racen op een SC59

Even een klein hulpvraagje: voor warme dagen en de keren dat ik dan onverhoopt een paar minuten moet wachten omdat ik verkeerd getimed heb, zou ik graag een ventilatortje achter de radiator willen plaatsen (zonder thermostaat maar gewoon met een schakelaar bediend). Heeft iemand een suggestie wat ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Alvast bedankt!

HRC kabelboom? Standaard kabelboom?
 
Er zit een HRC kabelboom op.

Je hebt dan het volgende nodig, mits je een fabrieks radiateur hebt en geen dubbele radiateur.
Radiateur fan van een std blade (er is een kleine en een grote fan, 1 zou voldoende moeten zijn)
stuur schakelaar of ergens anders een schakelaar
12v relais, auto relais voldoet. (Een fan zal rond de 10 a 15A zal trekken)
zekeringhouder
Draad 1,5mm2 voor je fan deze draad kan iets meer dan 15A hebben dus goed voor het voedende circuit
Draad 0,5mm2 of 0,75mm2 voor je stuurcircuit van je schakelaar naar je relais en massa

Je fan heeft 2 draden, met een stekker eraan, je kan de draden met een krimpverbinders verlengen of een eenvoudigere connector erop zetten. De standaard connectors zijn vrij prijzig en niet altijd eenvoudig aan te komen. Vervolgens sluit je de min van je fan op je massapunt of negatieve pool van je accu aan. De plus van je fan laat je naar je relais lopen en via je relais naar je zekerhouder en de positieve pool van je accu.

Aansturing van je relais kan je op 2 manieren doen. Je kan het volledig gescheiden van je eigen kabelboom of aftakken vanuit de HRC kabelboom.

Als je het gescheiden wilt houden, tak je de afgezekerde kant van de zekering en leg je deze naar je schakelaar, en terug naar het stuurcontact van je relais andere stuur contact aan massa leggen. (nadeel van deze methode is dat je contact niet aan hoeft te staan om je fan te laten draaien en bij een volle sluiting zou je de draden van je stuurcircuit kunnen beschadigen)

De andere methode is je stuurcircuit te voeden uit je bestaande kabelboom. Je zal dan een geschakelde 12v moeten opzoeken (bruin of bruin/zwart). Deze moet naar je schakelaar en vanuit daar naar je stuurcontact op je relais. andere stuurcontact naar de massa. Kleine tip er zit een geschakelde 12v in de datalog stekker voor in de kabelboom bij je dash. (4 of 6 polige connector als ik het goed herinner)

in principe heb je nu je schakeling compleet en zou het moeten werken. Mocht de fan naar de verkeerde kant blazen, je kan de richting van je fan omdraaien door de 2 draden op je fan te wisselen.
 
Even een vraag aan de kenners. Welk digitaal dashboard met laptimer is geschikt voor de SC59? Ik heb HRC ECU en kabelboom. Is er een plug and play beschikbaar? GET? HM? AIM? Heeft er iemand goede ervaringen?
Bedankt!
 
Even een vraag aan de kenners. Welk digitaal dashboard met laptimer is geschikt voor de SC59? Ik heb HRC ECU en kabelboom. Is er een plug and play beschikbaar? GET? HM? AIM? Heeft er iemand goede ervaringen?
Bedankt!

Welk bouwjaar is je motor?
 
Voor zover ik weet is er geen plug en play digitaal dash/logger te krijgen voor op de hrc boom en ecu van 2008-11. Zelfs geen seriele interface voor dashes zoals die van aim. Een alternatief is een aantal signalen zelf aan het dashboard verbinden. Gelukkig kan je met de datalog connector, 12v, massa, gasstand en toerental “eenvoudig” aansluiten op een dash/logger. Temperatuur kan je met een losse sensor doen.

Let wel op voor rondetijden is het makkelijker dat je dash een gps ipv infrarood sensor heeft. Zelf heb ik goede ervaringen met een aim dash
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. Dan wordt het een gps laptimer/dash op 12v met temp meter en snelheidsmeter (gps).
 
Da's niet duur.

Geef ff aan waar ze op te halen zijn..............via de brievenbus is dat wat lastiger. :+
 
Hallo SC59-racers.
Ik zet het ff hier wegens specifiek Honda/circuit. Mag het niet...verwijder maar.
Wegens verkoop van mijn SC59 heb ik nog een 5-tal sets remblokken over.
Het gaat om EBC GPFAX390HH. Prijs is 50€ per klauw dus 100 per set. Omgeving Sint-Niklaas, België. Verzenden kan ook natuurlijk.
Grtn
Kan nog op een paar andere modellen ook(zie foto) FA390%20LIST.png
 
Heeft iemand hier ervaring met afkoppelen contactslot?
Dit weekend op Alcarras begon mijn sleutel dienst te weigeren.
Ik denk er over om:
- sleutel op HISS sensor te fixeren, liefst uit het zicht zoals ergens bij luchtfilter
- schakelaar vervangen door een knop
 
Ik heb geen ervaring daarmee. Wel een vraag ook hier over snelgas domino. Ik heb de motor aardig vrij, maar moet zeggen dat de kabels bij het throttlehuis wel heel lastig bereikbaar zijn. Met name de onderste. Hoe hebben jullie dat gedaan? Tips?
 
Wel een vraag ook hier over snelgas domino. Ik heb de motor aardig vrij, maar moet zeggen dat de kabels bij het throttlehuis wel heel lastig bereikbaar zijn. Met name de onderste. Hoe hebben jullie dat gedaan? Tips?
Ja dat is een flinke klus. ga er maar even goed voor zitten.
Tank moet er af en ook het luchtfilter ook.
 
Dat is al gelukt. Maar de gaskabels zitten tussen de gaskleppen zeg maar. Behoorlijke lastige plek. De onderste zit met name onhandig om los te nemen en weer vast te zetten. Pincet werk ?
 
Dat is al gelukt. Maar de gaskabels zitten tussen de gaskleppen zeg maar. Behoorlijke lastige plek. De onderste zit met name onhandig om los te nemen en weer vast te zetten. Pincet werk ?
Dat kan ik me niet goed meer herinneren eigenlijk.
Misschien priegelwerkje idd maar toen eenmaal luchtfilter eraf was is het me destijds kennelijk wel gelukt.
 
Heeft iemand hier ervaring met afkoppelen contactslot?
Dit weekend op Alcarras begon mijn sleutel dienst te weigeren.
Ik denk er over om:
- sleutel op HISS sensor te fixeren, liefst uit het zicht zoals ergens bij luchtfilter
- schakelaar vervangen door een knop
Ik heb dit klusje bijna af, dus als iemand wil weten hoe het moet vraagt ie maar ;)
 
Top! Ik heb het klusje sneller ook af. Wederom wijzer geworden. Komende maandag maar eens testen met pirelli dag.
 
Stilletjes hier zeg.... '(

Weet iemand hoe je het bouwjaar van het motorblok kunt checken aan de hand van het serienummer (dat op het blok staat)?
 
Stilletjes hier zeg.... '(

Weet iemand hoe je het bouwjaar van het motorblok kunt checken aan de hand van het serienummer (dat op het blok staat)?

Ten kate ff bellen? Wil je het weten vanwege eerste type kwaaltjes?

Ik heb zelf bewust een 2009 sc59 gekocht, maar uiteindelijk bleek dit toch een 2008 overjarig te wezen, en toch nog zuigerveren moeten vervangen..
 
Ja dank je voor de tip. Heb ik inmiddels gedaan.
Weet jij nog wat jouw serienummer is?
 
Hi,

I'm not from the Netherlands,so i hope i can ask a question in English :)

I just bought a 2012 Sc59 Track bike and i'm looking for a exhaust that i can race without problems in Assen,Mettet or Zolder.
What exhaust systems are you running on your local tracks,i saw there are a few riders using the stock system without "katalysator".Is this really a good solution without loosing to much power?
Are there better options,as the longer system fixed on the passengers footrest?

Thanks,
Jeff
 
Terug
Bovenaan Onderaan