reflecterende stikkers op Helm

thyro

Die hard MF'er
3 nov 2004
260
33
Hengelo
Afbeelding kan het volgende bevatten: boom, lucht, buiten en natuur
MAGPagina leuk vinden
Gisteren om 10:49
Op de motor naar Frankfrijk, dit jaar? Weet dat de ANWB nog meldt dat je als toerist geen reflecterende stickers op je helm hoeft te plakken - maar het moet dus wel. Vraag is hoe streng er gehandhaafd wordt, maar een setje stickers kost lang niet de 90,- euro die ze je kunnen opleggen. Van ons de informatie, aan jou de keuze!
Alle buitenlandregels op een rij? http://www.fema-online.eu/…/consumer-informa…/riding-abroad/
 
Ik heb deze vraag in maart 2018 eens gesteld aan een Frans motorblad.
Mijn vraag was ,
Cher,
je suis un Flamand et je roule avec un Pan European 1300 et je viens plusieurs fois avec ma moto dans votre beau pays.
J’ai une question pour coller les autocollants réfléchissants sur un casque de moto.
Doit être un étranger autocollants réfléchissants sur son casque s’il vient dans France ?

Cordialement

Antwoord :
bonsoir
peu de gens en france mettent les autocollant réfléchissants sur les casques. Il n’y a pas beaucoup de contrôle. Si vous êtes étranger, on ne vas pas vous ennuyer

Moto Services

Vlot vertaald , weinig mensen in Frankrijk kleven reflecterende stickers op hun helm.
Er is weinig controle.
Bent u een buitenlander zal u niet veel hinder ondervinden.

Maar of het nu verplicht is of niet , dat zeggen ze niet.
 
Concluderend wel, anders hoeven ze niet te controleren???
 
Mijn gedacht ,
wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Maar dat is ook mijn gedacht.
Verleden jaar nog enkele duizenden km's gereden in Frankrijk en nergens tegengehouden om m'n helm te controleren en ik heb er ook geen op kleven.
 
Zelfde gezeur met die alcoholtesters, toen weer wel, toen weer niet :Z

Ik kom jaarlijks meestal meerdere keren in Frankrijk en ik heb nooit iets van al die zinloze zooi bij me, en nog nooit gezeik gehad. En ik ben wel eens gecontroleerd door de Politie en die vroegen helemaal nergens naar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Het is simpel:
Punt 1) Je bent, ook als buitenlander, verplicht reflecterende stickertjes op je helm te hebben.
Punt 2) heb je die niet, moet je al dikke pech hebben als ze je er een boete voor geven, laat staan dat ze het controleren.
 
Het lijkt mij niet dat je met een helm voorzien van Europees keurmerk bekeurd kunt worden. Ze geloven daar kennelijk nog steeds in de "grandeur de la france."
 
Het is simpel:
Punt 1) Je bent, ook als buitenlander, verplicht reflecterende stickertjes op je helm te hebben.
Punt 2) heb je die niet, moet je al dikke pech hebben als ze je er een boete voor geven, laat staan dat ze het controleren.
Net als de Umweltplakete in Duitsland
 
Gele hesjes zijn niet verplicht om te dragen, wel ben je verplicht om ze bij je te hebben en in geval van pech/ongeval te dragen.
In de auto moeten ze onder hand bereik liggen.
 
Maar je motorjas moet wel een bepaalde oppervlakte aan gele fluo bevatten.
Dat heb ik ergens gelezen , al weet ik niet meer juist hoeveel.
Als ik in dat landje rijd doe ik gewoonlijk een geel hesje over mijn jas aan en dat is dan ook weer opgelost.
 
Echt Frans...
Ze hebben daar ook een milieu stickert...
Ik geloof dat ik de enige ben in heel frankrijk die zo'n ding op de auto heeft, kijk er wel eens naar als ik op de parkeerplaats van een supermarche sta, en heb er pas een gezien op een electrische auto, die mogen overal in
 
Die wet van de alcoholtesters is er schijnbaar nooit officieel doorgekomen maar ze bluffen dat het wel zo is.
Stickers zijn een permanente aanpassing en is dus niet reëel om voor niet ingezetenen te verplichten, ook daar wordt mee gebluft dat dat wel zo is.
Trap er niet in en wijs ze beleefd op de feiten.
Die Frambozen sporen gewoon niet.
 
Van welke datum is dit MotoPort artikel ?
Vorig jaar oktober ben ik nog door Frankrijk getoerd, ik heb toen vooraf verschillende bronnen geraadpleegd en bleef uitkomen op wat Motoport daar schrijft.
Zonder stickers op mijn helm, de reflectie strepen die het BMW Streetguard pak biedt, gele hesje en alcohol tester in een koffer. Geen probleem, ondanks de talloze gendarmes die ik ben tegengekomen.
Wellicht is er in 2019 wat veranderd, ik heb daar echter nog niets over gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan