Rem staat scheef?

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.707
873
IJsselstein
Probleem is lastig uit te leggen zonder fotos, dus ik begin met fotos.

Vorig jaar kocht ik een ZX-9R. Bevalt goed en rijdt goed. Dit was vlak na aankoop:
P1240261C.jpg

Je ziet een remschijf die overal even glimt.
Ik heb vervolgens de motor een 'grote beurt' gegeven en ook deze remklauwen uit elkaar gehaald en alles eens flink opgepoetst.
En dit was een paar maanden geleden:
PA280507C.jpg

Je ziet nu roest aan de binnen ring van de remschijf.
Aan de achterkant van deze remschijf zit nog meer roest, maar dan aan de buiten ring:
P2210275C.jpg

Ik heb inmiddels de rem losgehaald en alles goed gecontroleerd maar kan niets vinden :?
Dit weekend de remblokken verwisseld (binnen de klauw) maar ook geen verbetering.
Eigenlijk is alles aan deze motor simpel en eenvoudig, ik begrijp niet hoe deze klauw scheef kan staan.
Iemand een tip wat ik kan doen?
 
Ik heb schijven gehad die scheurde en die waren niet verbogen.
Als jij denkt dat een schijf die zo geschoteld is niet veel meer risico heeft om te scheuren dan weet je erg weinig ven remschijven en dat verbaast me overigens niks.

Zoiets?
1k0.jpg


Eenmaal geconstateerd geen meter meer gereden (ja toch wel, terug de garage in geduwd) totdat er een nieuwe op zat.
 
Yeah geklonken gescheurde BMW K remschijven voor.
Heb er hier ook nog 4 stuks liggen.
Honda cbr1000f achterschijf in 3 stukken.

Beste daddyphilipsen, nu stel je me even teleur. '(
Een BMW K series, en de laatste R series hadden 4 bevestigingsgaten. 5 gaten zijn van een oudere (hier een 1978/1979) BMW. :Y
En in dit geval ook nog eens de achterrem.

Maar trek 't je niet aan aub. Ik heb weer eens te weinig cola gedronken. ;)
 


Heren, leuk dat jullie meeposten, maar zouden jullie het iets meer willen hebben over het onderwerp ipv het toch wel heel erg persoonlijk en op de man te spelen ?
Je praat tegen mensen die je niet kent, het enige waar je op kunt reageren is iemand zijn mening. Het is niet aan forummers om elkaar's geloofwaardigheid te willen ondermijnen. Ook niet als hun mening naar jouw mening onzin is. Dat houdt de sfeer wat beter ;)

Edit: verder lezend zie ik dat deze opmerking voor meer gebruikers zou gelden.
What the hell is hier aan het gebeuren ? Zulke persoonlijke aanvallen horen niet op M-F :N



Ik rij 300,000 km per jaar, heb al heel wat schijven gezien/vervangen, nog nooit 1 doormidden gescheurd.
Gewoon regelmatig je schrijven controleren, op het moment dat je scheurtjes gaat zien moet je pas gaan oppassen.
Bij geboorde schijven begint het meestal met haarscheurtjes rond de gaatjes, vanaf daar gaat die langzaam verder scheuren, een schijf is niet zomaar in 1keer door midden.

300.000 km per jaar :?
Dat is 800 km iedere dag van het jaar..... dacht dat ik veel km maakte :P
Edit: En ook dit is al rechtgezet lees ik nu.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee hij zou er naar kijken maar rijd tussentijds wel vrolijk rond .
Ach ja ,ik vind het wel best.
Niet mijn motor

...
Hij rijd om te testen een stukje, hoe wil je het anders doen ??
Wie zegt dat hij dagelijks rijd ??
Weet je dat hij nog veel meer motoren heeft ??

Haal uit een paar posts van jou al zoveel onzin en rare oordelen.. Bijvoorbeeld dat jou spul altijd goed is omdat je de dealer laat controleren ?? Kerel laat me niet lachen.. als je zeker wilt weten of iets goed is moet je het zelf checken !! jij vertrouwd er dus op dat een ander dat doet omdat jij ze dat vraagt/er voor betaald.. en ja, ik vind ook dat je een dealer / bedrijf zou moeten kunnen vertrouwen.. helaas is dat niet altijd zo.

Puntmuts is open en eerlijk een topic gestart omdat hij dit probleem tegenkwam ( 3/4 zou het niet zien of merken) en benieuwd is of mensen het kennen/herkennen, dit is gebeurd en hij werkt aan een oplossing.
Oplossing zal geen haast hebben aangezien hij genoeg vervoer heeft ;)

Mag ik me trouwens afvragen waarom je je er mee bemoeit als je zelf alles weg brengt ??

Edit: Doe eens rustig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1ste klas flapdrol ben jij !
Hij rijd om te testen een stukje, hoe wil je het anders doen ??
Wie zegt dat hij dagelijks rijd ??
Weet je dat hij nog veel meer motoren heeft ??

Haal uit een paar posts van jou al zoveel onzin en rare oordelen.. Bijvoorbeeld dat jou spul altijd goed is omdat je de dealer laat controleren ?? Kerel laat me niet lachen.. als je zeker wilt weten of iets goed is moet je het zelf checken !! jij vertrouwd er dus op dat een ander dat doet omdat jij ze dat vraagt/er voor betaald.. en ja, ik vind ook dat je een dealer / bedrijf zou moeten kunnen vertrouwen.. helaas is dat niet altijd zo.

Puntmuts is open en eerlijk een topic gestart omdat hij dit probleem tegenkwam ( 3/4 zou het niet zien of merken) en benieuwd is of mensen het kennen/herkennen, dit is gebeurd en hij werkt aan een oplossing.
Oplossing zal geen haast hebben aangezien hij genoeg vervoer heeft ;)

Mag ik me trouwens afvragen waarom je je er mee bemoeit als je zelf alles weg brengt ??
Misschien rijdt hij ook 8 keer de wereld rond per jaar met een vrachtwagen. Er zijn mensen die dat een goed alternatief vinden voor kennis en ervaring met motor techniek
 
1ste klas flapdrol ben jij !
Hij rijd om te testen een stukje, hoe wil je het anders doen ??
Wie zegt dat hij dagelijks rijd ??
Weet je dat hij nog veel meer motoren heeft ??

Haal uit een paar posts van jou al zoveel onzin en rare oordelen.. Bijvoorbeeld dat jou spul altijd goed is omdat je de dealer laat controleren ?? Kerel laat me niet lachen.. als je zeker wilt weten of iets goed is moet je het zelf checken !! jij vertrouwd er dus op dat een ander dat doet omdat jij ze dat vraagt/er voor betaald.. en ja, ik vind ook dat je een dealer / bedrijf zou moeten kunnen vertrouwen.. helaas is dat niet altijd zo.

Puntmuts is open en eerlijk een topic gestart omdat hij dit probleem tegenkwam ( 3/4 zou het niet zien of merken) en benieuwd is of mensen het kennen/herkennen, dit is gebeurd en hij werkt aan een oplossing.
Oplossing zal geen haast hebben aangezien hij genoeg vervoer heeft ;)
Mag ik me trouwens afvragen waarom je je er mee bemoeit als je zelf alles weg brengt ??

Dat je gaat schelden zxrh88 gaat nergens meer over...
Beheers je,,ik denk dat moderator moet ingrijpen nu en slot erop moet gooien...
Kabouter puntmuts reageert nergens meer op.
En andere forumleden gaan elkaar aanvallen nu.
 
Dat je gaat schelden zxrh88 gaat nergens meer over...
Beheers je,,ik denk dat moderator moet ingrijpen nu en slot erop moet gooien...
Kabouter puntmuts reageert nergens meer op.
En andere forumleden gaan elkaar aanvallen nu.

mij lok je niet uit de kast Rinus ;)
Ga jij je kvs nog even laten vervangen bij een dealer ?? Daarna ook weer even een topic openen en alleen maar schelden en schrijffouten maken aub.. vervolgens een ander aanspreken op iets wat je zelf vooral doet !
 
mij lok je niet uit de kast Rinus ;)
Ga jij je kvs nog even laten vervangen bij een dealer ?? Daarna ook weer even een topic openen en alleen maar schelden en schrijffouten maken aub.. vervolgens een ander aanspreken op iets wat je zelf vooral doet !

Het niveau hier begint langzaam aan te zakken naar dieptepunt..
Hou jij reageert zegt meer over jouw zxrh88 dan over mij of rubert of weet ik veel wie..
Doe effe relaxed man.
 
1ste klas flapdrol ben jij !
Hij rijd om te testen een stukje, hoe wil je het anders doen ??
Wie zegt dat hij dagelijks rijd ??
Weet je dat hij nog veel meer motoren heeft ??

Haal uit een paar posts van jou al zoveel onzin en rare oordelen.. Bijvoorbeeld dat jou spul altijd goed is omdat je de dealer laat controleren ?? Kerel laat me niet lachen.. als je zeker wilt weten of iets goed is moet je het zelf checken !! jij vertrouwd er dus op dat een ander dat doet omdat jij ze dat vraagt/er voor betaald.. en ja, ik vind ook dat je een dealer / bedrijf zou moeten kunnen vertrouwen.. helaas is dat niet altijd zo.

Puntmuts is open en eerlijk een topic gestart omdat hij dit probleem tegenkwam ( 3/4 zou het niet zien of merken) en benieuwd is of mensen het kennen/herkennen, dit is gebeurd en hij werkt aan een oplossing.
Oplossing zal geen haast hebben aangezien hij genoeg vervoer heeft ;)

Mag ik me trouwens afvragen waarom je je er mee bemoeit als je zelf alles weg brengt ??


Triest dieptepunt in een chat conversatie,,als we op het punt van schelden komen haak ik af,
Mensen gaan schelden omdat ze het met argumenten niet meer redden.
Fijne dag zxr h 88
 
Heb je een keer een schijfremslot laten zitten? (waardoor er iets krom is aan de remklauw of montagepunt)

Je zou ook een keer de remblokken kunnen wisselen van klauw, dan sluit je uit dan het aan de remblokken ligt. Ik heb namelijk zoiets wel eens gehad met het schijfremmetje van de mountainbike dat de blokjes op een deel verglaast waren.

En anders nog de schijven wisselen van kant.

EDIT: ik lees tussen de off topic post door dat de schijf geschoteld is....Dan zou het een kromme klauw door slot of verglaaste remblokken nog kunnen als oorzaak
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan