Radiateur problemen Suzuki Intruder vs 700

Rotinaj

Rookie
5 mei 2019
23
4
Hallo daar!

Mijn eerste officiële post op dit forum. Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste motor gekocht; een Intruder vs 700. Het is in mijn ogen een hele mooie motor maar er is een minpuntje en ik snap niet goed hoe ik dit het beste op kan lossen. De radiateur rookt (wit) dus ik gok dat hij ergens koelvloeistof lekt. Wat kan ik nu het beste doen?

Online een nieuwe radiateur bestellen?
Zo ja, heeft iemand een tip waar dat het beste kan?
Of laten repareren?
Zo ja, is er een bepaalde garage die mij daarmee het beste kan helpen?

Ik heb ter duidelijkheid even een filmpje gemaakt waar je kan zien dat er heel licht iets spettert bij de bovenkant van de radiateur. De dop zit er verder goed op.


Alvast bedankt!

Olmo
 
Bedankt voor jullie snelle reacties. Een nieuwe dop is niet zo duur, dat zou op te lossen moeten zijn. De slangenklemmen missen inderdaad op een aantal slangen maar ik heb het idee dat dat de lek niet zal oplossen. Hij lekt tussen de koelvinnen dus misschien de hele radiateur vervangen voor een goede tweedehands? Ik kan er alleen nergens een vinden behalve op eBay (200,- met verzendkosten).
 
Dussssss. Verder is dit topic wel serieus? :X|(
Als slangenklemmen missen om de slangaansluitingen op de radiateur dan lekt dit gegarandeerd.
Koelsysteem bouwt altijd wat druk op.
Wrm denk je dat er anders slangenklemmen omheen horen?
Voor de grap? Zo van ach dat lijkt wel leuk
 
Doe eens lief, vergeet niet dat ik nog een rookie ben ;)

De man waarvan ik de motor heb overgekocht heeft 22 jaar zo rondgereden. Hij heeft tot op het heden geen last gehad van een rokende radiateur, pas na de winterstop was dit een probleem. Verder lijkt hij te lekken tussen de koelvinnen (zoals ik al beschreef) en niet bij de slanguiteinden. Wel alsnog bedankt voor de reacties. We gaan dan ook eerst proberen of slangenklemmen er op verschil gaan maken. Verder heb ik zojuist een adres gevonden die nog radiateur heeft liggen dus mochten de slangklemmen niet helpen dan kan ik altijd nog een nette tweede hands radiateur bestellen.
 
De 22 jaar oude dop blijft overigens een verdachte.
Als veel gezien bij dit model. Heb er drie. 2x dop mogen vervangen. Derde zal ook wel aan de beurt zijn tzt :)
 
Onderdelen VS 750 zijn waarschijnlijk gelijk aan die van de 700. Is misschien een open deur maar de 700 cc is een Amerikaanse versie met iets minder cc om onder de importheffing voor zware ( > 700 cc) motoren uit te komen die halverwege de jaren '80 in de VS gold.
 
Onderdelen VS 750 zijn waarschijnlijk gelijk aan die van de 700. Is misschien een open deur maar de 700 cc is een Amerikaanse versie met iets minder cc om onder de importheffing voor zware ( > 700 cc) motoren uit te komen die halverwege de jaren '80 in de VS gold.

Dat klopt als een deur. Er zijn dan ook veel onderdelen online te vinden voor de VS 700/750, alleen een radiateur bleek lastig.
 
Sommige mensen geloven alles wat een verkoper zegt.
Liefde maakt blind zeg maar.
Geloof er geen snars van dat de vorige eigenaar er zo lang zo mee heeft rond gereden.
Is waarschijnlijk zelf aan het prutsen geweest. Kreeg het niet voor elkaar en heeft jou nu dat ding met een mooi verhaal in je maag gesplitst.
Als die slang aan de achterkant van de radiateur lekt en ook nog eens aan de onderkant dan lijkt het alsof de radiateur lek is want de kvs drupt op de radiateur en vervolgens door de lamellen.
En ja dat gaat roken
 
Terug
Bovenaan Onderaan