Racing on an old CBR600F: Part 8

Helaas wat technische problemen gehad met de motor (hij wilde niet volgas/niet meer dan 6-7000 maken 😢) waardoor ik 2e en 3e sessie gemist heb on het proberen te fixen, maar niet gelukt...

Daarna toch best lekker gereden want de bochten in het middengebied van de motor gingen wel lekker, alleen bocht uit echt gas geven ging niet. En rechte stuk was drama natuurlijk...

Hij gaat zo maar op de testbank want kom daar niet zomaar achter en maandag staat de volgende circuitdag alweer op de planning (was al risico met boeken natuurlijk 🙈)
 

Bijlagen

  • 4C1F3454-6AF6-4E9D-BDB0-8B7EECD20A61.jpeg
    4C1F3454-6AF6-4E9D-BDB0-8B7EECD20A61.jpeg
    94,3 KB · Weergaven: 32
Kekke kleurstelling! Heb je gekeken of alle slangetjes aan de tank er goed inzitten? Trekt die vacuum mischien?
Thanks, ik vind hem zelf ook wel goed geslaagd. Het is chrome-blauwe wrapfolie 😊

Ja slangetjes zijn gecheckt, hij lekte eerst ook benzine door het brandstofkraantje in de tank, maar dat was gelukkig vlot opgelost door nieuwe O-ring erin te doen...
Vacuüm weet ik verder niet...

Hij staat nu bij de dokter, donderdagochtend gaat hij nog op de bank. Hij vond hem niet slecht klinken, wel staat hij wat te rijk (zwarte uitlaat), toerenteller blijkt verkeerd ingesteld te staan, afgelezen toerental moet x2 😅 dus dan klopt het nog best aardig dat hij Max 6-7.000 draaide en daarna in de begrenzer...
Mogelijke optie die hij nu al gaf was versleten koppelingsplaten. Toch wel de toeren, niet de bijbehorende snelheid...

Dus heb nu alvast een voor aankondiging gedaan voor spoedlevering op zaterdag als donderdag blijkt dat dat indd zo is...
Donderdag dus nog maar even afwachten...
 
Hoi Allemaal,

Ik ben opzoek naar een Circuit kuipset voor een CBR600F2.
Heeft iemand toevallig nog een compleet setje liggen?

Hoor het graag!
 
Donderdag dus nog maar even afwachten...

Het blijkt aan mij te liggen ipv aan de motor (it’s not you, it’s me 😂)
Uit de testrun blijken er race-nokkenassen in te liggen waardoor hij zichzelf verzuipt onder de 8-10.000 toeren, daarboven gaat het ‘gewoon’ goed... Daaronder doet hij volgas bijna niets, maar met halfgas doet hij het redelijk goed.

En daarbij ben ik als 🐌 semi-beginner niet heel geschikt om met race-nokkenassen te rijden 😅

De motor levert nog steeds 110 pk op het achterwiel wat wel heel netjes is voor 20 jaar oud en doet verder geen rare dingen dus dat is fijn.

Maandag nog een dagje CPZ en dinsdag 11-6 naar Assen.
Kijken of het me lukt om wat hoger in de toeren te blijven en op die manier beter gebruik te maken van de motor. Anders ga ik opzoek naar standaard nokkenassen, dan kon hij er nog een ‘lekker rijdende motor’ van maken 😎
 
Kijken of het me lukt om wat hoger in de toeren te blijven en op die manier beter gebruik te maken van de motor. Anders ga ik opzoek naar standaard nokkenassen, dan kon hij er nog een ‘lekker rijdende motor’ van maken 😎

Misschien dat een andere tandwielverhouding wat verschil geeft. Voor Assen had ik achter een grotere tandwiel geplaatst. Voor mijn gevoel rijd ik nu ook soepeler. Daarvoor had ik regelmatig dat ik een dood punt had en de neiging om terug te schakelen
 
Laatst bewerkt:
Het blijkt aan mij te liggen ipv aan de motor (it’s not you, it’s me 😂)
Uit de testrun blijken er race-nokkenassen in te liggen waardoor hij zichzelf verzuipt onder de 8-10.000 toeren, daarboven gaat het ‘gewoon’ goed... Daaronder doet hij volgas bijna niets, maar met halfgas doet hij het redelijk goed.

En daarbij ben ik als 🐌 semi-beginner niet heel geschikt om met race-nokkenassen te rijden 😅

De motor levert nog steeds 110 pk op het achterwiel wat wel heel netjes is voor 20 jaar oud en doet verder geen rare dingen dus dat is fijn.

Maandag nog een dagje CPZ en dinsdag 11-6 naar Assen.
Kijken of het me lukt om wat hoger in de toeren te blijven en op die manier beter gebruik te maken van de motor. Anders ga ik opzoek naar standaard nokkenassen, dan kon hij er nog een ‘lekker rijdende motor’ van maken 😎

Het is afgelopen maandag best goed gelukt om met hogere toeren te rijden :] dus voorlopig gaat het goed 😎
 
Perfect, even wennen dus :)? Nog gekeken naar de tandwiel verhouding? Zelf heb ik 14/45
Yes! Meteen mn eerste knee down gemaakt dus mijn dag kon niet meer stuk 😎

Nee nog niet naar gekeken eigenlijk, zal morgen (of dinsdag) eens kijken. Dinsdag nog een dagje Assen :] en dan zitten de geplande dagen er weer op (zit wel nog met schuin oog te kijken naar 21-8 CPZ 😇)
 

Bijlagen

  • 19B0C1CC-B767-44E6-9C18-0960C9A1700D.jpeg
    19B0C1CC-B767-44E6-9C18-0960C9A1700D.jpeg
    117,4 KB · Weergaven: 29
Zondag 9 juni voor de 2e keer op het pvi circuit training gehad. de eerste keer had ik laat in geschat door in groep 1 te rijden echt super leuk maar moest erg in houden! Nu had gereden in Groep 3b dat was eigenlijk precies goed in reed nog in m'n comfortzone maar moest wel aan het werk voor mijn gevoel.

Een volgende keer wil ik een keer op Zandvoort kijken maar, ik heb geen idee of dat enig sinds is te vergelijken met PVI Lelystad?
ik hoop dit jaar nog een aantal keer mee te kunnen doen met trainingen om over een tijdje vrij te rijden.

Ik rijd nu met een cbr600f4i uit 2005
Hier heb ik alleen de voorvork aangepast met Hyperpro vervangingsveren.
 

Bijlagen

  • leukopdefoto_1178669.JPG
    leukopdefoto_1178669.JPG
    153,3 KB · Weergaven: 16
Zondag 9 juni voor de 2e keer op het pvi circuit training gehad. de eerste keer had ik laat in geschat door in groep 1 te rijden echt super leuk maar moest erg in houden! Nu had gereden in Groep 3b dat was eigenlijk precies goed in reed nog in m'n comfortzone maar moest wel aan het werk voor mijn gevoel.

Een volgende keer wil ik een keer op Zandvoort kijken maar, ik heb geen idee of dat enig sinds is te vergelijken met PVI Lelystad?
ik hoop dit jaar nog een aantal keer mee te kunnen doen met trainingen om over een tijdje vrij te rijden.

Ik rijd nu met een cbr600f4i uit 2005
Hier heb ik alleen de voorvork aangepast met Hyperpro vervangingsveren.
Zandvoort is wel heel anders dan PVI, gaat allemaal een stukje harder, en de bochten zijn wat technischer.
Maar buiten dat wel een erg leuk circuit om te rijden!
Maar als ik echt moest kiezenzou ik toch voor Assen gaan. stukje duurder, maar wel een stuk veiliger dan zandvoort aangezien de vangrail niet direct naast het asfalt staat en de verkanting van het wegdek beter is voor motoren.
 
Zandvoort is wel heel anders dan PVI, gaat allemaal een stukje harder, en de bochten zijn wat technischer.
Maar buiten dat wel een erg leuk circuit om te rijden!
Maar als ik echt moest kiezenzou ik toch voor Assen gaan. stukje duurder, maar wel een stuk veiliger dan zandvoort aangezien de vangrail niet direct naast het asfalt staat en de verkanting van het wegdek beter is voor motoren.
Assen staat ook boven aan mijn lijstje maar, Zandvoort is een uur minder rijden om er te komen. :X
 
Ik heb wel eens eerder een YT videootje voorbij zien komen van dat baantje. Wat kost nou zo'n dagje? Is dat open pitlane?
 
Hallo allen,
Ik heb een probleem met mijn F4i, deze is ooit omgebouwd tot racer, nu wil de motor niet meer starten en/of stationair lopen, bij aanduwen krijg ik motor wel aan de gang. Tevens bij start gas flink open wil af en toe eens helpen. Startmotor draait dus wel en er is af en toe klein plofje te horen... Iemand tips waar naar te zoeken?
 
Laatst bewerkt:
zit er een powercommander in met Quickshifter?
Zo ja dan is het te proberen om het stekkertje van de quickshift module uit de powercommander te halen.
 
Hallo allen,
Ik heb een probleem met mijn F4i, deze is ooit omgebouwd tot racer, nu wil de motor niet meer starten en/of stationair lopen, bij aanduwen krijg ik motor wel aan de gang. Tevens bij start gas flink open wil af en toe eens helpen. Startmotor draait dus wel en er is af en toe klein plofje te horen... Iemand tips waar naar te zoeken?

Zelf heb ik ook een oude F4i racer overgenomen. Bleek dus dat in de tank explosafe zat. Dit was zodanig oud geworden dat het compleet aan het verpulveren was. Alle brandstof filters waren smerig geworden. Na het vervangen van de filters, schoonmaken van filters,carbs en slangen startte de cbr een stuk makkelijker. Alsnog niet zo soepel als een injectie fiets maar eenmaal warm is er niks aan de hand
 
Terug
Bovenaan Onderaan