Racen op een ZX6R (alle jaren)

Sensorring met sleutel eraan geplakt onder de tank proppen
Dan van het contactgedeelte de 2 draden op een schakelaar aansluiten (kan ook killswitch zijn)
Dan contact gat voor laptimer gebruiken
 
4 sessies kunnen rijden waarvan de laatste helaas in de regen. Baan zelf was nog wel droog genoeg om leuk te kunnen sturen (tot op de laatste 2 rondjes, dat was vrij spannend). Superblij met m'n 19 RCS en ik moet zeggen dat een setje nieuwe banden ook veel deed voor m'n zelfvertrouwen. Heerlijk gereden en al weer zin in Zolder over 2 weken!

[afbeelding]

Met de compk's toch? hoe bevielen ze? Plus wat had je hiervoor? Mooie foto trouwens, goede houding.
 
Laatst bewerkt:
Met de compk's toch? hoe bevielen ze? Plus wat had je hiervoor? Mooie foto trouwens, goede houding.
Klopt ja! Ze zijn mij heel goed bevallen. Vergelijkingsmateriaal heb ik enkel in de vorm van 4 jaar oude setjes Racetec RR's, Superbike SC2/1 en een Bridgestone v02 slick (en zelfs een 7 jaar oude Supercorsa sc2 achter ooit :X) maar de CompK's hebben me geen enkel moment in de steek gelaten. Eerste keer Mettet (afgezien van wat spielerij met wat Kawa's voor MF redactie) en zat redelijk constant in de 1.14, 1.15. Kwam er net lekker in maar bij sessie 4 het ging regenen dus er had misschien meer in gezeten. Maar voor mijn tempo zijn ze echt uitstekend en ze zijn keurig afgesleten, al is dat misschien wat vroeg om te zeggen. Ik ben happy in ieder geval :Y Zaterdag naar Zolder :]

Sensorring met sleutel eraan geplakt onder de tank proppen
Dan van het contactgedeelte de 2 draden op een schakelaar aansluiten (kan ook killswitch zijn)
Dan contact gat voor laptimer gebruiken
Zit er een chip op zo'n oud ding dan? Zou kunnen hoor maar het zou me wel verbazen!
 
Klopt ja! Ze zijn mij heel goed bevallen. Vergelijkingsmateriaal heb ik enkel in de vorm van 4 jaar oude setjes Racetec RR's, Superbike SC2/1 en een Bridgestone v02 slick (en zelfs een 7 jaar oude Supercorsa sc2 achter ooit :X) maar de CompK's hebben me geen enkel moment in de steek gelaten. Eerste keer Mettet (afgezien van wat spielerij met wat Kawa's voor MF redactie) en zat redelijk constant in de 1.14, 1.15. Kwam er net lekker in maar bij sessie 4 het ging regenen dus er had misschien meer in gezeten. Maar voor mijn tempo zijn ze echt uitstekend en ze zijn keurig afgesleten, al is dat misschien wat vroeg om te zeggen. Ik ben happy in ieder geval :Y Zaterdag naar Zolder :]Zit er een chip op zo'n oud ding dan? Zou kunnen hoor maar het zou me wel verbazen!


Vanaf de 05 pas. Daarvoor weerstand gebruiken als je contactslot wilt verwijderen
 
zelf had ik mn antenne van t contact gehaald, zender in de sleutel eruit gehaald en aan de antenne gelijmd/kit.
Dit alles had ik onder het zitje gedaan.
Nadat ik Woolicht aangeschaft had kon ik alles in de ecu uitzetten (Als je niet technisch ben is dat nog het makkelijkste :P), heb tweede kabelboom gekocht die nog verder kaal gemaakt.

Zelf heb ik ondertussen een paar dagen extra met de fiets erop zitten, het begint nu eindelijk een beetje als m'n eigen fiets te voelen. Stap voor stap aanpassingen gedaan die goed uitpakken. Nu eerst zelf weer stappen maken.

Ik heb nog een probleem met de fiets, wanneer ik 5/6 rondjes gepookt heb begint deze tussen de 14 en 16.000 rpm raar in te houden.
het lijkt op dat je de koppeling constant licht intrekt en weer loslaat, loopt heel onregelmatig omhoog in toerental.
- Ik dacht eerst misschien iets met temperatuur maar dat lijkt het probleem niet.
- Nu dacht ik dat mijn tank misschien vacuüm trekt, maar ik weet niet of dat reëel iets is? Ik wil in ieder geval de ontluchting controleren.
- Ik las ook iets over spanningsregelaar maar accu m'n accu is nieuw dus sowieso een sessie zou die moeten redden en t ding start nog als een tierelier.

nadeel is dat je dit alleen hebt als je een halve race gereden heb of einde van een sessie, ff thuis testen gaat lastig :')

Beschouwde afgelopen maandag de sessies meer als sprint racejes :+ en heb wel weer 1:58ers op Zandvoort gereden *O* was weer even geleden.

y4mZLGtjeKDzwjWoth3LjRMomcsAGAUXec8gKhVkktL4mAY4_cpT3Ny3dhcTk8rhTH9Y0AGvZ3z6_BOn2m5tXrYJQEnC3M5r8ZccDWyKXOAkU0NitawsD_bG6xK7MOVMb5mnHyx1VUp9RAEz8sR5vQPS3pEYFjPVdjk1gG2ltfLQ36t3wWkwG5UyqtVDDkkMS-9XDaPWb5rGFS9PfwfZXNS5A
y4mOHPVm1p8b_TJDEMCI12ErTX8RZZTzlwWmlh8Zk4aHCMEOvebVfAVg8e0a6oR24CDdqpAfgtcKsWzfKT9hPzZERL0ir9I9IEsD3qZ8OkSvH5i2DsBGR43NIvnZuLzUyB6YDe_X6UNncpOC-IPeTr8oG3VT5xkLnGiCvPUTG24t30g77X_0HyBfBmAR9Sh8LKBPppyy0HpUdXhBpP423ADTQ
 
Waarschijnlijk is dit de oorzaak :+
[afbeelding]

Wat is dat? Benzine filter?

Ik zou voor deze foto geoperd hebben even naar de bougies te kijken. Ik heb 1 keer kapotte gehad en ze vervangen voor iridium dus het kan bijna niet mis, maar mogelijk moeten er dan warmere in.

Maar goed, je hebt de oorzaak al gevonden!!

En 1:58 is erg netjes, maar het kan nog 3 seconden sneller met die fiets. 8-)
 
Wat is dat? Benzine filter?

Ik zou voor deze foto geoperd hebben even naar de bougies te kijken. Ik heb 1 keer kapotte gehad en ze vervangen voor iridium dus het kan bijna niet mis, maar mogelijk moeten er dan warmere in.

Maar goed, je hebt de oorzaak al gevonden!!

En 1:58 is erg netjes, maar het kan nog 3 seconden sneller met die fiets. 8-)

Is inderdaad het benzinefilter.
Het moest haast wel iets simpels zijn omdat het eerder niet voorkwam.
Bougie warmtegraad was ook een goede geweest met de genoemde symptomen.

Ik weet dat het met deze fiets harder kan hoor dat zit nogsteeds in mn achterhoofd :+
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad het benzinefilter.
Het moest haast wel iets simpels zijn omdat het eerder niet voorkwam.
Bougie warmtegraad was ook een goede geweest met de genoemde symptomen.

Ik weet dat het met deze fiets harder kan hoor dat zit nogsteeds in mn achterhoofd :+

De omstandigheden moeten er ook naar zijn natuurlijk. 1:58 is al vies hard.
Ik ging in mei voor het eerst naar een droog Zandvoort en dacht, ik zet er gelijk lekker tempo op.....2:02 eerste sessie. Ik dacht toen; "waar haal ik die laatste 7 seconden vandaan! Haha. Wel weer gelukt gelukkig, maar het zit hem echt in later remmen en eerder op het gas. :+
Je zit er wel goed op in ieder geval! :]
 
Laatst bewerkt:
Op de valreep nog maar een dagje Zolder geboekt aanstaande donderdag :]

Omdat ik toch echt een te kromme schijf linksvoor heb, maar een setje nieuwe Brembo schijven besteld (geen HPK, dat werd me te gek). En omdat ik toch geld aan het uitgeven was, eigenlijk in de vorm van nieuwe remblokken voor m'n Nissin klauwen zodat ik die kon monteren, maar iets meer uitgegeven en een setje nieuwe Brembo GP4-RS klauwen gekocht. Volgens mij zit het straks met de remmerij wel goed!

Dinsdag snel monteren en woensdagavond weer op naar Zolder*O*vorige keer 1.50.555 gereden dus de 1.49ers zijn het doel. Zin in!
 
Mocht je die Nissins weg willen doen, pm me even.

Ik ga morgen naar Zandvoort waarschijnlijk, pr daar nu 2.05 met de bone stock 2003 zx6r. Hopelijk nog een secondje eraf rijden dan ben ik tevreden.
 
iemand interesse in setje 2008-2009 zx10r remschijven, deze passen op de oudere modellen zx6r (t/m 2006 model dacht ik) en dan heb je zo een 310mm rem upgrade !
ff 5mm busjes tussen de klauwen en gaan!
 
Mocht je die Nissins weg willen doen, pm me even.

Ik ga morgen naar Zandvoort waarschijnlijk, pr daar nu 2.05 met de bone stock 2003 zx6r. Hopelijk nog een secondje eraf rijden dan ben ik tevreden.

Zal ik doen! Ik ga binnenkort de Nissins eens goed schoonmaken en nakijken. Volgens mij zijn ze wel goed, maar wil het even checken. Ik twijfel nog wel of ik de Tokico's of de Nissins achter de hand houd, mocht ik de Kawa ooit wegdoen en de Brembo's zelf houden.
 
Zolder was geen succes gisteren. Ben in de eerste sessie, na 3x een rode vlag (iedere keer na 1 ronde) en dus met vermoedelijk te koude banden, in de chicane voor de Sacramentsheuvel onderuit geschoven. Voorband schoof weg toen ik op 1 oor linksom lag. Motor heeft vooral cosmetische schade maar het vliegwieldeksel is gescheurd dus alle olie liep eruit. Ik was dus na welgeteld 1 geklokte ronde al weer klaar. Gelukkig zelf verder weinig afgezien van spierpijn. De Kawa lappen we in de winter wel weer op. Voor nu vooral balen dat de laatste circuitdag van het jaar zo veelbelovend begon met een mooi zonnetje en nieuwe remmen en zo snel tot een einde kwam-O-
 
Zolder was geen succes gisteren. Ben in de eerste sessie, na 3x een rode vlag (iedere keer na 1 ronde) en dus met vermoedelijk te koude banden, in de chicane voor de Sacramentsheuvel onderuit geschoven. Voorband schoof weg toen ik op 1 oor linksom lag. Motor heeft vooral cosmetische schade maar het vliegwieldeksel is gescheurd dus alle olie liep eruit. Ik was dus na welgeteld 1 geklokte ronde al weer klaar. Gelukkig zelf verder weinig afgezien van spierpijn. De Kawa lappen we in de winter wel weer op. Voor nu vooral balen dat de laatste circuitdag van het jaar zo veelbelovend begon met een mooi zonnetje en nieuwe remmen en zo snel tot een einde kwam-O-
Zonde! Genoeg tijd in de winter om er weer wat van te maken inderdaad. Misschien waren je remmen nu wel te goed :+

Zandvoort was ook geen groot succes maandag, eerste 2 sessies verregend dus binnen gebleven, 3e sessie half droog, 4e sessie na 3 ronden afgevlagd omdat een dorpsidioot op een naked iemand anders van de baan af ramde dus alleen de laatste (5e) sessie volledig droog kunnen rijden.
Motorsportschool had ook geen transponders dus geen idee wat ik gereden heb. Heb ook steeds minder last ban fadende remmen omdat ik wat minder hard rem maar meer trail-brake.
 
Gisteren nog een fijne dag op zolder gehad, motor loopt als een raket na de woolich tune , en ik kom goed mee in de snelste groep :)
Maar bij het parkeren hoorde ik een nare rammel/tik in het blok. Iemand een idee ?
getik in blok
 
Zoals het er nu naar uit ziet heb ik een zx6r uit 2011 voor het circuit gekocht.

Mijn beide oude racers zijn verkocht.

Maar wat zijn nou must have modificaties voor die motor?
Er is al wel het één en ander aan gedaan.
 
Zoals het er nu naar uit ziet heb ik een zx6r uit 2011 voor het circuit gekocht.

Mijn beide oude racers zijn verkocht.

Maar wat zijn nou must have modificaties voor die motor?
Er is al wel het één en ander aan gedaan.
Wat zijn de modificaties die nu zijn gedaan?
Op zich kan je natuurlijk met een volledig standaard fiets al redelijk hard rond.
Maar het blijft hobby hé, je moet wat doen in de wintermaanden :)
 
Wat zijn de modificaties die nu zijn gedaan?
Op zich kan je natuurlijk met een volledig standaard fiets al redelijk hard rond.
Maar het blijft hobby hé, je moet wat doen in de wintermaanden :)

Wat ik zo heb gezien.
Extra koeler
Samco leidingen
Volledige akraplofzak
Pc5 (waarschijnlijk met luchtfilter)
Brembo m4 klauwen.
Brembo rempomp
Braking remschijven
Tandwiel verhouding.
Remschakelset
Clipons
En nog wel wat spul geloof ik.

Vering is nog orgineel, daar ben ik nog een beetje voor rond aan het kijken wat ik zou willen.

Maar ik doelde metname op tips and tricks Als in verhogen van de achterkant met 2mm of het aanpassen van de koppeling waardoor de slipperclutch echt goed zijn werk doet.
Aanpassen van de nokkenas timing.
 
doe bij de meeste iig een aantal pootjes van de slipperclutch veren afknippen, werkt stuk prettiger (op 2 van de veren 1 of 2 afknippen)
 
Mijn 'nieuwe' speeldingetje 😁

Wat ik zo weet/zie.
Volledig Akraplofzak systeem
Pc5
K&N filter
Brembo M4 klauwen
Brembo RSC rempomp
Braking full floating remschijven
Vortex remschakelset
PP
Tankdop
Extra radiator

En ik zal nog wel wat vergeten. 😁

Bekijk bijlage 1339786
Bekijk bijlage 1339787
Bekijk bijlage 1339788

Bekijk bijlage 1339789
Bekijk bijlage 1339790
Bekijk bijlage 1339791

De kuipen liggen er nu af.

Binnenkort word die gespoten en bestickerd

De vering is nog orgineel, die word waarschijnlijk nog een keer omgebouwd.

Voor de rest is het al een mooi kant en klaar pakket. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan