racen op een pc40 / pc37 2017

Hallo Allemaal,

Sinds een weekje eigenaar van een 2004 PC37 Circuitfiets.
Nu wil ik graag een quickshifter op de fiets hebben. vandaag even gekeken, en er zit een PC3 in.
Weet iemand of ik plug en play een quickshifter van Dynojet op mijn motor kan zetten?
Na wat googlen kom ik niet verder dan de Dynojet Push Sensor PC3. maar geen idee of deze op mijn motor kan?

Foto van de fiets:
20190222_152214.jpg
 
Hallo Allemaal,

Sinds een weekje eigenaar van een 2004 PC37 Circuitfiets.
Nu wil ik graag een quickshifter op de fiets hebben. vandaag even gekeken, en er zit een PC3 in.
Weet iemand of ik plug en play een quickshifter van Dynojet op mijn motor kan zetten?
Na wat googlen kom ik niet verder dan de Dynojet Push Sensor PC3. maar geen idee of deze op mijn motor kan?

Foto van de fiets:
Bekijk bijlage 1360731
Als je een PC3 hebt, moet je ook een sensor hebben die communiceert met een PC3. Dat zou in dit geval kloppen. Een PC3 sensor werkt namelijk niet met een PC5.
Wel moet je even rekening houden met een push of pull sensor. Als ik naar jouw schakelstang kijk, zou jij een pull sensor moeten hebben, tenminste als je anders om schakelt.
 
Hallo Allemaal,

Sinds een weekje eigenaar van een 2004 PC37 Circuitfiets.
Nu wil ik graag een quickshifter op de fiets hebben. vandaag even gekeken, en er zit een PC3 in.
Weet iemand of ik plug en play een quickshifter van Dynojet op mijn motor kan zetten?
Na wat googlen kom ik niet verder dan de Dynojet Push Sensor PC3. maar geen idee of deze op mijn motor kan?

Foto van de fiets:
Bekijk bijlage 1360731
Bij een PC3 moest je volgens mij een ontstekingsmodule hebben van Dynojet voordat je kan werken met een QS. Als alternatief kan je kijken naar een stand alone QS, maar dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen.
Er is zat leuks te koop ;)
 
Ik heb een ignition module voor de pc3 en een pull sensor liggen, dus omgekeerd schakelen.
Mooi ding trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ignition module voor de pc3 en een pull sensor liggen, dus omgekeerd schakelen.
Mooi ding trouwens!

Dankjewel :)

Lees inderdaad op de website van dynojet dat ik de iginition module nodig heb om een quickshifter te kunnen gebruiken.
Aangezien de module zorgt dat je alle 8 injectoren aanstuurt.
Voor de Sensor heb ik een Push nodig, aangezien het nog normaal schakelen is.

Als de module de oplossing is voor een quickshifter ben ik geïnteresseerd als je hem wilt verkopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel :)

Lees inderdaad op de website van dynojet dat ik de iginition module nodig heb om een quickshifter te kunnen gebruiken.
Aangezien de module zorgt dat je alle 8 injectoren aanstuurt.
Voor de Sensor heb ik een Push nodig, aangezien het nog normaal schakelen is.

Als de module de oplossing is voor een quickshifter ben ik geïnteresseerd als je hem wilt verkopen ;)

Ik heb hem niet meer nodig dus te koop. Ik stuur je wel een PB.
 
Hey collegaracerts/-vrijrijderts,

Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...

Heb je bij het ontluchten vd motor de motor al eens schuin gehouden?? Wat ik meestal doe is hem met zijn voorwiel op mijn motorbrug zetten, die pomp ik dan omhoog, en als hij hoog genoeg staat dan laat ik de motor naar beide kanten eens schuin vallen omdat het heel lastig is om de achterste koelings kanalen leeg te krijgen!! Al zit er nog maar een klein belletje lucht daar, dan blijft je motor aan de kook gaan!! Mijn motor had dit voorheen ook, en door dit truukje heb ik er tot nog toe geen last meer van gehad!

Grtz Eagle.
 
Hallo allen,
Ik ben niet erg actief hier maar lees vaak mee.
Nu heb ik wel een vraag en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik rijd een pc37 uit 2003. Hier op zit nog een originele (aangepaste) demper.
Ik zou graag een sportdemper willen maar wil geen problemen met het geluid.
Welke demper raden jullie aan?

Groeten Gerben
Als je een goede en leuk klinkende demper wil, dan zou ik je de Arrows demper aanraden. Die maakt zelfs zonder db-killer niet teveel db's en is gewoon een nette demper.

Grtz Eagle.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand ervaring met het reinigen of vervangen van een brandstof filter van een PC37?
Ik heb een lichte stotter onder de 3000rpm. Irritant bij het weg rijden. De motor heeft slechts 5000km gereden in zijn 15 jarige levelsloop, dus er kan mogelijks wat drap in de tank zitten.
Ik lees dat de brandstof filter deel uitmaakt van de brandstofpomp assemblage en niet vervangbaar is. :?

Iemand hier een oplossing voor?
 
Heeft er hier iemand ervaring met het reinigen of vervangen van een brandstof filter van een PC37?
Ik heb een lichte stotter onder de 3000rpm. Irritant bij het weg rijden. De motor heeft slechts 5000km gereden in zijn 15 jarige levelsloop, dus er kan mogelijks wat drap in de tank zitten.
Ik lees dat de brandstof filter deel uitmaakt van de brandstofpomp assemblage en niet vervangbaar is. :?

Iemand hier een oplossing voor?

Als je de tank leeg maakt kun je de pomp met het filter er makkelijk uit halen. Meestal is het filtertje dan wel schoon te blazen met wat perslucht. Als je hem echt wil vervangen, dan is dat wel mogelijk naar ik meen, alleen moet je dan (zelf) een vervangend filter zoeken. Bij Honda zijn ze alleen compleet met pomp te krijgen...
Misschien weten de jongens van Hofland motoren in Amersfoort wel te vertellen welke filters er wel passen die hebben er wel meer onder handen gehad.

Suc6.

Grtz Eagle.
 
vraagje:
Welke Remblokken voor circuit gebruik kan ik het beste kopen voor mijn 2004 PC37?

Ik zelf heb Brembo gesinteerd- Racing SC geplaatst. En gisteren op Zolder de eerste trackday van dit seizoen gereden. Rem vermogen is uitstekend te noemen, maar moet er wel bij zeggen dat de remklauwen daarnaast ook volledig gereviseerd zijn en er stalen remleidingen van Hell zijn geplaatst.
 
Ik zelf heb Brembo gesinteerd- Racing SC geplaatst. En gisteren op Zolder de eerste trackday van dit seizoen gereden. Rem vermogen is uitstekend te noemen, maar moet er wel bij zeggen dat de remklauwen daarnaast ook volledig gereviseerd zijn en er stalen remleidingen van Hell zijn geplaatst.

Ik ben ook voor deze blokken gegaan. ik ben nog niet zo snel dat ze mega heet worden.
Tegen de tijd dat ik brake fade ga merken ga ik over op de carbon :)
 
ik heb na het zien van je foto's ook de bike design gekocht en gemonteerd, perfect!
Motor is nu eigenlijk zo goed als af. zal binnenkort even wat foto's maken
 
Ziet er goed uit die Bike Design gliders. Ik heb zelf die van MSL geplaatst. Achteraf gezien misschien niet zo handig gezien de wijze van bevestiging. Aangezien ik weg- en circuit gebruik nog combineer best wel lastig. De wegkappen zijn allen glans zwart en wilde daar geen gaten in maken. Dus heb ik puur voor circuit gebruik een stel andere kappen gekocht en wat opgeknapt. En deze plaats ik dan met trackdays.

1385554


1385556
 
Na 18 maanden niet meer in het zadel gezeten te hebben, afgelopen weekend weer de eerste meters gemaakt *O**O**O*

stijf als een hark, maar wat een pret

1388467

Helaas vond mijn radiateur dat wat minder zo lang stilstaan, dweilen met de kraan open :X

heeft iemand nog een (niet lekkende) tweedehandsje liggen?

Ik heb iets gevonden op ebay van engelse makelaardij, ben beniewd naar de kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Na 18 maanden niet meer in het zadel gezeten te hebben, afgelopen weekend weer de eerste meters gemaakt *O**O**O*

stijf als een hark, maar wat een pret

Bekijk bijlage 1388467
Helaas vond mijn radiateur dat wat minder zo lang stilstaan, dweilen met de kraan open :X

heeft iemand nog een (niet lekkende) tweedehandsje liggen?

Ik heb iets gevonden op ebay van engelse makelaardij, ben beniewd naar de kwaliteit.
Dat is het belangrijkste.
Mooi dat je er 1 gevonden heb, is het ook een grotere?
 
Hallo Allemaal,

Sinds een weekje eigenaar van een 2004 PC37 Circuitfiets.
Nu wil ik graag een quickshifter op de fiets hebben. vandaag even gekeken, en er zit een PC3 in.
Weet iemand of ik plug en play een quickshifter van Dynojet op mijn motor kan zetten?
Na wat googlen kom ik niet verder dan de Dynojet Push Sensor PC3. maar geen idee of deze op mijn motor kan?

Foto van de fiets:
Bekijk bijlage 1360731



Hey das grappig stond naast jullie op de pirelli dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan