Racing on an old CBR600F: Part 8

Prima vermaakt zondag met 2 the Experience!

18AS1-7050-1024x680.jpg

18AS1-6097-1024x680.jpg

18AS1-3782-1024x683.jpg


2thex-sessie5.jpg

:]
 
Laatst bewerkt:
edit: voetsteunen gefixt.

volgende vraag :) welke remblokken raden jullie aan voor de standaard schijven? Ik heb nu ferrodo (van vorige eigenaar) carbon platinum maar heb inmiddels een nieuwe set nodig.

Ik heb nog steeds het gevoel dat mijn remmen te erg aanlopen. De remklauwen heb volledig open gehaald en schoongemaakt. De cups zien er netjes uit en zijn onbeschadigd. De rubbertjes zien er op het zicht ook goed uit. De hoodremcilinder schoongemaakt - verder geen bijzonderheden kunnen spotten. Maar toch blijf het voorwiel max halve rondje tot 1 rond draaien wanneer ik een flinke slinger eraan geef. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat normaal is.
 
Laatst bewerkt:
Ha Dark0z,

Herkenbaar verhaal denk ik. Welk type/jaar rijd je?

Ik heb me inmiddels laten vertellen (en ervaren) dat de standaard schijven/klauwen van mijn F2 eigenlijk niet geschikt zijn voor het circuit. Heb na 21 augustus Assen een nieuwe set (sloop)schijven moeten kopen voor 120eu, welke ik na 2 september Assen weer kon afschrijven.
Op Mettet had ik nog nergens last van, maar na beide keren Assen zitten er beginnende haarscheurtjes in de schijven. Ook een hels aanlopend geluid bij het voortduwen van de brommer, dus zullen wel krom zijn. Remt prima nog, dat wel.

Gezien ik nog wel ff moet doorsparen voor een opvolgende 600RR en GOOFY me nog prima bevalt:
Wat zijn jullie adviezen om met een F2 voorrem-technisch mee te kunnen? Voor 2019 staat TOMS op de agenda, Zandvoort en Mettet vrij rijden.
 
Misschien rem je laat en dus hard voor de bocht, dan wordt de boel erg heet.
Bij een iets soepelere rijstijl blijft de remmerij wat beter gespaard.
 
Ja dat is wel zo, en het is ook wel de volgende stap om je te gaan richten op een vloeiender rijstijl en hogere bochtensnelheid. Wat minder stop & go zeg maar.😁

Er zijn ook raceinstructeurs die je trainen om rondes te rijden zonder de rem te gebruiken
 
Hallo Joost,

Standaard schijven vond ik ook niet super ( in 3 sessies krom).heb goede ervaring met schijven van Lucas en Breaking ( wave). Hier rijd ik al lang mee zonder problemen.

De standaard klauwen heb ik met adapter platen aangepast naar 4 zuiger tangen.de oude remtangen moest ik ivm hard remmen op Zandvoort heel vaak schoonmaken.ook verglazen de remblokken heel snel. Met deze brembos was dat over.echter omdat je dan harder kan remmen wordt de voorvork kritischer ( later binnenwerk aangepast).

Ben nu aan het passen en meten met een aantal voorvorken voor volgend seizoen.voor een racer is het simpel maar als je de fiets ook op straat gebruikt ( dus hoog stuur en km teller) valt dat niet mee.... Wordt vervolgt.
 
Ha Futura,

Thanks voor je input! Ik breng mijn brommer binnenkort weg naar bevriend vakman/sponsor voor raceklaar maken.

Momenteel ben ik zelfs in afweging om bijv. een goed betaalbare 900RR met allerlei opties op te halen. G00F dan lekker voor op straat en daarnaast een circuitfiets die wat beter meekomt op de Veenslang; niks tegen onze vriend F uiteraard *D

Kogel is namelijk door de kerk: ik ga in 2019 TOMS + enkele ZAC Rookies races rijden!
:]
 
Hey joost

Ik gebruik mijn (verbouwde 112 pk) cbr600f2 voornamelijk voor circuitdagen en kan daar goed meekomen .tegen een goede rijder en/of een moderne 1000 cc kan ik niet op.rondetijd is ook niet zo belangrijk.voor straat heb ik een aprillia rst1000 futura.

Als je echt wedstrijden gaat rijden is een snelle goede ( en relatief nieuwe) fiets een groot voordeel.een F2 is dan simpelweg te langzaam. echt snel maken kost veel tijd en moeite.

Veel succes met de 900 rr laat echter wel de vering en remmen goed checken.(heb nu ook een sc28-1 vork uitelkaar liggen voor reshimmen)
 
Ha futura,

Lekker, die paar extra paarden lijken me erg fijn op de G00F. Ik merkte ook dit jaar (x3) dat bochtensnelheid alles is en da's best leuk!
Het werd trouwens geen 900RR, maar een 2003 R6! En we gaan gewoon ZAC rijden jonge *O*

Ik zal dit topic wat minder aandoen gezien ik G00F lekker houd voor op straat, maar thanks voor je succeswens!
We gaan zien hoe 't allemaal loopt via de site en fb

Cheers! :]
 
Tijdens het opruimen van de garage kwam ik originele hendels tegen voor een CBR600F2. Mocht ik er iemand blij mee kunnen maken hoor ik het graag.
 
Wordt er in 2019 ook nog geraced met Goofjes?


Ik heb mij hier nog niet voorgesteld, maar ik ben Roos en heb deze winter een CBR600f4 circuitmotor overgenomen 😎
Ik rij ongeveer 3a4 dagen per jaar voor de lol maar vind het inmiddels zonde om mijn straatmotor daarvoor te gebruiken en deze kwam op mijn pad 😇

27-5 op CPZ en 11-6 op Assen zijn inmiddels geboekt 😃
 
  • Leuk
Waarderingen: VKS
Ik heb mij hier nog niet voorgesteld, maar ik ben Roos en heb deze winter een CBR600f4 circuitmotor overgenomen 😎
Ik rij ongeveer 3a4 dagen per jaar voor de lol maar vind het inmiddels zonde om mijn straatmotor daarvoor te gebruiken en deze kwam op mijn pad 😇

27-5 op CPZ en 11-6 op Assen zijn inmiddels geboekt 😃
Dan kom ik je de 27e wel tegen op CPZ. Leuk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan