Rechtuit rijden

Rob RD

Dè Rèswèkse Saggerèn :(
Donateur
Lid geworden
25 aug 2002
Berichten
67.825
Waarderingsscore
121.832
Locatie
Rèswèk
Doorgaans lukt me dat aardig... Maar wat een drama met sommige motorfietsen als ik daarmee héél langzaam moet rijden als ik aangesloten in de file ben. Het is niet de doen, ik slinger tot bijna de volle stuuruitslag links en rechts. Met 12 racers geen last met 3 anderen en de FJ wel

Wat is dat voor een fenomeen? Wat kan ik er aan doen
 
Balhoofdlagers en afstelling daarvan controleren is mijn eerste gedachte. Gehad dat ik vooral bij langzaam rijden aan t kloten was, waren behoorlijk versleten lagers
 
Centrifugale kracht van de dwarsgeplaatste krukas gebruiken door op koppeling en achterrem met verhoogd toerental te rijden al eens geprobeerd?

Moet je ook geen halve kilometer doen natuurlijk.

db
 
Centrifugale kracht van de dwarsgeplaatste krukas gebruiken door op koppeling en achterrem met verhoogd toerental te rijden al eens geprobeerd?

Moet je ook geen halve kilometer doen natuurlijk.

db
Ik denk dat zeroground zijn oplossing beter is.
 
Als in; bandenspanning is fonkelnieuw en de banden op?
Bandenspanning in meestal goed maar heeft geen invloed. Bij de meeste motoren zijn de banden wat ouder maar ook met fonkelnieuwe banden heb ik er last van. Ik denk dat ik es een balhoofdlager ga controleren
 
Bandenspanning in meestal goed maar heeft geen invloed. Bij de meeste motoren zijn de banden wat ouder maar ook met fonkelnieuwe banden heb ik er last van. Ik denk dat ik es een balhoofdlager ga controleren
Ik zou ook voor lager gaan, heb dat ook gehad, was niet normaal mee weg te rijden in stadsverkeer.. werd toen nog aangehouden door politie, die stonden achter mij en zagen mij slingeren.
Dat moet je overigens al voelen als je stilstaat en aan je stuur draait
 
Ik zit regelmatig die oefeningen van de Amerikaanse politie op HD electragildes te kijken en verbaas mij dan wat mogelijk is met loeizware motoren (350+ kg) en de reputatie dat er alleen maar rechtdoor mee te rijden is, daar zit dan ook een slowride bij. Er wordt steeds verteld dat dit gedaan moet worden met verhoogd toerental vast, snelheid bepalen met achterrem en de koppeling steeds op net wel, net niet aangrijpen bedienen
 
Herkenbaar, als ik in file rijden dreig te gaan slingeren pak ik bij het eerste moment van slingeren even de achteren erbij. Meteen loopt de motor dan weer rechtuit.
Ik voorkom wel dat ik niet alleen maar aan het remmen ben. Waar het kan meteen er weer tussendoor.
 
Laat de kont maar eens een cm zakken op preload of verhoog de vork op die manier.
 
Ik heb bij de Norton ooit de balhoofd(kogel)lagers vervangen door conische rollagers en dat stuurt perfect.
Echt een vrschil tussen dag en nacht
 
Doorgaans lukt me dat aardig... Maar wat een drama met sommige motorfietsen als ik daarmee héél langzaam moet rijden als ik aangesloten in de file ben. Het is niet de doen, ik slinger tot bijna de volle stuuruitslag links en rechts. Met 12 racers geen last met 3 anderen en de FJ wel

Wat is dat voor een fenomeen? Wat kan ik er aan doen
Wat gebeurt als je dat kratje bier laat staan. is het dan beter of slechter :]
 
Zo herkenbaar! Monster 600 uit '95 met frisse banden op spanning, voorpoten niet doorgestoken. Zodra ik onder de 20kmph kom gaat het slingeren. Met geen van de andere motoren last van.

Misschien toch die balhoofd lagers eens gaan controleren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan