racen op een pc40 / pc37 2017

schwantz340

Die hard MF'er
30 apr 2012
767
19
26
Baarn
Thanks, deze had ik inderdaad als eerste gevonden. Leek mij prima, maar op marktplaats is er een verkoper die mij verzekert dat RSV4 spiegels wel passen op een RSV 1000 R 2008 model. Ik laat de h-h maat wel opmeten voor de zekerheid. Die RSV4 spiegels zijn langer en LED.
Ik had op mijn vorige circuitdag problemen om de motor aan te krijgen. Moest telkens aanduwen.
Bleek dat mijn powercommander niet reageerde. Nu kwam ik erachter dat dat door mijn quickshift module komt.
Als deze aangesloten is op de pc3 dan reageert de PC niet, haal ik hem los dan werkt hij wel meteen.

Nu zou ik willen weten of alle injecteren gewoon werken als ik de module on aangesloten laat?
Dacht zelf van wel aangezien de injecteren gewoon doorgelust zijn op de originele aansluitingen.

Zo niet dan ga ik het los halen en aansluiten als origineel tot ik een 9v Aansluiting heb voor de pc3 zodat ik hem kan updaten.

Alvast bedankt!
Mysterie opgelost.
Motor rijdt gewoon zoals het hoort als de quickshift module niet aangesloten is op de PC3 maar wel op de injectie stekkers.
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.272
210
Ik heb PP tuning (brede) clipons op m'n PC37 (met PC40 vork). Die bevallen me heel prima vanwege de extra breedte, dus minder zwaar om in te sturen.

Ik heb overigens daarom ook nog een setje originele clipons liggen voor een PC40. Mag je ook overnemen wat mij betreft, stuur me dan even een PB'tje.
Ok, pm :)
 

Evil Knievel

Die hard MF'er
2 jul 2012
533
1
36
Amersfoort
Hoi mannen,

Sorry dat ik even het topic vervuil....
Blijven echt mooie fietsen de 600rr maar met 193cm en 105 kilo net te klein.

Echter heb ik een setje Nissins gekocht en deze op mijn old school ZXR750 gemonteerd.
Het zijn de gouden versies zoals op de foto hierboven.
Nu heb ik daar remblokken voor nodig maar mijn vraag is welk bouwjaar dit type is gebruikt. Naar mijn mening 2003 - 2006.

En welke blokken zijn jullie tevreden over?

Alvast erg bedankt voor jullie input...

Groet Jarno
 

ElSjiepo

Die hard MF'er
Donateur
14 mrt 2011
420
4
29
Castricum
Zijn 2003/2004 klauwen. In 2005 is Honda begonnen met USD vorken met radiale klauwen. Ik heb zelf SBS dual carbon, wel tevreden over (en prima betaalbaar), maar doen het niet in de regen...
 

schwantz340

Die hard MF'er
30 apr 2012
767
19
26
Baarn
ik rij nog gewoon met de sinter blokken van Brembo. werken perfect, en ook in de regen.
Wie weet dat als de tijden omhoog gaan dat ik ook naar betere blokken ga kijken. voor nu nog niet het idee dat ik ze nodig heb.
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.272
210
Iemand een tip voor het loshalen van het gasklephuis?

Krijg dat ding nooit los van een 600RR B|

Ik wil de gaskabels vervangen.
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.272
210
Volgens mij heb ik 2 banden lichters gebruikt aan weerszijden. Eenmaal los geweest met vet ertussen ging het al veel beter.
Jemig, dat probeer ik juist te voorkomen -O-
Ik weet niet beter dat deze er zonder gereedschap af hoort te komen. Wel bij mijn GSXR. Beetje heen en weer en plopt meteen los (die heeft dan wel weer vreselijk slechte klemmen waarmee ze vast moeten, maar goed).

Ik hoopte dat er een systeem of iets in zat bij de 600RR. Eerst ene kant en dan de andere ofzo iets.

Ik ga vandaag of morgen nog eens proberen afhankelijk van het weer. Kelken heb ik eruit! Tank omhoog met een spandband. Kleine handjes heb ik dus kan er goed bij. Spierkracht ontbreekt als ik het zo lees. -O-
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.272
210
Dat moet met een beetje gepast geweld ... heb je de bouten aan beide kanten losgedraaid? En de kelken eruit?
Het zweet stond op mijn voorhoofd door het toepassen van geweld. Tilde bijna de hele motor op aan enkel het gasklephuis voor mijn gevoel. 8)78)7

Alle 4 de boutjes heb ik losgedraaid inderdaad.

Als het vanavond beetje acceptabel weer is maar weer sjorren dan.
 
9 mrt 2016
30
14
Jemig, dat probeer ik juist te voorkomen -O-
Ik weet niet beter dat deze er zonder gereedschap af hoort te komen. Wel bij mijn GSXR. Beetje heen en weer en plopt meteen los (die heeft dan wel weer vreselijk slechte klemmen waarmee ze vast moeten, maar goed).

Ik hoopte dat er een systeem of iets in zat bij de 600RR. Eerst ene kant en dan de andere ofzo iets.

Ik ga vandaag of morgen nog eens proberen afhankelijk van het weer. Kelken heb ik eruit! Tank omhoog met een spandband. Kleine handjes heb ik dus kan er goed bij. Spierkracht ontbreekt als ik het zo lees. -O-
Ik vond het niet gewoon inderdaad, maar het hoort blijkbaar zo. Alles is gewoon heel gebleven en de motor doet het dus het zal er wel op gemaakt zijn. Weinig keus.
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.272
210
Ik vond het niet gewoon inderdaad, maar het hoort blijkbaar zo. Alles is gewoon heel gebleven en de motor doet het dus het zal er wel op gemaakt zijn. Weinig keus.
Ok! Bedankt voor de tip.

Ik was bang er iets tussen te steken aangezien aluminium nog wel eens gauw wil beschadigen. Lukt het mij niet met mijn beperkte spierkracht zal ik eens kijken wat ik er met beleid voor kan gebruiken.
 

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
2.974
3
34
Jemig, dat probeer ik juist te voorkomen -O-
Ik weet niet beter dat deze er zonder gereedschap af hoort te komen. Wel bij mijn GSXR. Beetje heen en weer en plopt meteen los (die heeft dan wel weer vreselijk slechte klemmen waarmee ze vast moeten, maar goed).

Ik hoopte dat er een systeem of iets in zat bij de 600RR. Eerst ene kant en dan de andere ofzo iets.

Ik ga vandaag of morgen nog eens proberen afhankelijk van het weer. Kelken heb ik eruit! Tank omhoog met een spandband. Kleine handjes heb ik dus kan er goed bij. Spierkracht ontbreekt als ik het zo lees. -O-
Een snelkoppeling in de fuel leiding werkt ideaal. Wel eentje met de juiste en veilige koppeling.
Klik klik eraf, en de 'ruimte'
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.272
210
Ik ben ondertussen, maar verder gegaan met andere dingen. Heb de gaskabels toch nog niet.

Iemand nog een tank cover over waarbij de zijcovers er aan vast zitten? 2007-2012

Kleur boeit me niet zo.

Zo 1
 

Eaglebrink

Die hard MF'er
30 apr 2006
830
2
46
Nunspeet
Wat heel belangrijk is met je koelvloeistof is dat je de motor goed ontlucht!!
Het kleinste luchtbelletje is wat dat betreft al een probleem.
Als de motor dan ook gewoon vlak op de grond staat, krijg je hem NOOIT fatsoenlijk ontlucht (in ieder geval de pc37 en pc40 niet). In ons raceteam hebben we twee cbr-ren gehad, en die moesten we met het voorwiel op een brug omhoog pompen zodat hij schuin achterover staat, dan laat je de motor een keer naar rechts en links zakken, en daarmee komt meestal wel alle lucht eruit! Wij hebben nog nooit last gehad van een oververhitte CBR. Zelfs niet de CBR met de standaard koeler. En met beide motoren hebben we ook in Spanje en Portugal in 35-37 grdn getraind!
 
  • Like
Waarderingen: lennart0r