RBKO Strandrace Scheveningen

Ik heb al wat foto's gezien van de baan. Dit wordt zwaarder dan ooit denk ik. Hele rijen boomstammen, die wall of death waar men elke ronde over moet, 1 grote bende. Als je niet van het rijden moe wordt, wordt je het nog meer van het leuren en sleuren van je motor. Groter tandwiel voor op zo'n crosser gaat voor de meesten slecht uitpakken lijkt me, genoeg rokende koppelingen en kokende motoren te zien morgen..
 
Ben heel benieuwd hoe t iedereen vergaan is.
Op tv werd niemand genoemd jammer genoeg.
Wat een slagveld zeg !
 
Ik lag op schema voor de kwalificatie maar ik had precies genoeg benzine voor een uur. Ze gingen nog ff iets langer door waardoor ik de laatste ronde voor afvlaggen de pits in moest. Ik dacht dat ik zo dan ook wel zou kwalificeren maar kreeg daarvoor een DNF denk ik. Voor de rest heel veel tijd verloren met die Joker gedeelte in de 1ste ronde met die files, achteraf was het beter om dat later te doen. Die wall of death was verder niet erg moeilijk. Ik zat er verder niet erg lekker in vergeleken met 2016, sinds havelte niet meer gereden. Het was nu ook veel zwaarder naar mijn beleving.
 
Hier alles best goed verlopen. Toch maar standaard vertanding gemonteerd wat een goede set is geweest. Op het rechte stuk knalde ze me voorbij aangezien ik een 250cc 4t heb maar de weg terug pakte ik de meeste weer.

Kwalificatie ging best goed. Ik zat ergens in de 300 dus door naar de finale in startvak 3. Ik stond 2 plaatsen achter Coldenhof en had mooi zicht. Hier ook weer lekker van start tot de X-Loop. Dat was gewoon drama en niet te doen met zoveel rijders. Uiteindelijk ben ik er ook langs gereden zoals iedereen.

Bij elkaar in de 3 uur een keer of 15 gevallen (aangereden, overreden of zelf gevallen door vermoeidheid). Ook 3X met een kokende motor langs de kant gestaan en 3 keer de pits opgezocht voor een tankbeurt en KVS bijgevuld.

Totaal 286ste geworden waar ik ondanks mijn relatief korte voorbereiding/trainingsdagen best tevreden mee ben.
De motor en ik hebben behoorlijk afgezien maar het was het waard. Super mooi evenement met helaas een onterechte winnaar.
 
Ik lag op schema voor de kwalificatie maar ik had precies genoeg benzine voor een uur. Ze gingen nog ff iets langer door waardoor ik de laatste ronde voor afvlaggen de pits in moest. Ik dacht dat ik zo dan ook wel zou kwalificeren maar kreeg daarvoor een DNF denk ik. Voor de rest heel veel tijd verloren met die Joker gedeelte in de 1ste ronde met die files, achteraf was het beter om dat later te doen. Die wall of death was verder niet erg moeilijk. Ik zat er verder niet erg lekker in vergeleken met 2016, sinds havelte niet meer gereden. Het was nu ook veel zwaarder naar mijn beleving.

Denk niet dat dat een rede kan/moet zijn voor een dnf. Heb je niet in de pits gereden of ergens echt afgesneden? Wel zuur dat je de finale niet hebt gehaald.
 
Denk niet dat dat een rede kan/moet zijn voor een dnf. Heb je niet in de pits gereden of ergens echt afgesneden? Wel zuur dat je de finale niet hebt gehaald.

Dacht het niet.
Dan zal ik wel veel plaatsen in de pits hebben verloren. Ik moet zeggen dat m'n tandwielen aardig op zijn gereden in dat uurtje. Nieuw waren ze niet, maar het ging wel erg hard zo.
 
Hier alles best goed verlopen. Toch maar standaard vertanding gemonteerd wat een goede set is geweest. Op het rechte stuk knalde ze me voorbij aangezien ik een 250cc 4t heb maar de weg terug pakte ik de meeste weer.

Kwalificatie ging best goed. Ik zat ergens in de 300 dus door naar de finale in startvak 3. Ik stond 2 plaatsen achter Coldenhof en had mooi zicht. Hier ook weer lekker van start tot de X-Loop. Dat was gewoon drama en niet te doen met zoveel rijders. Uiteindelijk ben ik er ook langs gereden zoals iedereen.

Bij elkaar in de 3 uur een keer of 15 gevallen (aangereden, overreden of zelf gevallen door vermoeidheid). Ook 3X met een kokende motor langs de kant gestaan en 3 keer de pits opgezocht voor een tankbeurt en KVS bijgevuld.

Totaal 286ste geworden waar ik ondanks mijn relatief korte voorbereiding/trainingsdagen best tevreden mee ben.
De motor en ik hebben behoorlijk afgezien maar het was het waard. Super mooi evenement met helaas een onterechte winnaar.
Waarom een onterechte winnaar :? Heb het niet zo erg gevolgd.
 
Waarom een onterechte winnaar :? Heb het niet zo erg gevolgd.

Wat ik heb begrepen is dat Coldenhoff 3 x langs de x-loop ging en Watson niet 1 x. Coldenhoff had een enorme voorsprong en is dat daar grotendeels kwijtgeraakt. Opvallend was dat Watson daar onopgemerkt ineens was, niets op tv van te zien of van de commentator hoe en waarom..
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat Glenn veel later uit de x-loop ging dan Watson waardoor Watson en op een voorsprong kwam en veel minder vermoeid raakte. Voor mij heeft Glenn gewonnen.
 
ik denk dat we hier gewoon het verschil tussen een wereld klasse crosser en een wereld klasse enduro rijder gezien hebben.
 
ik denk dat we hier gewoon het verschil tussen een wereld klasse crosser en een wereld klasse enduro rijder gezien hebben.

Zow dan, echt niet. Ik weet niet of je Glen de eerste keer door een lege X-Loop heb zien gaan? Watson had dit echt niet veel sneller gekund.

In de rondetijden is duidelijk terug te zien dat Watson niet 1 keer de X-Loop heeft genomen waar Glen dat wel heeft gedaan. Glen 3 keer en Watson boerde er meteen langs. Eigenlijk had hij gediskwalificeerd moeten worden. Zeker aangezien hij een enduro expert is en als 2e reed.
 
Ik doelde meer op de duur van de race en hoe deze in te delen dan op Glenn zijn kunnen. Ik heb gezien hoe hij er prima overheen kwam en dat heb ik van Watson niet gezien.
En ja ik vind het ook vreemd dat er zo makkelijk met de x-loop overslaan werd omgegaan.
 
Natuurlijk was de wedstrijdleiding op de hoogte van deze situatie aangezien iedereen dit kon zien in de rondetijden. Wel lastige beslissing natuurlijk om iemand dan uit de race te halen als alle overige rijders ook langs de baan rijden. In ieder geval een onterechte winnaar in vele ogen.

Ben benieuwd of ze bij een volgende editie weer dergelijke zooi neerleggen. Tot nu toe zijn de opstoppingen en daarmee afsnijdingen door rijders alleen maar groter geworden. Dit lijkt mij als organisatie ook wel iets waar je je conclusies uit moet trekken voor een volgende race.... Het tegendeel lijkt alleen zo te zijn. Elk jaar wordt het parcours moeilijker.
 
Jeetje HarryKtm, ben jij dat? Je gaat als een raket! Mag ik een keer met je komen trainen? :P:P:P

Dit is mijn filmpje:

 
Ik viel anderehalve ronde voor het einde uit, ik lag toen op positie 660 zoiets. Uiteindelijk als positie 718 geeindigd alleen officieel wel een DNF.
 
Dat ziet er niet uit als een trialmotor? Of je doet trial op een crossmotor... maar wel mooi gereden!
 
Als je in de quali gewoon je tempo had gehouden en geen gekke dingen deed en over de eindstreep kwam dan zat je in principe al in de finale. Ik heb in de quali iets teveel gepusht waardoor ik in de finale al snel te kampen kreeg met vermoeidheid. Had achteraf dus allemaal niet gehoeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan