Racen op een R1 2007 en nieuwer

guys,

ik heb een nieuwe rearset op mijn r1 '07. Helaas past nu mijn plastic beschermkap (aan de uitlaatkant) niet meer, omdat je deze nu niet meer kunt bevestigen. de vraag: waar laat ik nu mijn remvloeistofreservoir? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb hem ergens aan vast gemaakt, maar de meeste halen een tygon slang met dop ( tenkate verkoopt die voor 20,- dacht ik )
 
Ik heb ook een slang gemonteerd, maar is dit niet een beetje te lang?

En hoe lang is die van jullie? ( nee niet die vlees slang :+ ).

Ik gebruik soms wel de achterrem op het circuit, is gewoon een veilig gevoel voor mij, maar wat zou dan een schappelijke lengte zijn :?

full
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem zelf nog langer:
HpchPgF.jpg


zit er aan te denken om hem anders te gaan bevestigen maar weet nog niet precies waar.

Vandaag de motor weer in elkaar na wat onderhoud:
- andere rearset
- monteren rondenteller
- rem revisie/schoonmaken + ander potje/slangetje
- andere uitlaten
start ik hem krijg ik error 18. Super irritant! Op internet gevonden dat het door de exup komt, het kan dus geen kwaad, maar gaat natuurlijk weer wat tijd in zitten om het op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een slang gemonteerd, maar is dit niet een beetje te lang?

En hoe lang is die van jullie? ( nee niet die vlees slang :+ ).

Ik gebruik soms wel de achterrem op het circuit, is gewoon een veilig gevoel voor mij, maar wat zou dan een schappelijke lengte zijn :?

[afbeelding]

prima lengte zo als het mijn bike zou zijn (gebruik achterrem niet)
mocht je hem wel gebruiken zou iets langer wellicht handiger zijn. kan je hem ook makkelijker ergens aan bevestigen
 
ik heb hem zelf nog langer:
[afbeelding]

zit er aan te denken om hem anders te gaan bevestigen maar weet nog niet precies waar.

Vandaag de motor weer in elkaar na wat onderhoud:
- andere rearset
- monteren rondenteller
- rem revisie/schoonmaken + ander potje/slangetje
- andere uitlaten
start ik hem krijg ik error 18. Super irritant! Op internet gevonden dat het door de exup komt, het kan dus geen kwaad, maar gaat natuurlijk weer wat tijd in zitten om het op te lossen.
Gaat de slang niet smelten Door de hitte?

Exupklep verwijderen??
 
prima lengte zo als het mijn bike zou zijn (gebruik achterrem niet)
mocht je hem wel gebruiken zou iets langer wellicht handiger zijn. kan je hem ook makkelijker ergens aan bevestigen
Ik had hem ingekort omdat ik het nergens vast kan maken, maar nu ben ik bang dat het gaat zwiepen tijdens het rijden.
 
Gaat de slang niet smelten Door de hitte?

Exupklep verwijderen??

Ik zit idd nog te zoeken waar ik hem beter kan vastmaken voor de hitte, maar er is niet heel veel keus. Wellicht maak ik hem nog korter.

Exupklep zit er al niet meer in. Ik denk dat er ergens een exupklep emulator op zat om de foutmelding tegen te gaan, maar dat ik die tijdens onderhoud los is geraakt, per ongeluk:S Ik ga binnenkort even op onderzoek uit.
 
Ik had hem ingekort omdat ik het nergens vast kan maken, maar nu ben ik bang dat het gaat zwiepen tijdens het rijden.

roger toch...
ik had op de R1 ook zo'n slang, die had ik met speciaal klemmetje bevestigd aan de onderste bout van het subframe. anders gaat hij zwiepen idd.

En die exup: klep gewoon middels borgdraad/ijzerdraad gewoon wijd open zetten en de exupmotor en alle kabelrommel verwijderen. Idd exup emulator erop van ali express (werkt perfect) en gassen!!!!
 
roger toch...
ik had op de R1 ook zo'n slang, die had ik met speciaal klemmetje bevestigd aan de onderste bout van het subframe. anders gaat hij zwiepen idd.

En die exup: klep gewoon middels borgdraad/ijzerdraad gewoon wijd open zetten en de exupmotor en alle kabelrommel verwijderen. Idd exup emulator erop van ali express (werkt perfect) en gassen!!!!
Deze slang had ik al ingekort 😠
 
Ik heb hier een R1 uit 2007 staan.

Beetje achterstallig onderhoud, bougies olie en filter vervangen, ik laat hem even warm draaien, en bij 90 graden kan ik ineens geen gas meer geven. Fout code 59, Diagnose gedaan en TPS fout.

Vanmorgen de fouten gewist, gestart, en liep weer. Vanavond weer starten en bij 90 graden weer dezelfde fout terug, alles losgehaald gekeken of er niet los was gekomen of vervuilde stekkers.

in het diagnose menu:

13 Throttle position sensor (valves) reageert niet
1 Throttle position sensor (valves) reageert niet

Voor de rest staan de gegevens wel in de juiste waarden van de gas stand.

Later weer alles gedelete, gestart, lampje uit en deed het weer maar boven 5000 toeren kwam deze weer terug. stationair loopt de motor goed, maar kan als het de storing er in komt en geen gas meer geven.

Wie weet wat dit nou kan zijn?

Tevens komt ik tussen het luchtfilterhuis en de spanningsregelaar een tussen schot tegen met een sensor met soort vacuum slangetje eraan. iemand enig waar deze moet?

alvast bedankt.
 
Voor de mensen met een R1 2012+ en een yec kabelboom en ECU heb ik een vraag,

De pitlimiter zit op de schakelaar van het grootlicht als ik het goed heb, vorige eigenaar vertelde dat je dan ook de knipperlicht nog naar links uit moet zetten om hem ook te laten werken. klopt dit?

Dus de daadwerkelijke schakelaar voor de pitlimiter is knipperlicht naar links dan?

En heeft de claxon nog een specifieke functie? bij voorbaat dank.
 
ik heb de exup eliminator vervangen door een nieuwe en het probleem lijkt opgelost; ik krijg geen foutmelding meer.

Ook maar even gepoetst:



mocht iemand interresse hebben in een goeie R1, hij komt waarschijnlijk binnenkort te koop omdat ik een overstap naar een big bang of S1000RR overweeg.
 
mocht je interesse hebben in een big bang, heb er deze week een te koop staan.
 
Wellicht geinterreseerd, stuur maar een linkje of meer info als je hem te koop hebt.

Kan wel even durven voordat ik kan komen kijken, zit deze week in het buitenland voor werk en ben erna 3 weken op vakantie.
 
Ik heb een Yamaha R1 rn22 met Akrapovic uitlaten incl. DB killer en een MWR luchtfilter.
Onder de tank zit geluidisolatie en in de kuip zijn ook geluidsisolerende platen gemonteerd.

Zaterdag 25 maart heb ik op zolder gereden en vroeg in de eerste sessie kwam ik al een zwarte vlag met mijn nummer tegen. Ben verplicht de pits ingegaan en moest tekenen dat ik bij de volgende “overtreding” naar huis zou gaan. Mijn overtreding bedroeg 2,3 Dba. 97,3 Dba ipv 95 Dba.
Ik heb meteen ter plaatse langere en dichte db-killers gekocht. Voor mijn gevoel maakte dat weinig uit en heb de volgende sessies met minder plezier en na de bianci bocht en het achterste deel van het circuit half gas in een veel te hoge verstelling gereden. De laatste sessie heb ik het gas er een beetje opgehad en prompt kwam die gehate zwarte vlag, nu met de nieuwe db-killers 99,4 DBA.

Thuis aangekomen heb ik geluisterd waar het geluid vandaan kwam en tot mijn verbazing kwam het geluid bij het gas geven voor het grootste gedeelte bij de lucht inlaten vandaan.

Nu wil ik graag op 5 mei een ZAC wedstrijd op Zandvoort rijden en daar is de geluidsdruk maximaal 92 DBA, dat is 3 DBa minder als op Zolder. Dat gaat dus niet lukken met de huidige motor.
Nu is de winst uit het inlaad systeem te halen. Race-shop geeft aan dat de MWR Luchtfilter het inlaatgeluid met 8db verminderd, maar daar heb ik mijn twijfels over. Voor het filter zit wel een vrij grote airbox, misschien kan daar wat in.

Mijn vraag is hoe kan ik het inlaatgeluid drastisch beperken zodat ik op 5 mei in Zandvoort kan rijden.
 
Op zandvoort mag je een stuk meer geluid maken dan zolder. Ookal zeggen ze dat de db meting lager moet zijn. Met de normale db killers in je akras en mwr filter moet je makkelijk volgas langs de paal kunnen.
 
Sommigen doen ook iets van vulsel ( foam ofzo ) plakken bij de inlaat, maar wel weinig want anders heeft het weer met vermogen te maken ofzoiets ( heb ergens de klok horen luiden maar geen klepel gezien :+ )
 
Ik heb een Yamaha R1 rn22 met Akrapovic uitlaten incl. DB killer en een MWR luchtfilter.
Onder de tank zit geluidisolatie en in de kuip zijn ook geluidsisolerende platen gemonteerd.

Zaterdag 25 maart heb ik op zolder gereden en vroeg in de eerste sessie kwam ik al een zwarte vlag met mijn nummer tegen. Ben verplicht de pits ingegaan en moest tekenen dat ik bij de volgende “overtreding” naar huis zou gaan. Mijn overtreding bedroeg 2,3 Dba. 97,3 Dba ipv 95 Dba.
Ik heb meteen ter plaatse langere en dichte db-killers gekocht. Voor mijn gevoel maakte dat weinig uit en heb de volgende sessies met minder plezier en na de bianci bocht en het achterste deel van het circuit half gas in een veel te hoge verstelling gereden. De laatste sessie heb ik het gas er een beetje opgehad en prompt kwam die gehate zwarte vlag, nu met de nieuwe db-killers 99,4 DBA.

Thuis aangekomen heb ik geluisterd waar het geluid vandaan kwam en tot mijn verbazing kwam het geluid bij het gas geven voor het grootste gedeelte bij de lucht inlaten vandaan.

Nu wil ik graag op 5 mei een ZAC wedstrijd op Zandvoort rijden en daar is de geluidsdruk maximaal 92 DBA, dat is 3 DBa minder als op Zolder. Dat gaat dus niet lukken met de huidige motor.
Nu is de winst uit het inlaad systeem te halen. Race-shop geeft aan dat de MWR Luchtfilter het inlaatgeluid met 8db verminderd, maar daar heb ik mijn twijfels over. Voor het filter zit wel een vrij grote airbox, misschien kan daar wat in.

Mijn vraag is hoe kan ik het inlaatgeluid drastisch beperken zodat ik op 5 mei in Zandvoort kan rijden.

Aanzuigbuis van binnen bekleden met stof.
Hierdoor minder aanzuig geluid.
Tip die ik heb ontvangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan