James Bond
MF veteraan
Onlangs een gave motortrip gemaakt, en ik zal de komende dagen hier het reisverslag opschrijven.
Na een fijne gezinsvakantie keek ik in mijn agenda en ik had nog voldoende tijd om een trip te maken. Op maandagavond nog mijn achterremblokken te laten vervangen en aldus was de AT gereed voor een Alpentocht. Op de terugweg nog even de 160 kmu aangetikt op de A1 (wind stond goed.., deze snelheid is overigens niets voor mij) dus het motorblok leek prima in orde.
Globaal plan: Enkele nog niet door mij eerdere gereden ONVERHARDE Franse en Italiaanse Alpenpassen. En wel zo snel (en veilig...) mogelijk daar naar toe zodat er meer netto rij-tijd is ter plaatse !
Dag 1: dinsdag 14 augustus. Van Twente naar Pont d'Ain.
Dinsdag: vertrokken om 09:30u uit Twente. Via de A35 langs Enschede naar Gronau. Daar de 31 gepakt richting Oberhausen. Oeps, de knipperlichten werken niet/nauwelijks ?. De schakelaar gaat wel maar er gebeurt bijna niets. Zo kan ik niet verder rijden. Hoe kan dat nou ?. Oh ja, motor heeft paar nachten buiten gestaan en de stortbui van laatst...... Even overweeg ik om terug te rijden. Maar, kennelijk droogt het vocht op en vlak voor het Ruhrgebiet werkt het weer !! (toch maar eens openmaken en echt goed schoonmaken...)
En oeps, mijn gele veiligheidsvest vergeten aan te doen, die hangt nog in de garage. Grrrr. Vorig jaar ook al. Toen nergens te koop in Frankrijk.
Daarna richting Koln en vervolgens de 1 op naar Euskirchen, daar de lokale Motopolo opgezocht en een geel veiligheidsvest gekocht voor over de motorjas. Voelt beter, zoiets als de veiligheidsgordel in de auto.
Route: 1, B51, 60, B51 Trier, 64 en via de 1 Luxemburg binnenrijden. Gelijk tanken bij Wasserbillig. Doorrijden dus met de max snelheidslimiet van 110km/u tot aan het begin van de superpeage bij Toul.
Vervolgens de A31 afrijden tot Dijon en dan de fraaie A39 op richting Grenoble. Als wegontwerper kan ik ook van peages met hun aires genieten, eveneens van de uitgestrektheid van dit land.
Bij Pont-d'Ain om ca 20u stond mijn tent op de lokale camping. Ca 850km snelweg gereden en het viel mij niets tegen. Warm weer, niet druk op de tolwegen en fraaie stopplaatsen.
Tent: Coleman Darwin, kleinste formaat 2,8kg. Officieel voor 2 personen.....maar prima voor mij alleen en de bagage.
Kookspullen: nul. Wel overwogen en afgelopen winter spul aangeschaft op MP (campinggaz Twister) maar niets meegenomen.
Na een fijne gezinsvakantie keek ik in mijn agenda en ik had nog voldoende tijd om een trip te maken. Op maandagavond nog mijn achterremblokken te laten vervangen en aldus was de AT gereed voor een Alpentocht. Op de terugweg nog even de 160 kmu aangetikt op de A1 (wind stond goed.., deze snelheid is overigens niets voor mij) dus het motorblok leek prima in orde.
Globaal plan: Enkele nog niet door mij eerdere gereden ONVERHARDE Franse en Italiaanse Alpenpassen. En wel zo snel (en veilig...) mogelijk daar naar toe zodat er meer netto rij-tijd is ter plaatse !
Dag 1: dinsdag 14 augustus. Van Twente naar Pont d'Ain.
Dinsdag: vertrokken om 09:30u uit Twente. Via de A35 langs Enschede naar Gronau. Daar de 31 gepakt richting Oberhausen. Oeps, de knipperlichten werken niet/nauwelijks ?. De schakelaar gaat wel maar er gebeurt bijna niets. Zo kan ik niet verder rijden. Hoe kan dat nou ?. Oh ja, motor heeft paar nachten buiten gestaan en de stortbui van laatst...... Even overweeg ik om terug te rijden. Maar, kennelijk droogt het vocht op en vlak voor het Ruhrgebiet werkt het weer !! (toch maar eens openmaken en echt goed schoonmaken...)
En oeps, mijn gele veiligheidsvest vergeten aan te doen, die hangt nog in de garage. Grrrr. Vorig jaar ook al. Toen nergens te koop in Frankrijk.
Daarna richting Koln en vervolgens de 1 op naar Euskirchen, daar de lokale Motopolo opgezocht en een geel veiligheidsvest gekocht voor over de motorjas. Voelt beter, zoiets als de veiligheidsgordel in de auto.
Route: 1, B51, 60, B51 Trier, 64 en via de 1 Luxemburg binnenrijden. Gelijk tanken bij Wasserbillig. Doorrijden dus met de max snelheidslimiet van 110km/u tot aan het begin van de superpeage bij Toul.
Vervolgens de A31 afrijden tot Dijon en dan de fraaie A39 op richting Grenoble. Als wegontwerper kan ik ook van peages met hun aires genieten, eveneens van de uitgestrektheid van dit land.
Bij Pont-d'Ain om ca 20u stond mijn tent op de lokale camping. Ca 850km snelweg gereden en het viel mij niets tegen. Warm weer, niet druk op de tolwegen en fraaie stopplaatsen.
Tent: Coleman Darwin, kleinste formaat 2,8kg. Officieel voor 2 personen.....maar prima voor mij alleen en de bagage.
Kookspullen: nul. Wel overwogen en afgelopen winter spul aangeschaft op MP (campinggaz Twister) maar niets meegenomen.
Laatst bewerkt: