Racing on an old CBR600F: Part 8

Scherpe prijzen!

6 Augustus rijden we op Assen, zitten nogal krap in tijd, vandaar dat 2ehands een betere (snellere) oplossing kan zijn.

Bij racekuip duurt het momenteel 2-3 weken...

Grts
 
Scherpe prijzen!

Ja toch? Heb mijn kontje daar vandaan, prima geleverd ook.

IMG_20180725_080936.jpg


Succes nog en have fun @Assen! Ik mag 21 augustus (MSL) en 2 september (2theX).
 
Laatst bewerkt:
Zijn er toevallig upsidedown voorvorkjes beschikbaar die zonder al te veel aanpassingen onder een PC35 99/00 passen?

Ik heb namelijk een nieuw paar voorvorken nodig :+ mocht iemand nog een origineel setje hebben liggen dan ben ik daar ook blij mee
 
Wil je de clipons wel weer boven de kroonplaat? Dan moeten de poten uiteraard iets langer zijn dan bij een naked of racer.

Ik vermoed dat de poten met kroonplaat (vanwege de grotere diameter van de buitrnpoten) van het nieuwere model 600F wel passen.
 
:^)

Wat zijn jullie best practises als het gaat om (usd) voorvork en clipon positie? Mijn voorvork is ook bijna 'op' en ben ff benieuwd wat -naast revisie- de opties zijn voor PC25.

Ik ben 1.92, maar pas op minibikes en ben na 3 maandjes rbw wel klaar met de openbare weg, dus comfort is n.v.t. :)
 
Laatst bewerkt:
@Joost: Qua investering en ambitie is het misschien voor jou beter om geen geld 'te verbranden' in je PC25, en te sparen voor een betere "basis" qua circuiteigenschappen. Ik denk bijvoorbeeld aan een 600RR of zo. Dat scheelt een aardige jas qua stuureigenschappen, omdat de geometrie in de basis al heel anders is.
 
Koop een circuit klare motor of ga balls deep met een straat motor zoals ik doe en upgrade de veren en de shock. Valt best mee qua prijs maar goedkoopste is tweede hands circuit motor kopen met voor jou geschikte veren
 
Thanks both,

Goed punt, vrees niet :) Deze G00f is mijn eerste en krijgt daarom wat extra liefde, maar bijv. 600RR circuitfiets hoop ik in 2019 gespaard te hebben. Voor nu hou ik het bij stalen remleidingen voor, die zijn inmiddels binnen voor €89,-.

Mijn hybride PC25 is nog wel ff leuk voor het leren sturen, maar heb ook al een ritje op circuit-R6 in de planning
:]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb heel veel gedaan aan mijn pc25. Je kan deze ook best wel flink tunen en dan kan je een moderne CBR 600 rr op circuit best wel volgen.kosten efficiënt is dit niet, en het kost veel ombouw tijd.

Voor een straat CBR met clipons boven de kroonplaat zijn er m.i. niet veel opties. Vooral als je bij de pc 25 model de km functie niet kwijt wil. Vooral de 91-92 CBR is een slecht binnenwerk, maar ook de 93-94 is niet super.simpelste is pc31 vorkpoten kopen( liefst 95-96) en pc25 onderpoten overzetten.harder liniare veren 9 kg/cm ( afhankelijk van je gewicht), oil locks inkorten en reshimmen. Dit heb ik diverse keren gedaan. Zelf rij ik met aangepast cbr1000rr-08 binnenwerk met midvalve.

Als je echter alleen op circuit rijd met clipons onder de kroonplaat ,denk dat een complete transplantatie van bv een pc 35 een betere optie is.echter ook bij deze.moet je de binnenwerken geheel aanpassen voor circuit gebruik. Voordeel is vooral lichter voorwiel , betere remmen en instelbare ingaande demping.

Uit technisch oogpunt denk ik dat je met een upsd voorvork op zich weinig winst boekt.m.i is binnenwerk en rem systeem belangrijker.latere voorvorken vanaf circa 2005 zijn vaak al upsd en hebben ook betere binnenwerken dan onze oude pc25/31, echter veelal nog steeds met 20mm zuiger en 10m zuigerstang.

Veel succes
 
Top info futura, thanks!!

Vooral clipons verplaatsen vind ik interessant en denk eerst revisie, maar voorlopig is geld op aan 2x Assen ;)
 
Top top Joost! Je bent lekker beziggeweest zeg.

Wat een geweldige beleving is dat circuitrijden toch hè . Heerlijk om zo rond te knallen met een volle focus op de baan. Dat is het echte pure motorrijgevoel dat je op de weg niet kan meemaken (als je niet hersenloos bent tenminste).

Succes en plezier toegewenst met de volgende circuitdagen!
 
Tnx Duc :Y

Spijker op z'n kop qua straatrijden en hersenloosheid (sommigen).
Meer (beginnende en sportieve) motorrijders zouden zo'n dagje moeten doen: neemt de noodzaak om je rijbewijs, je leven én dat van anderen op het spel te zetten behoorlijk weg.

Straat blijft leuk hoor, maar normaal doen is gek genoeg.

On-topic then; ik wil nog ff Stompgrips aanschaffen voor de volgende (2 september Assen). Jullie goeie ervaringen mee en/of goedkope adresjes?
 
Laatst bewerkt:
Stompgrips zijn heel fijn. Met name voor het aanremmen gebruik ik ze. Kun je lekker knijpen waardoor je minder naar voren schuift. Qua hangen heb ik ze niet echt nodig vind ik
 
Ik heb slechte ervaringen met de ali grips, specifiekvde zwarte variant. Deze vielen er na een week al af waarsch door de hitte en slechte lijm. Nu stompgrimp zeer tecreden mee. Maakt wel je pak kapot aan de binnenkant maar daar calt mee te leven!
 
Ik heb slechte ervaringen met de ali grips, specifiekvde zwarte variant. Deze vielen er na een week al af waarsch door de hitte en slechte lijm. Nu stompgrimp zeer tecreden mee. Maakt wel je pak kapot aan de binnenkant maar daar calt mee te leven!

Heb ze op mijn beide racers....geen centje pijn.
Zitten er al 2 jaar op.
Gewoon de doorzichtige nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan