reizen met de motorscooter

sossa

MF veteraan
15 dec 2005
4.115
17
utrecht
ik heb de vraag nu al zoveel gehoord dus nu tijd voor een topic.
wie doet nou wat met de scoot waar gebruik je de scoot nu voor etc.
ik dacht zo laten we een topic openen voor mensen die leuke dingen met zijn scoot doet.
dus een dagje naar het strand of tt assen vakantie s reis verhalen of voor mijn part een motorscoter dagboek.
graag verhalen van een ieder natuurlijk ondersteund met foto materiaal van julie motorscooter,
ik ga volgende week zaterdag op vakantie dus dan ben ik weer aan de beurt.
veel plezier allemaal en ik kijk met nieuwsgierigheid uit naar julie verhalen en foto s.
 
Ik gebruik mijn Scoot voor alles en nog wat , maar hoofdzakelijk voor recreatie
Ik ben eind mei , begin juni naar portugal en spanje geweest.
De bedoeling was 3 weken , maar door het slechte weer zijn we er na 2 weken mee gestopt.
in die 2 weken heb ik wel ruim 7000 km weggedraaid , wat mijn totaal tot nu toe brengt op 10000 km in 3 1/2 maand.
ik heb tot nu toe nog geen moment spijt gehad van mijn overstap van de motor naar de scooter
 
fototje
full
 
Ik heb hem nu ruim een week, en gebruik hem voor 99% voor woon-werk. Wil er bij goed weer ook wel een toertje mee doen, maar op vakantie zie ik niet zitten. Buiten een enkele europese stad, die ik zo nu en dan bezoek ga ik eigenlijk alleen maar naar Suriname op vakantie. Om daar nu de scooter voor te kiezen is weer net ff te veel van het goede.

Maar.... Het ligt een beetje aan de afschrijving van zo'n ding, want misschien verscheep ik hem over een jaar of 2 a 3 wel naar Suriname, ben ik daar ook mobiel.
 
Ik heb mijn vespa puur voor de fun. Leuke rond ritten maken in mijn ééntje of samen met de vespa club. Ook weekendjes weg zoals naar brabant afgelopen weekend ga ik niet uit de weg. De vespa rijdt zo lekker dat ik steeds verder weg wil haha
Een vakantie zie ik niet zitten doordat je zo weinig mee kunt nemen (sorry ik ben een vrouw haha) maar om het aantal kilometers zou ik het ZEKER niet laten.
 
ik ga in augustus ermee naar de vogezen samen met schoonbroer 1(transalp 700) en misschien scoonbroer 2( gehuurde trike) ik zal zowieso fototjes plaatsen
volgend jaar zou ik noorwegen willen doen, maar ben voorlopig nog alleen hiervoor
 
roberica prachtig daar willen we meer van dankje.

materazi leuke dagjes uit? vertel waar naartoe hoever weg waneer en foto s graag daar gaat deze forum namelijk over.

marinde weekendjes weg kom niet zo neerbuigend over jezelf.
dat is toch ook erg leuk vertel meer en foto s over je leuke leven met de scoot.

gl450 leuk naar vogewezen we kijken uit naar je reisverslag en veel plezier.
 
marinde weekendjes weg kom niet zo neerbuigend over jezelf.
dat is toch ook erg leuk vertel meer en foto s over je leuke leven met de scoot.

.

Ach sossa... verhalen zat maar de tijd nu niet. Morgen gaan we voor drie weekjes op vakantie dus ik ben nu bere druk.
En het was ook helemaal niet neerbuigend bedoeld hoor... vind het super gaaf die weekendjes weg met de vespa. Heb er vorige week speciaal een klein 2 persoons tentje voor gekocht. Een coleman nevada.
Met de vespaclub zijn er ook diverse weekendjes namelijk dus een tentje was gewoon nodig.

Afgelopen weekend in brabant was ik samen met zo'n 80 andere vespa's. Het was een fantastisch weekend. In aug. ook weer zo'n weekend alleen dan van mijn eigen cluppie dus veel minder vespa's. Dat is hetzelfde weekend als wanneer de scooter tourrit hier is. Vandaar dat ik eigenlijk niet kan maar omdat er meer factoren mee spelen zodat ik misschien niet het HELE weekend weg kan, kan ik HEEL misschien wel die ene dag met jullie mee rijden, al is het wel ver van zwolle naar Utrecht binnendoor. (dit vrouwtje heeft een hekel aan de snelweg ) Zo'n 2 a 2 en half uur in mijn uppie is niet gezellie.

Hey allemaal... tot over drie weekjes. Ik ga eerst lekker even naar scooterland zelf haha Voor degene die ook op vakantie gaan... geniet er van en tot later :W
 
80 vespa s geweldig dat word genieten joh.
het klinkt allemaal erg gezellig ik zie julie al langsrijden in mijn hoofd.
 
hier 5-6 dagen per week woon werk. verder als ik ga sporten/zwemmen pak ik hem ook. De Tmax is gewoon perfect voor alle dagen lekker te gebruiken. Ik haal makkelijk 15.000 km per jaar.
 
Hallo Sossa,

Voor woon-weerkverkeer.
Voor toertjes in de buurt, vrijwel wekelijks.
Voor toerritten, enkele keren per jaar.
Voor een motorvakantie, nu voor de derde maal de afgelopen drie jaar.
Zelfs regelmatig voor boodschappen doen.

Sinds ik de scooter heb gebruik ik 'm meer dan de motor. De auto gebruiken we nu aanmerkelijk minder, nog geen 500 km per maand (was bijna 1.000).

De scooter gebruik ik dus best veel. Maar dat merk ik ook wel aan de kilometerteller. Reed ik met de motor 13.000 per jaar, daar ga ik met de scooter overheen denk ik zo.


Marcel
 
hier 5-6 dagen per week woon werk. verder als ik ga sporten/zwemmen pak ik hem ook. De Tmax is gewoon perfect voor alle dagen lekker te gebruiken. Ik haal makkelijk 15.000 km per jaar.
Ben je niet bang voor diefstal dan? Ik durf mijn scooter niet zo maar bij een zwembad of winkelcentrum neer te zetten. Ik wil er graag zicht op houden.


De schrik, na twee motordiefstallen in 15 jaar tijd, zit er toch wel een beetje in bij mij.
 
Hallo Sossa,

Voor woon-weerkverkeer.
Voor toertjes in de buurt, vrijwel wekelijks.
Voor toerritten, enkele keren per jaar.
Voor een motorvakantie, nu voor de derde maal de afgelopen drie jaar.
Zelfs regelmatig voor boodschappen doen.

Sinds ik de scooter heb gebruik ik 'm meer dan de motor. De auto gebruiken we nu aanmerkelijk minder, nog geen 500 km per maand (was bijna 1.000).

De scooter gebruik ik dus best veel. Maar dat merk ik ook wel aan de kilometerteller. Reed ik met de motor 13.000 per jaar, daar ga ik met de scooter overheen denk ik zo.


Marcel


hoi markoen erg leuk vertel wat meer over je vakantie s waar naartoe hoeveel km alleen rijden of met 2 op 1 motor, hotels of heb je tenten bij wat voor campings etc.
wat is je gemidelde snelheid onderweg en gebruik tijdens vankantie s.
hoe is de reactie s van de plaatselijke bevolking op de scoot want ik weet uit ervaring dat hoe verder je komt met de motor hoe verbaaster de locale bevolking is over de afstand die je legt met je vervoer middel daar heb ik meestal hele gesprekken over op vakantie.
hoe is de motorvriendelijkheid daar zaolls parkeren file rijden gaan ze opzij etc.
en uiteraard vakantie kiekjes van de motor.
:]
 
Hoi Sossa,

ik gebruik de SH300i om af en toe naar mijn werk mee te rijden (15 km hoofdweg-als ik niet strak in pak moet; dat kan wel op de SH, maar dan neem ik toch liever de auto).

Daarnaast voor kleine ritjes, en als ik tijd heb soms om een route te rijden, of iets verder weg.

Ik heb altijd lange ritten gemaakt met de motor (zware toermotor), en heb altijd al een 50cc scooter naast de motor gehad voor kleine ritjes. Dus dit is nu, na dat scootertje en motor verkocht zijn, de ideale oplossing.

Ik zou er geen duizenden km mee gaan rijden, ook al zou het kunnen. Dan zou ik toch liever een motor huren.

Wat ik regelmatig doe is (gedeeltes van-) ANWB routes rijden, gewoon lekker lui de borden volgen.
Hier in de regio, en iets verder op, heb je er een hele boel:
- Mergelland route (begint bij Geulle), Abdijenroute (Begint in Postel, BE), Taxandria route (eveneens Postel) Kempen route (dwars door mijn dorp) Peel en Maas route (begint in Deurne) en nog diverse meer. De routes voeren je door prachtige dorpjes, dus lekker relaxen, af en toe een drankje doen op een terasje, heelijk.

Over 2 wkn ga ik naar Italie, en ga daar voor minimaal 1 week ook een Motorscooter huren, de verleiding is dan ook groot om een SH300 te gaan huren (is voor mij DE ideale). Hangt ervan af wat ik kan huren.

Mijn SH300 is van begin maart dit jaar, en ik heb er nu al een hele 2200 km op staan, dus echt veel rijden komt er helaas niet echt van. Ik denk er nog steeds aan om hem te verkopen, maar ja, als de kriebels dan weer komen...

Dus wordt het een beetje een rare verhouding nu. Een motor toertocht ga/ging ik plannen, dan ook echt motorpak aan, volledige dag(en) vrijmaken, etc. Voordeel is dat je dan ook ver weg gaat, nadeel is het weer; als het slecht is, komt het vaak op laatste moment afzeggen.

De SH pak ik gewoon wanneer ik er zin in heb (bijna nooit bij slecht weer), en dan doe ik alleen een motorjas aan, en wegwezen. Echter daagt hij niet uit om er gelijk een paar honderd km aan te plakken.

En wat het leukste op een motorscooter is blijft de wendbaarheid, het relatief lage gewicht, overal terecht kunnen om te parkeren, en in mijn geval ook nog eens het zeer lage verbruik (ik red soms zelf 1 op 33).

Kortom: je doet er van alles mee, alles kan, wanneer je wilt.

full
 
Laatst bewerkt:
MATS MOOI EN DUIDELIJKE VERHAAL.
eh je gaat een scooter huren? waarom dan niet iets waar je nog niet op gereden hebt en altijd nieuwsgierig naar was(gp800?).
je komt toch wel na je vakantie met mooie foto s van de gehuurde scoot en reis verhalen natuurlijk wat je er almemaal meegedaan hebt?
fijne vakantie straks,.
 
hallo Sossa,

Mijn SH 300i gaat voor de volgende ritjes de stal uit: :Y

Soms voor woon-werk verkeer(ongeacht het weersbeeld)

Stevige tripjes naar bekenden.

En voor tochtjes met de scooter, meestal toch wel met mooi weer in Zuid Limburg.

Een aantal dingetjes vallen me dan toch wel op. Toen ik 15 jaar terug met de scooter van mijn vader ging toeren was het aanmerkelijk minder druk. Op de autosnelweg werd je niet(zoals nu) constant naar links gedwongen(ervan uitgaande dat je hier 100km/h rijdt)om vrachtwagens te passeren. De enorme toename van 60 km/h stukken. Nu wordt ik soms gestoord van al die 60 stukken waar je eerst gewoon 80 mocht.
Ook is het net alsof Nederland een groot drempelparadijs is geworden.
Voor te toeren stoort dat allemaal nog niet zo maar als je snel van a naar b moet is het er zeker niet beter op geworden. :N

Dat ik voor te toeren in Zuid Limburg ga rijden is omdat ik dat leuk vindt. Heuvel op heuvel af en zo nu en dan eens eventjes het gas er flink op. Al wordt dat ook steeds minder te doen helaas, ivm drukte.
 
helaas frank de toekomst ziet er niet beter uit.
alhoewel zoals over de olie voorraad praten zou je denken dat die bijna op is maar ja daar hebben wij niets aan want dan staan wij ook langs de weg.
meer motorrijders gezellig maar als het word zoals india/indie chinna waar het dan weer krioelt alsof er zwermen insecten voorbij komen, dat lijkt me ook weer teveel van het goede.
maar erg leuk rijden in limburg mooie plaatsen daar.
maak eens een mooie foto van je ritjes.
 
ok vanochtend hotel geboekt in nice 1/2 uur rijden van italye ,
dus hup vanacht gaan rijden 24:00 nu lekker even voor slapen.
spreek julie volgende week weer (met verhalen en foto s) , veel plezier op de forum
en hou het droog hier.
:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan