Racen op een R6 '03 - '05

Inlaatbuizen aan de buitenkant isoleren met foam (strak eromheen trekken met ductape) en het voorste deel van je inlaat (in de neus van de kuip) beplakken met klitteband (het pluizige deel).

Dempt de geluidsresonantie af.

Zelf nooit veel last van geluid gehad met de R6 op Zolder
 
nog steeds geen problemen met het geluid , ape. :}
Hij is nog steeds goed geisoleerd bij de lucht inlaat.

en na me eerate jaar nog geen grote problemen met de r6 gehad
 
Kijk, dat hoor ik graag :)
Mooi dat hij goed bevalt, is ook echt een fijne fiets.
 
Zo, de boel voorzien van een nieuw kleurtje!
Hopelijk eind februari de eerste meters op Zolder met deze R6!
Ben benieuwd of hij net zo goed bevalt als mijn ouwe '99 R6

CAM01179_zps51296515.jpg
 
En hoe zit het met het (inlaat)geluid? En wat kan ik als voorzorg het beste eraan doen.
Uitlaat is van Bos met killer en verwacht hier geen problemen van.

Met mijn R6 '99 ging ik altijd vol langs de meetpalen en nooit geen gezeik gehad!

05 r6 is mega stil. inlaat geluid heeft deze zo goed als niet. door de rubbere inlaat buizen (tenminste zo zijn ze standaard). met standaard demper kan je volgas langs de palen, no problemo. ik reed zo altijd op zolder en nooit een zwarte vlag gehad. als je alleen een vervangings demper hebt van bos lekker een origineel erbij kopen voor paar tientjes. kan je zonder zorgen heel veel knallen op zolder.
 
Laatst bewerkt:
Zitten andere inlaten op, van die galmpijpe.... ga ik ff klittebandstof inplakke.
Pas bij een oude gsxr, van een maat, gedaan en dat scheelde al veel!

De bospijp maakt weinig geluid...
 
Vraagje over een powercommander op een R6 2005.

Tweedehands powercomander gekocht.
Deze geïnstalleerd maar is op de bank niet af te stellen, volgens monteur stotteren en foutmelding... -O-

Dynojet Wijchen gebeld.
Volgens hem verkeerd aangesloten. Er zoude nog 2 stekker van de injectoren onder de airbox moeten zitten (er zijn dus 2 setjes met dezelfde stekkers? :? ?)

Kan iemand dit bevestigen alvorens alles uit elkaar te schroeven?
 
Vreemd verhaal? Ik heb er een yec kabelboom opzitten maar ook bij de standaard kabelboom zou de powercommander maar op 1 plek aangesloten moeten kunnen worden voor zover ik weet. Ik zou eerst eens controleren of alle stekkers wel goed aangesloten zitten en dan niet alleen die van de powercommander. De foutmelding komt niet zomaar ergens vandaan.

Ook nog even kijken of de foutmelding weer weg is als je de powercommander er tussenuit haalt. Mocht dit het geval zijn weet je dat de storing van de powercommander af komt.
 
Heeft iemand hier toevallig een gele (originele) r6 2003 tank liggen? De r6 van mijn vriendin in tegen de aanhanger gevallen en heeft nu een gat in de tank...

:(
 
Ah das zuur Roel, kan je helaas niet helpen. Vast al ff gekeken in Ureterp? Heb daar toevallig van de week nieuwe rempomp voor mijn 2003 weggehaald.
 
Ah das zuur Roel, kan je helaas niet helpen. Vast al ff gekeken in Ureterp? Heb daar toevallig van de week nieuwe rempomp voor mijn 2003 weggehaald.

Had er al heel snel 1 gevonden in nette staat! Dus dat was een mega meevaller aangezien het gele spul bijna nergens te vinden is.
 
Prima fiets om mee op het circuit te rijden. Maar een ramp om er een setje rechte regenvelgen voor te vinden. pfff ben al maanden op zoek naar een complete set met schijven.
 
Prima fiets om mee op het circuit te rijden. Maar een ramp om er een setje rechte regenvelgen voor te vinden. pfff ben al maanden op zoek naar een complete set met schijven.

Stonden volgens mij een paar in het ZAC forum te koop.. Te lui om hem zelf even voor je terug te zoeken.. :z
 
Net ff de bougies vervangen.... Da is nie ff snel te doen zeg.
Denk dat ik een slechte bougie had.
Motor liep onder de 8000 toeren onregelmatig en inhouden. Ook onregelmatig stationair. Daarboven weer goed.
Iemand ook wel eens last van gehad?
Heb ook ff de bougie doppen schoongemaakt. Zat veel (roest)stof in.
Viel me wel op dat de bougies er bijna los ingedraaid zaten.

Nu alles weer dicht schroeven en hopen dat dit het was.
 
Even deze topic uppen.

Zijn er mensen die op deze modellen met axiale remmen een upgrade van de klauwen deden?
Of een upgrade met spacer naar radiale klauwen? Of toch gewoon lekker bij de standaard klauwen blijven?

Nu, met stalen remleidingen en SBS RS blokken heb ik wel het gevoel dat er al heel wat beet op zit.
Maar het is nu toch niet hetzelfde als m'n M1200 met de Brembo M4's, wat ook maar logisch is.
 
Blijkbaar niemand die hier nog zo'n R6 heeft, of er ooit op gereden heeft? :)

Heb helaas mijn '05 weg moeten doen ivm gezondheid.
Maar is echt een kei snelle fiets waar je menig 1000 het leve zuur mee maakt.

Remmerij van een '05 is perfect. '03/'04 weet ik niet.
Mijn ouwe '99 was ook best goed.
Als je de leidingen maar vervangt voor staal en op tijd vloeistof ververst. En zuigertjes regelmatig schoonmaken!
 
Laatst bewerkt:
Oudje omhoog, ik wil graag weten of de velgen van een R6 bouwjaar 99-02 (type RJ03) op bouwjaren 2003/2004 passen?

In beide manuals zie ik de volgende afmetingen staan
Voor: 17 M/C x MT3,50 met schijfrem Ø298x5
Achter: 17 M/CxMT5,50 met schijfrem Ø220x5

Zitten er wellicht verschillen in breedtes van velg/bussen oid of past dit 1op1 ?
 
Oudje omhoog, ik wil graag weten of de velgen van een R6 bouwjaar 99-02 (type RJ03) op bouwjaren 2003/2004 passen?

In beide manuals zie ik de volgende afmetingen staan
Voor: 17 M/C x MT3,50 met schijfrem Ø298x5
Achter: 17 M/CxMT5,50 met schijfrem Ø220x5

Zitten er wellicht verschillen in breedtes van velg/bussen oid of past dit 1op1 ?
Past niet, tenminste niet zomaar. Kan me alleen even niet meer herinneren waar dat mee te maken had. Asdiameter geloof ik
 
Past niet, tenminste niet zomaar. Kan me alleen even niet meer herinneren waar dat mee te maken had. Asdiameter geloof ik
Inmiddels zitten (mijn eigen) wielen er weer in, achter vergeten te meten, voor zijn beide lagers zelfde en as loopt door beide poten, ik dacht rnd 22,0mm.

Er gaan geruchten dat de velgen gelijk zijn tot paar jaar terug, maar betwijfel ik, maar kan ik fout hebben.

Schijnbaar is de rj09 velgen zelfde als rj05, echter die heeft schijven rnd300 (radiale klauwen), rj05 heeft schijven rnd298 met gewone ‘axiale’ klauwen.

Zie ook bijgaand citaat, bedankt iig. Als iemand anders het weet, hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • F1334DB1-3672-45F4-94C8-BB847677AF03.jpeg
    F1334DB1-3672-45F4-94C8-BB847677AF03.jpeg
    70,3 KB · Weergaven: 11
Alle wielen van 2003 tot 2016 zijn hetzelfde.
Vanaf 2005 grotere remschijven vooraan,maar die passen gewoon op alle wielen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan