Ranzig motorpak

Papje maken van Vanish en met een nagelborsteltje stukje bij beetje bewerken. Werkte bij mijn pak goed.
Na die tijd goed geventilleerd ophangen om te drogen, als je dit doet door warmte wordt het leer hard.
Als het leer goed gedroogd is opnieuw invetten met speciaal leervet.
Succes....
 
Ik heb vorige week mijn eendelige leren outfit, kleur wit !!!, na 2-3 jaar weer eens grondig schoongemaakt. Heb dat gedaan met JIF. Zelfs de "nerven" / groefjes in het leer kreeg ik schoon. Daarna met een natte doek de JIF eraf, en vervolgens laten drogen en opnieuw in de wax gezet.
Ziet er weer uit als nieuw !
 
Met je pak aan onder de douche... En dan net doen of je jezelf wast, maar dan beter.Niet door laten zijken maar beheerst. Eventueel met een ruggeborstel, afdrogen, daarna doen alsof je je zelf met een dure creme insmeert, maar dan met ledervet ('t Jagertje)


9200000009968747.jpg
 
ik doe zelf om het jaar mijn leren pak in de wasmachine ( niet die van het huis maar in een wasserette in rotterdam) je hebt er speciaal wasmiddel voor wat je bij iedere motorzaak kunt halen, daarna even rustig laten drogen en niet in de directe zon of op de kachel . even als het droog is invetten met ledervet en je kan weer de weg op met een fris en schoon pak. je kan hem ook met een sopje in het bad gooien en daar dan een paar uur laten liggen, let wel dat je daarna een bad schoon te maken hebt !!!! of je vrouw moet dat willen doen.
 
ik doe zelf om het jaar mijn leren pak in de wasmachine ( niet die van het huis maar in een wasserette in rotterdam) je hebt er speciaal wasmiddel voor wat je bij iedere motorzaak kunt halen, daarna even rustig laten drogen en niet in de directe zon of op de kachel . even als het droog is invetten met ledervet en je kan weer de weg op met een fris en schoon pak. je kan hem ook met een sopje in het bad gooien en daar dan een paar uur laten liggen, let wel dat je daarna een bad schoon te maken hebt !!!! of je vrouw moet dat willen doen.
Dán is het ook van binnen goed schoon
 
Of gewoon na elke rit schoonmaken. Doe ik ook en pak is nog als nieuw, vet hem elke winter in. Elke rit ff 5 min een doek er over is minder werk dan een hele dag er aan spenderen nadat je er 5 jaar niks aan gedaan hebt.
Als ik die 5 minuten had zou ik ze op de motor zitten, en met mij velen.
 
Of gewoon na elke rit schoonmaken. Doe ik ook en pak is nog als nieuw, vet hem elke winter in. Elke rit ff 5 min een doek er over is minder werk dan een hele dag er aan spenderen nadat je er 5 jaar niks aan gedaan hebt.
Dat hangt er maar net van af hoeveel je rijdt. Iedere dag rijden naar je werk is heen en terug dus 2 keer per dag 5 minuten. Laten we zeggen dat je 200 keer per jaar naar je werk rijdt. 400 keer 5 minuten is 2000 minuten, dat is 33,2 uur. Dat is meer dan 4 werk dagen.
Conclusie: als je minder dan 50 keer per jaar rijdt is het sneller om 5 minuten per keer te spenderen aan het schoon maken.
 
Maar wel tijd hebben om meer als 14.000 berichten op een forum te gooien? Wie hou je nou voor de gek?
Auw. -O-

drie jaar offline geweest, stond ik nog op gemiddeld 3 berichten per dag...:}
Maarrehhh... ik werk 60 uur per week, ben alleen de weekenden thuis. en mijn computer gaat wel mee :), dat kan wat verklaren
Toch, ik heb voor mijn werk ook wel eens de discussie gehad dat ik een waslijst heb met dingetjes van 5 minuten die in totaal een jaar werk zijn.

Laten we zeggen dat je 200 keer per jaar naar je werk rijdt. 400 keer 5 minuten is 2000 minuten, dat is 33,2 uur. Dat is meer dan 4 werk dagen.

En dan heb je hier een verklaring, niet dat ik er zo vaak opzit maar wel waar al die 5 minuutjes toe leiden
 
Daarom zijn niet alleen mijn motor pakken ranzig maar mijn motoren ook. Rijden is vele malen belangrijker dan schoonmaken. Iedere minuut is er één.
 
Terug
Bovenaan Onderaan