Radiator

Wouwer

MF veteraan
30 jul 2015
1.412
129
nijlen
Beste forum members ik heb een vraagje over mijn radiator. Ik was afgelopen weekend de 1000 bochten gaan rijden en bij aankomst zag ik dat er een flinke plas koelvloeistof lag onder mijn motor nu kwam de koelvloeistof uit de onderkant van de radiator gelopen. Zo ziet de radiator er nu uit. Heb er ook een beschermplaat voorzitten dus steenslag is niet mogelijk. Maar collega zei me dat het door strooizout komt die de radiator lamellen opvreet klopt dit? betreft een versys 650 van 2015
 

Bijlagen

  • 20190616_140552.jpg
    20190616_140552.jpg
    106,3 KB · Weergaven: 20
  • 20190616_140535.jpg
    20190616_140535.jpg
    162,6 KB · Weergaven: 16
okee, een door pekel weggevreten radiator slaat ook vaak wit uit, aanslag die ik bij de jouwes mis, en pekel geeft niet deze vervorming die ook weer precies op de plaats van de lekkage zit.
Hoe dan ook, je bent toe aan een nieuwe radiator??? Of istie nog te repareren? Het zal wel aluminium zijn. Daarbij kunnen de lamellen weggevreten worden zonder dat de radiator gaat lekken
 
Ok vandaag is mijn dealer gesloten maar zal morgen is informeren. Weten jullie of het duur is zo'n radiator? 2e hands kan ik ze in belgie niet vinden via google.
 
Dan zou reparatie mogelijk moeten zijn.
Ik heb een radiateur van een Robur (DDR vrachtauto) in Haarlem laten repareren: Homepage - Bijl Radiateuren . Mooi bedrijfje.

Enkele jaren geleden heb ik contact gehad met deze firma, helaas deed men alleen in koperen radiateuren.
1 op 1 namaken kon wel maar dan werd ie duurder dan OEM, en een radiateur van een SP1 kost bijna hetzelfde als een baar goud.

Misschien deze verkoper:

https://www.marktplaats.nl/verkopers/22432130.html?categoryId=2022
 
Zo radiateur is besteld heb toch voor de 2e handse gekozen met het kleine deukje heb 14 dagen bedenktijd en mag hem retour sturen als hem mij toch niet bevalt. En ga toch is kijken wat het kost om hem te laten maken en als dat ook mee valt dan ga ik het laten maken en als reserve bij houden. Want hangt bij de versys nogal gevaarlijk. daarom heb ik direct een radiateur guard geplaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan