Racen/vrij rijden op een ZX-10R!

Doei Oma :W

Maandag eerste circuitdag gehad van het seizoen *O*

Ging wel redelijk. Hele dag droog gehouden, wat best fijn was. Moest in de ochtend wel banden wisselen; naar de Rosso3 set dus vandaar heb ik de eerste sessie gemist (slicks op koud asfalt... Mwua, dat leek me geen goed idee). Eerste keer weer van het seizoen dus de eerste sessie was enorm wennen weer. Toen 2:08 gereden. Was ook op spikkie nieuwe Rosso3 banden, dus rustig aan gedaan. Vervolg sessie (na de lunch) 2:04 gereden; de bovenverdieping was iets meer eraan gewend weer _O- . Vierde (en laatste sessie) rustig rond getokkeld. Ben er wel achter dat mijn stepjes écht te hoog staan. Ik kwam met mijn benenwerk niet uit. Ik zat erg veel uit m'n armen te doen, ik kon nauwelijks kracht zetten met mijn benen. Mijn vering vereist nog wel wat afstelling misschien.. Met name ingaan van de bocht zit er veel beweging in de voorkant; maar dit kan ook met mijn houding/voetenwerk te maken hebben.

[afbeelding]

Kijk, ziet er goed uit.

Ik was er er maandag ook.
Ook de eerste dag van het jaar. Eerste keer op assen, en eerste test van de bike na een hoop verbouwingen deze winter. :+

Na de eerste 2 1/2 sessie onder begeleiding de lijnen een beetje in me opgenomen te hebben. Daarna heeerlijk gestuurd op die geweldige baan. Was erg onder de indruk hoe stabiel de bike was en hoe veel vertrouwen hij gaf. Uiteindelijk ook een sbelste tijd van 2:04 gereden.

y4mYC2HAvYu3Ly1_t5j0GIIcV1Sxq0vyLFQOrOOUBVzEsct6VmGz6QHI-KHR0mZPrNOMmy90-Iodeb3Lm0z6SJALbsWMcvw09sq2g83oz5-IWQ5_LXmu_YvIUUOZ7x16szh3Xw1xFk36MAn2u8EMx-wv2VYD_re1-1rB0AlWO-dm0MWVtWFdZAOeqR8JwunYLInwqtzfEL-K62L2fjgphrLfw


y4m4TiFxfnSEQ9Y1DLsJRHXAjXmixHfiwJ7FjL7imySJwgw6cPf4xTJbKIZF3aLYUR5IfPSRmdbJxUULSeNa8yh9r-2uTE2TqSDtUujygsieuXEfO3NkjjTK45woX-vmuJb-3pjfjmeWDXFFidH6_d0fif-3YxUnBpCy3q1h_1VCYZA8NOkLAiCnR4qjXqR5Tbezyfy4xjredVjwilXjjGzLA


Een update voor de openings post komt er aan :Y. Nu klaar maken voor zolder aankomende maandag *O*
 
iemand interesse in een setje originele remklauwen van een 2005-6 zx6r + 2004-2007 zx10r inclusief remblokken en remleidingen?

gaat eraf wegens overstap naar monoblock

tevens ook ongebruikte ABM superbike kroonplaat liggen met stuurhouders. passend op de zx6r en zx10r !!
 
Wie heeft er "wilde" plannen met zijn of haar ZX10R?

Het afgelopen seizoen ben ik niet verder gekomen dan twee circuitdagen (+ twee keer Midland), maar in 2019 wil ik mijn leven beteren:). Voordat het nieuwe seizoen begint gaat er mogelijk nog het e.e.a. veranderen aan de ZX10R.

Mijn wensenlijst:
- Het lijkt me gaaf om het kuipwerk te laten wrappen.
- Groot onderhoud
- Aanschaf van een extra set velgen
- Blokprotectie monteren
- Herstellen van het uitlaatsysteem + nieuwe demper
- De aftermarket velgen opnieuw laten spuiten
- Mocht ik de loterij winnen, traction control aanschaffen
- Een betere conditie:X

Dit jaar heb ik wederom 1:54'ers gereden en volgend jaar hoop ik minimaal een seconde sneller te zijn.
 
Hier niet zo'n hele wilde plannen:
- nieuwe carterkap monteren, nieuwe blokbescherming
- kuipen spuiten
- achterbrug laten lassen (bobbin is ingescheurd)
- velgen spuiten
- en hopelijk wat beter leren rijden :+. 1:54 gaat komend jaar in ieder geval niet gebeuren, 1:57 met wind mee/bergaf misschien:P.
 
enige plannen zijn set dikke schijven richten en monteren
voor de rest is hij helemaal klaar voor volgend seizoen

ding is helemaal 'bomvol' dus niks meer te pimpen (voor normaal geld iig)
 
Hier ook een lijst...

Een "moet gebeuren" lijst en een "zou leuk zijn als lukt..." lijst :)

De moet gebeuren lijst:
- Nieuwe radiateur (heeft iemand er nog eentje slingeren???)
- Remklauwen voorzien van nieuwe keerringen
- Nieuwe remblokjes
- Nieuwe olie + filter
- Teenbeschermer

De "zou leuk zijn als het lukt..." lijst:
- Nieuw kuipwerk
- Blok bescherming installeren
- Nieuwe/betere paddock stand voorkant (voor radiale klauwen ipv in de gaten van de poten onderop)
- Extra set velgen

En tja, daarbuiten blijft altijd nog de wensenlijst...
Traction control, carbon velgen, dikke Brembo klauwen... You get the picture :P
 
Ik rijd met een Aliexpress radiateur en heb geen noemenswaardig toegenomen watertemperaturen t.o.v. stock. Wordt wel heet op hete dagen als je achter een paar s1000's over het rechte eind heen knalt maar dat was altijd al.
 
Ik rijd met een Aliexpress radiateur en heb geen noemenswaardig toegenomen watertemperaturen t.o.v. stock. Wordt wel heet op hete dagen als je achter een paar s1000's over het rechte eind heen knalt maar dat was altijd al.
Had radiateurs ook al op ali gevonden inderdaad... Dat soort dingen vind ik nog best wel sketchy eigenlijk... Heb je er ook een andere radiateur dop op zitten? Heb een 2.0 bar dop liggen voor de nieuwe/volgende radiateur.
 
Hier niet zo'n hele wilde plannen:
- nieuwe carterkap monteren, nieuwe blokbescherming
- kuipen spuiten
- achterbrug laten lassen (bobbin is ingescheurd)
- velgen spuiten
- en hopelijk wat beter leren rijden :+. 1:54 gaat komend jaar in ieder geval niet gebeuren, 1:57 met wind mee/bergaf misschien:P.

Bwoahh.... in mijn boekje zijn dit wilde plannen! Misschien dat je je geld liever uitgeeft aan upgrades zoals: Brembo remklauwen of traction control. Je lijst bestaat uit dingen die volgens mij "moeten" gebeuren. Voor wat betreft het spuiten van de velgen: heb je al een adresje?

Haha... soms kan het snel gaan. Ik ben in anderhalve dag van 2:00 naar 155:100 gegaan.

Btw: zijn er mensen die een voorjaarstraining in het vooruitzicht hebben?
 
Hier ook een lijst...

Een "moet gebeuren" lijst en een "zou leuk zijn als lukt..." lijst :)

De moet gebeuren lijst:
- Nieuwe radiateur (heeft iemand er nog eentje slingeren???)
- Remklauwen voorzien van nieuwe keerringen
- Nieuwe remblokjes
- Nieuwe olie + filter
- Teenbeschermer

De "zou leuk zijn als het lukt..." lijst:
- Nieuw kuipwerk
- Blok bescherming installeren
- Nieuwe/betere paddock stand voorkant (voor radiale klauwen ipv in de gaten van de poten onderop)
- Extra set velgen

En tja, daarbuiten blijft altijd nog de wensenlijst...
Traction control, carbon velgen, dikke Brembo klauwen... You get the picture :P

Zoals je weet... ik hou mijn ogen en oren open;).
 
Bwoahh.... in mijn boekje zijn dit wilde plannen! Misschien dat je je geld liever uitgeeft aan upgrades zoals: Brembo remklauwen of traction control. Je lijst bestaat uit dingen die volgens mij "moeten" gebeuren. Voor wat betreft het spuiten van de velgen: heb je al een adresje?

Haha... soms kan het snel gaan. Ik ben in anderhalve dag van 2:00 naar 155:100 gegaan.

Btw: zijn er mensen die een voorjaarstraining in het vooruitzicht hebben?

Beste upgrade van mijn fiets zou nog altijd een andere rijder zijn :'). Alle andere upgrades doen relatief gezien maar weinig:P.

Ik zou op zich wel een woolich of kit ecu willen om mee te spelen, maar verwacht niet dat ik daar qua tijd veel mee ga winnen. Zou met name zijn om het remkoppel constanter te krijgen en voor wat meer kracht onderin. Qua spuiten had ik wel een adresje, maar is al een paar jaar geleden. Moet ff kijken of die nog zo'n interessante prijsstelling heeft.

Over dagen/trainingen, binnenkort gaan we weer boeken, dan weet ik meer :]
 
Er is hier al even niets gebeurd. Hoop dat de racers onder ons nog een beetje mee lezen.

Vorige week maandag de 10r lekker uit gelaten op assen met de pirelli dag. En zondag op assen mijn race licentie gehaald.

Echter begind de org. Achter demper tegen te werken nu ik steeds harder rond dender.

Ik Vroeg mij af of hier iemand nog een race shock heeft liggen. Hoeft echt geen nieuwen te zijn want laat hem hoe dan ook servicen. Iets van wp of olins zou mooi zijn.
 
ik rijd zelf met een hyperpro en TTX. De hyperpro is zeker niet minder dan de TTX (naar mijn bescheiden mening dan). Mocht ik wat tegenkomen ergens zal ik het doorsturen.
Van een hoop merken kun je trouwens boven en onderkant wisselen zodat je elke veer passend kunt maken als je het middenstuk hebt, maakt de zoektocht wat makkelijker;).
 
ik rijd zelf met een hyperpro en TTX. De hyperpro is zeker niet minder dan de TTX (naar mijn bescheiden mening dan). Mocht ik wat tegenkomen ergens zal ik het doorsturen.
Van een hoop merken kun je trouwens boven en onderkant wisselen zodat je elke veer passend kunt maken als je het middenstuk hebt, maakt de zoektocht wat makkelijker;).
Hyperpro is inderdaad ook een optie. Maar een nieuwe gaat hem niet worden haha. Thnx voor de tip! Zal ook dat eens onderzoeken 👍
 
zooooooo
dit weekend 2 dagen met de '04 ZX10 op mettet rondgeknald met Bikers days

wat rijdt die 10 toch lekker zeg!
naar 1-na snelste groep gegaan en er is maar 1 iemand die me ingehaald heeft.... voor e rest alleen maar aant inhalen geweesr
PR nu op een 1.14.8 kunnen zetten en heel veel lol gehad.

kleine lowsider einde 2e dag gehad, maar geen noemenswaardige schade aan motor of kuipen. Valblokken ik ben voor (mits goed gemonteerd)
 
Doei oma! :W

Even dit topic weer uit te kerker trekken :P :+

Weet iemand of een extra (punt) radiator van een ander type op de 04/05 past?
Ik weet dat JMR een punt radiator heeft voor dit model, maar die past (volgens de website) niet met het standaard uitlaatsysteem.
En om nou -ook- nog een nieuw/ander systeem aan te schaffen, vermijd ik liever indien mogelijk.

Ik heb een nieuwe (imitatie) radiateur erop zitten, gevuld met demiwater + motul mocool, maar laatste circuitdag werdt het spul toch wel 95 graden op de baan, met een buiten temperatuur van ~22 graden of in die buurt. Is dit normaal? Kan dit schade? Als het bijvoorbeeld 30 (+) graden is, zal het nog een stuk hoger zijn?

Bvd :)
 
Doei oma! :W

Even dit topic weer uit te kerker trekken :P :+

Weet iemand of een extra (punt) radiator van een ander type op de 04/05 past?
Ik weet dat JMR een punt radiator heeft voor dit model, maar die past (volgens de website) niet met het standaard uitlaatsysteem.
En om nou -ook- nog een nieuw/ander systeem aan te schaffen, vermijd ik liever indien mogelijk.

Ik heb een nieuwe (imitatie) radiateur erop zitten, gevuld met demiwater + motul mocool, maar laatste circuitdag werdt het spul toch wel 95 graden op de baan, met een buiten temperatuur van ~22 graden of in die buurt. Is dit normaal? Kan dit schade? Als het bijvoorbeeld 30 (+) graden is, zal het nog een stuk hoger zijn?

Bvd :)
ik reed ook met imi radiator met demi, maar wordt ook te heet. mijn koppakking ligt er nu ook uit. Geen 100% duidelijkheid wat nu eerst was, maar koeler is beter en ik heb 08's gezien die een stuk koeler bleven met gewoon standaard materiaal, dus punt radiator is in principe niet nodig als je koelsysteem op orde is. van 04's weet ik niets maar ik zou aannemen dat die ook niet zo heet mogen worden..

Initieel gingen de temps nog wel, maar wellicht dat imi net een wat kleiner koeloppervlak heeft. heb ook nooit een goed back to back vergelijk gedaan, maar verschillen waren bij mij niet enorm, maar bij trackdays bij 35 graden is elke graad reductie welkom... ik ga kijken of ik met standaard radiator ipv imi koeler blijf...
 
De temperatuur die ik nu haal is vergelijkbaar als met m'n standaard OEM radiateur met koelvloeistof, maar waarvan veeeel vinnen verbogen.
Weet dus eerlijk gezegd niet hoe goed het vergelijkt.
Zo op het oog lijken de lamellen redelijk hetzelfde tussen de OEM en imi radiateur.
 
Mijn inschatting is dat met de org. Bochten het onmogelijk is een punt radiator te plaatsen. Die lopen namelijk in een kronkel naar voren onder de normale radiator door
 
Terug
Bovenaan Onderaan