CB400F en too zijn het dus niet met elkaar eens
lijkt het wel op inderdaad
Als ik dit zo zie:
[afbeelding]
lijkt het mij toch dat het het circuit rond gemaakt wordt op het moment dat de rem bediend wordt.
Hallo allemaal,
ik loop tegen het volgende aan:
bij mijn GS komt momenteel de rembekrachtiger niet in,
de reden hiervoor is dat ergens een kromme volt zit.
Wat me opvalt is dat mijn remlicht blijft branden, zelfs als ik de remschakelaars helemaal los koppel (circuit onderbroken, dus zou er geen remsignaal uit de remswitches kunnen komen)
Het meest logische lijkt me dat er een kromme volt in de CPU zit, maar ja hoe kom je daar op een normale manier bij.
Niet dus, heb ook die 911 tool niet, dus daar kn ik ook niet mee uit de voeten.
Het enige dat ik me nu kan bedenken is om het hele systeem zonder spanning te zetten en dan zien of er met het nieuw opstarten de storing opgelost is.
Nu weet ik echter dat met de oude BMW K ECU's nog wel eens de situatie zich voor kon doen, dat deze reset niet volledig afgerond werd.
Iemand ervaring hiermee?
Wat me wel opvalt is dat deze storing zich voor is gaan doen na een wissel van de remvloeistof.
Hoe weet je dat? Er zit een regeleenheid tussen...
Of ie verbreekt of maakt weet ik niet uit mijn hoofd, sensoren en bijvoorbeeld ook stuurschakelaar geven alleen signalen aan de centrale regelunit, die bepaalt of er al dan niet iets geschakeld wordt (zoals een remlicht). Dus het kan ook een verbreekschakelaar zijn.
Maar wat ik boeiender vind om te weten, heb je handkappen? Staan deze gelijk met de hendel, zodat deze niet iets ingedrukt wordt in onbelaste staat?
En als je dat ding nou gewoon even uit laat lezen weet je ook wat er mis is.... Er zit foutdetectie op met een reden, scheelt gekut zoals dit.
Dat zeg ik toch?Het is gewoon een dataterminal, die ronde stekker. Met doorverbinden ga je dus niks bereiken (behalve dat het waarschijnlijk heel veel geld gaat kosten).
Een "kromme volt", die moest ik even googlen, maar ik begrijp je.
Dat zeg ik toch?
Maar met een van de aansluitingen in die stekker moet je kunnen resetten. Ik heb heb niet over domweg kortsluiting maken.
Ik weet het 100% zeker, heb daar in IJsland ook naar lopen zoeken, bleek er een draadje door gebroken te zijn.
Open kring = remlicht aan
Gesloten kring = remlicht uit