racen op een SC59

Ben er ook.
Racen heb ik vorig jaar opgegeven, doe nu instructie bij de TOMS-cursus.
Tot vanavond/morgen.
 
dat is wel een stukje sneller dan mijn :}
maar ik heb nu je filmpje(van je blog)van een rondje op assen gekeken en voor mijn even aantekeningen gemaakt, echt super man dat je dat gedaan hebt :t

ik ben ooit bij racecracks begonnen met circuit dagje op een hornet 600 en 6 jaar later rij ik in de ZAC race cup :)
je had er wel toen beter bij kunnen vertellen voordat ik die dag begon dat het enorm verslavend is en hoe harder je gaat hoe duurder het wordt :')

gr steve

trouwens maandag meer mensen die naar Assen komen voor de laatste ZAC dag?
Dank je. In dat filmpje zit dacht ik maar 1 rinde een 46'er tussen. Jammer dan zo weinig rijders hun filmpjes delen. Lijkt wel geheim haha

Je hebt mooi progressie gemaakt 😎 Jammer dat het verslavend is 😉 Gewoon rustig rijden dan kost het veel minder. Veel plezier morgen!
 
je filmpje heeft zeker geholpen en ik heb nu ook(afgekeken van jou filmpje) ossenbroeken in 3 en strubben in 2de versnelling geprobeerd en geprobeerd een hogere bochten snelheid aan te houden. en het werkte wel, weer 2 sec harder en heb me doelstelling wel dik gehaald voor dit jaar met een 1:49,6. *O*

had me voorgesteld dit jaar, als ik onder de 1:53 zou zitten, dat ik al heel blij zou zijn.
Maar na dat gehaald te hebben met een 1:51,6 wist ik wel dat ik toch onder de 1:50 kon duiken! maar omdat ik 2 wedstrijden en de endurances races heb moeten missen door een knie blessure, die ik heb opgelopen met een andere sport, wist ik het niet zeker meer.
want had 17 juli voor het laatst gereden op de blade en dat was 3 maanden geleden en om dan toch op snelheid te komen was in de 1ste training en kwalificatie niet makkelijk en om dan in de eerste race toch in de 1:50 te komen was het voor een extra motivatie om toch de 2de race onder de 1:50 te komen. en dat lukte ook nog is 8-) *O*

nu het doel voor volgend jaar proberen om stabiel onder de 1:50 te blijven rijden en werken aan me techniek, want ik kan nog zoveel leren.
misschien toch maar een buitenlandse voorjaars training gaan doen.

@fast foward: weet jij nog een goeie origanisatie ;)
 
je filmpje heeft zeker geholpen en ik heb nu ook(afgekeken van jou filmpje) ossenbroeken in 3 en strubben in 2de versnelling geprobeerd en geprobeerd een hogere bochten snelheid aan te houden. en het werkte wel, weer 2 sec harder en heb me doelstelling wel dik gehaald voor dit jaar met een 1:49,6. *O*

had me voorgesteld dit jaar, als ik onder de 1:53 zou zitten, dat ik al heel blij zou zijn.
Maar na dat gehaald te hebben met een 1:51,6 wist ik wel dat ik toch onder de 1:50 kon duiken! maar omdat ik 2 wedstrijden en de endurances races heb moeten missen door een knie blessure, die ik heb opgelopen met een andere sport, wist ik het niet zeker meer.
want had 17 juli voor het laatst gereden op de blade en dat was 3 maanden geleden en om dan toch op snelheid te komen was in de 1ste training en kwalificatie niet makkelijk en om dan in de eerste race toch in de 1:50 te komen was het voor een extra motivatie om toch de 2de race onder de 1:50 te komen. en dat lukte ook nog is 8-) *O*

nu het doel voor volgend jaar proberen om stabiel onder de 1:50 te blijven rijden en werken aan me techniek, want ik kan nog zoveel leren.
misschien toch maar een buitenlandse voorjaars training gaan doen.

@fast foward: weet jij nog een goeie origanisatie ;)
Goed gedaan man! Voor veel rijders die twijfelen tussen 2 versnellingen werkt het goed om de hogere versnellig te pakken. Vervolgens zoals jij hebt gedaan de focus om meer de hele baan te gebruiken, motor sneller naar hellingshoek brengen en natuurlijk steeds wat harder gaan insturen zorgt voor zo 1 of 2 seconen winst 😉
Kom naar Alcarras zou ik zeggen 😎 Ga je zeker weten leuk vinden en dan rijden we samen een paar rondes 😁
 
Laatst bewerkt:
Mannen vraagje over olie(ja ja daar gaan we weer) ik wil de castrol power RS of RS racing? in de fireblade gooien, maar welk type 5w40 of 10W40?
motorblok is standaard en verbruik geen olie.

ben heel benieuwd wat jullie doen?

en misschien hele domme vraag maar maakt het ook nog uit welke je moet kiezen als je 2;00 of onder de 1;50 rijdt op Assen?

alvast bedankt.
 
Ik gebruik 5W40 van Liquimoly. Reden voor 5W is omdat deze iets dunner is bij koude motor, zodat bij de opwarm ronde de smering wat beter is.

Ronde tijd lijkt me niet bepalend voor de soort olie. Eerder vervangen omdat het blok meer belast wordt, lijkt mij belangrijker.
 
Laatst bewerkt:
Mannen vraagje over olie(ja ja daar gaan we weer) ik wil de castrol power RS of RS racing? in de fireblade gooien, maar welk type 5w40 of 10W40?
motorblok is standaard en verbruik geen olie.

ben heel benieuwd wat jullie doen?

Power RS RC 4T 5W40
 
Mannen vraagje over olie(ja ja daar gaan we weer) ik wil de castrol power RS of RS racing? in de fireblade gooien, maar welk type 5w40 of 10W40?
motorblok is standaard en verbruik geen olie.

ben heel benieuwd wat jullie doen?

en misschien hele domme vraag maar maakt het ook nog uit welke je moet kiezen als je 2;00 of onder de 1;50 rijdt op Assen?

alvast bedankt.
Ik zou deze vraag voorleggen aan Castrol oftewel hun productwijzer raadplegen. Een verkooppunt kan je vast verder helpen.
 
Bedankt mannen, het wordt de castrol 5w40 RS Racing
Volgens TKR de juiste ivm de betere koude eigenschappen.
En Motul 300V is ook een super goed alternatief.

Wisselen olie + filter.
Cuppers: 3 a 4 dagen afhankelijk niv.
ZAC: 3 dagen.
Vrij rijden: 3 dagen.
Internationaal niv: na elk weekend.

Gr Steve
 
Ik rij met hoogwaardige Vrooam olie en zij vertelde mij dat er zomaar een jaar met de olie goed gereden kan worden. Het is niet nodig om na 5 dagen al de olie te wisselen omdat de olie goed het koppeling stof opneemt. Dus het gros kan met de Vrooam olie gewoon 1 keer per jaar wisselen.
 
Laatst bewerkt:
Dag oma :W

Een hulpvraag voor mn SC59. Afgelopen maandag op zandvoort wat vreemd gedrag gehad met voornamelijk mn achterband. Begon erg te glijden en een vreetspoor wat leek op cold tear, terwijl de band 1 circuitdag oud was en naar mijn idee warm genoeg. Ronde tijden ~2.08, bij meer pushen ontstonden de problemen. Banden waar ik mee rij, zijn Bridgestone V02 120 soft en 200 medium.

Misschien was de bandenspanning niet goed, dus ben ik benieuwd naar ervaringen van hier. De waarden vanuit Bridgestone: Voorband 1,8 - 1,9 bar (koud) Achterband 1,4 - 1,5 bar (koud), heb ik mee gereden.

Een ander punt kan natuurlijk zijn de schokbreker een WP 4618, ingesteld op fabriekswaarden en afgelopen jaar geserviced. Wat zijn jullie ervaringen met instellingen?

Ik weet dat het een lastige vraag waarbij veel factoren een rol kunnen spelen, maar probeer het toch 8-)
 
Ik rij met zelfde banden en ongeveer zelfde rondetijden.
Inderdaad lastige vraag en op basis van je info is er weinig verkeerds.

Geservicete schokbreker op fabrieksinstellingen zou goed moeten zijn.

Ik meet de banden altijd warm (in de warmers) en zet hem dan op 1.9 achter,. Dat is denk ik 1.7 koud dus wel wat harder dan jij doet. Voor doe ik 2.1 warm, dus ongeveer 1.9 koud.

Wat voor soort glijden was het? Maakte hij steeds korte stapjes zijwaarts en daarna weer grip?
Ik heb dat ook een aantal keer gehad en heb dat steeds aan slecht geproduceerde band verweten.
 
Ik meet de banden altijd warm (in de warmers) en zet hem dan op 1.9 achter,. Dat is denk ik 1.7 koud dus wel wat harder dan jij doet. Voor doe ik 2.1 warm, dus ongeveer 1.9 koud.

Wat voor soort glijden was het? Maakte hij steeds korte stapjes zijwaarts en daarna weer grip?
Ik heb dat ook een aantal keer gehad en heb dat steeds aan slecht geproduceerde band verweten.

Het was inderdaad steeds korte stapjes en daarna weer grip. Maar ook het gevoel dat er weinig grip was, het werd ook steeds minder. Na de sessie lijkt het rubber van de band naar de zijkant te zijn gesmolten.

full
 
Ik rij op Zandvoort dit jaar voor het eerst met de V02 soft en ben er zeer blij mee slijtage beeld is zeer goed en veel grip en kan er makkelijk 2 dagen mee racen.
Mijn rondetijden zijn in de 1:57 met een S1000RR, deze tijden reed ik vorig jaar ook maar dan met Pirelli SC1 maar slijtage was gewoon super slecht reed de achterband in 4 sessies helemaal aan snot.
Heb toen veel afstellingen met de vering in samenwerking met Robin Duyzers uit geprobeert maar we kregen het niet goed heb toen besloten om naar de V02 over te stappen en deze zijn super.
Mijn bandenspanning warm 2,3 bar voor en achter 1,5 a 1,6 bar

Advies voor jou: de achterband een lagere druk geven ondanks dat Bridgestone wat hoger zit met hun waardes.

Kijk ook ff op onderstaande link, is wel een duitse forum site, zij rijden ook veel met V02 en krijgen daarbij advies van verschillende bandenleveranciers en ook zij zeggen de achterband een lagere druk geven.

Racing4Fun

Racing4Fun

Ik zal de links doorlezen.

Gelden de spanningen ook voor de medium?
 
volgende keer proberen, spelen met de druk en kijken of het beter wordt.

Dankje tot zover.
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Op mijn Sc59 wil ik de clipons vervangen en daarvoor moet ik de kroonplaat lichten. Er zit een behoorlijke moer op! Ik dacht aan een 41 mm dop. Of is daar een speciale tang voor?
 
Hi,

Op mijn Sc59 wil ik de clipons vervangen en daarvoor moet ik de kroonplaat lichten. Er zit een behoorlijke moer op! Ik dacht aan een 41 mm dop. Of is daar een speciale tang voor?
die moer hoeft toch niet los?
voorpoten lossen en laten zakken
 
Je bedoelt dat je dan het voorwiel los neemt, poten in kroonplaat losdraait en dan er uit schuift met wiel en al?
En hoe kan ik dan het beste de motor vastzetten oftwel liften zonder het voorwiel? :+
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt dat je dan het voorwiel los neemt, poten in kroonplaat losdraait en dan er uit schuift met wiel en al?
En hoe kan ik dan het beste de motor vastzetten oftwel liften zonder het voorwiel? :+

Inderdaad, wiel er uit en dan voorpoten losmaken en laten zakken.
Heb je een voorbokje als deze voor nodig:

Witte paddockstand Xtreme - voorwiel of achterwiel

Je kunt ook je motor aan het balhoofd ophangen aan iets stevigs.
 
Laatst bewerkt:
Aha. Ik begrijp m. Nu weet ik precies wat de meerwaarde is van een balhoofd stand. Ik heb nu alleen een normale voorbok. Thanks Matn!
 
Even een klein hulpvraagje: voor warme dagen en de keren dat ik dan onverhoopt een paar minuten moet wachten omdat ik verkeerd getimed heb, zou ik graag een ventilatortje achter de radiator willen plaatsen (zonder thermostaat maar gewoon met een schakelaar bediend). Heeft iemand een suggestie wat ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan