Racen op een R1 2007 en nieuwer

Hallo allemaal,

Ik rijd op een R1 2007/2008 RN19. Nu heb ik sinds kort een yec kabelboom, en wil ik graag een pitlimiter aansluiten. Ik weet alleen niet welke stekker ik moet gebruiken.

hebben jullie misschien een idee.

Alvast bedankt.

2yo22bm.jpg


2u47sdw.jpg
 
Hallo allemaal,

Ik rijd op een R1 2007/2008 RN19. Nu heb ik sinds kort een yec kabelboom, en wil ik graag een pitlimiter aansluiten. Ik weet alleen niet welke stekker ik moet gebruiken.

hebben jullie misschien een idee.

Alvast bedankt.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb het door een vriend laten doen, heb hem net een appje gestuurd over hoe en wat, maar volgens mij heeft hij hem ergens oo de yecboom gemaakt en dmv een killswitch/toeterknop knop kan ik hem aan en uit zetten op de linker clip-on.

Edit: bij mij was het de Blauw/gele draadje, weet niet of dat bij jou ook zo is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn voorpoten van mijn R1 (2007) 5mm doorgestoken, met zeer goed resultaat. Ik wil nu de voorvork nog verder doorsteken tot 10mm. Is dit aan te raden? wat vinden jullie een fijne hoeveelheid doorsteek?
 
op een big bang is dit heel erg af te raden. daar kun je hem beter omhoog zetten dan lager.

dat model weet ik het niet.
 
Mannen,

Lange tijd niets meer gepost. Na een dramatische laatste dag vorig jaar heeft de R1 netjes in de schuur overnacht en heb ik de bandjes op de zolder opgeslagen. Nu wordt het echter tijd dat ze weer gaan rijden, dus beurtje gegeven aan beide motoren. Heb namelijk een R1 2009 straat en een R1 2012 circuit. Beide gaan na het beurtje gebruikt worden voor zowel circuit als Duitsland weekje :)

Met de circuitmotor ga ik aanstaande vrijdag naar Zolder, groep snel. Dit wordt de eerste dag nadat de vering was gerepareerd. Heb vorig jaar lange tijd onwetend met een kapotte achterveer gereden, deze laten reviseren bij 1G-suspension. Ben benieuwd of de banden nu langer meegaan...

Beide motoren gaan waarschijnlijk wel de verkoop in en dan komt daar een straat R1 2012 Anniversary voor terug. Heb al wat leuke spullen ervoor klaar liggen. Waarom? Ik vind twee motoren toch overdreven en rijd niet genoeg circuit om er een extra motor op na te houden. Vind zeven circuitdagen ook met een straatmotor te doen.

Tegen die tijd dat het zo ver is, ben ik op zoek naar een Brembo rempompje en wat ander klein spul, maar dit komt tzt wel. Ga ook kosmetisch wat aan veranderen.

Gepland :

Vrijdag 26-05-2017 Zolder - snel
Zondag 18-06-2017 Spa - zeer snel

Voor de rest zal het einde van het jaar nog wel een dagje Assen en Zolder worden.

Voor de mensen met een R1 2012+ en een yec kabelboom en ECU heb ik een vraag,

De pitlimiter zit op de schakelaar van het grootlicht als ik het goed heb, vorige eigenaar vertelde dat je dan ook de knipperlicht nog naar links uit moet zetten om hem ook te laten werken. klopt dit?

Dus de daadwerkelijke schakelaar voor de pitlimiter is knipperlicht naar links dan?

En heeft de claxon nog een specifieke functie? bij voorbaat dank.
Knipperlicht naar links is pitlimiter, grootlicht is bij mij wisselen van map zo ver ik weet...
 
Laatst bewerkt:
Met wat voor tandwielverhouding rijden jullie op een 2016 R1 op Assen en Zandvoort?
 
Ik denk dat zowel Assen en Zandvoort beiden voldoen met een standaard vertanding, zo niet dan iets lichter denk ik ;)
 
Ik moet de clippons verwijderen, maar ik weet niet hoe het moet.
Er zijn geen schroeven, dus het lijkt logisch dat aan het handvat gedraaid moet worden. Ik heb er al een tang opgezet maar hij lijkt niet te kunnen draaien.
Wie weet wat voor type clippons het zijn en hoe ze los moeten?
full
 
Er zit een bout binnenin de clipon buis die de buis erin duwd en de clipon aanklemt. Je hebt een lange inbus nodig om die los te maken. Als je de clipons koopt zit die erbij.
 
Ik heb al in de buis gekeken, daar zit wel iets ronds, maar zo te zien is het geen inbus of iets anders. Maar bedankt voor de tip, ik ga het nog een keer bekijken.
 
Ik kon het niet goed zien ondanks dat ik er met licht in die buis scheen. Ik heb daarna een extra verlengstuk van mijn doppendoos geprobeerd en warempel ik kon hem met de imbus bit losdraaien. :]

Mannen bedankt, probleem opgelost. :Y *O*
 
Hello,

is er misschien iemand die mij kan helpen.
Mijn kuipruitje en een stukje topkuip is gesneuveld, dus nu ben ik op zoek naar een nieuw ruitje. Stukje kuipwerk plakken we wel weer aan elkaar. :P

De vorige keer dat ik op zoek was naar een ruitje was het ook al zo'n drama. Uiteindelijk een GP500 ruitje gevonden, type GP1 KBA39418 erop gezet. Deze wel alsnog met een dremel pas moeten maken, maar helaas waren deze nu uitverkocht.

Het ruitje wat erop zit heeft een bolling van ongeveer 325mm breed en 382mm lang en een hoogte van 115mm.

Ik weet niet wat voor een merk kuipwerk erop zit. Weet iemand toevallig wat het kan zijn? De kuipen zijn ook aan de binnenzijde gespoten, dus er zit geen merksticker op.

Of heeft iemand nog iets in de schuur liggen wat zou passen.
(Evt complete kuip met ruit mag ook, kleur maakt niet uit)

Oh ja. Het is voor een RN19 (2007-2008)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. Arnoud

full
 
Laatst bewerkt:
Zou een Zero Gravity kunnen zijn, maar kan het niet goed zien. Ik had er eerst een Puig op zitten, maar die is laatst gesneuveld. Nu een Zero Gravity. Beide goede kwaliteit en pasvorm. Wel gaatjes boren natuurlijk, maar zit dan netjes in de kuip.
 
Ik wil deze winter mijn standaard voorvork van mijn R1 2007 laten ombouwen. Ik twijfel tussen een cartridge van andreani of een ombouwkit van ohlins voor mijn standaardvork. Iemand ervaring met 1 van beide of nog andere positieve ervaringen
 
K-tech. Bij FrontRow Components in Zaltbommel. Veringspecialist Robin Duyzers wordt niet voor niets door WSP rijders ingehuurd.
 
Ik had gehoopt dat iemand die ervaring heeft met dezelfde moto mij wat feedback kon geven. Misschien dat ombouw van de standaard voorvork al genoeg is.
 
Misschien dat ombouw van de standaard voorvork al genoeg is.

Is diesel hetzelfde als benzine?
Is voetbal hetzelfde als motorracen?
Is zand hetzelfde als asfalt?
Is een muts hetzelfde als een helm?
Is ... need I go on?

PS
vraag info bij een veringboer met specifieke raceteam ervaring met jouw motor. als ze geen datasheets hebben met complete setups, kun je net zo goed de 1e de beste automonteur vragen. zeker met Ohlins, want dat spul is geen plug-n-play. Ohlins => Rooske (Zweitze), Bitubo => BRS (Stefan), K-Tech => Frontrow (Robin).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan