racen op een pc40 / pc37 2017

nog een Actie foto ;)
1389363
 
Erg mooi Swantz !

Ondertussen heb ik vorig weekend de TOMS gedaan en smaakt naar meer. Daarom heb ik nu een track machine gekocht, ook een 600RR. Deze heeft nog wat TLC nodig en met name het kuipwerk. Maar ik wil deze andere wel al meenemen naar Zolder op 24 mei.

1389651


1389652
 
wat houden jullie met de negatieve veerweg aan ?
Ik dacht zelf rond de 8mm maar weet het niet meer zeker.
Ben mn klapper met stelgegevens kwijt.
 
Ik had op mijn vorige circuitdag problemen om de motor aan te krijgen. Moest telkens aanduwen.
Bleek dat mijn powercommander niet reageerde. Nu kwam ik erachter dat dat door mijn quickshift module komt.
Als deze aangesloten is op de pc3 dan reageert de PC niet, haal ik hem los dan werkt hij wel meteen.

Nu zou ik willen weten of alle injecteren gewoon werken als ik de module on aangesloten laat?
Dacht zelf van wel aangezien de injecteren gewoon doorgelust zijn op de originele aansluitingen.

Zo niet dan ga ik het los halen en aansluiten als origineel tot ik een 9v Aansluiting heb voor de pc3 zodat ik hem kan updaten.

Alvast bedankt!
 
Ik had op mijn vorige circuitdag problemen om de motor aan te krijgen. Moest telkens aanduwen.
Bleek dat mijn powercommander niet reageerde. Nu kwam ik erachter dat dat door mijn quickshift module komt.
Als deze aangesloten is op de pc3 dan reageert de PC niet, haal ik hem los dan werkt hij wel meteen.

Nu zou ik willen weten of alle injecteren gewoon werken als ik de module on aangesloten laat?
Dacht zelf van wel aangezien de injecteren gewoon doorgelust zijn op de originele aansluitingen.

Zo niet dan ga ik het los halen en aansluiten als origineel tot ik een 9v Aansluiting heb voor de pc3 zodat ik hem kan updaten.

Alvast bedankt!
Wat is de relatie met de pc mbt het starten van je motor of aanduwen?
 
Wie gaat er vrijdag 31 mei naar croix en komt uit Zeeland?
Ik zoek nog vervoer voor de heenweg, mijn motor en verdere zooi zijn er al.
 
Mocht er nog iemand interesse hebben in een WP 4618 comp shock voor de PC40 (2007 - 2012) laat het dan zeker even weten :)
 
Hier ook maar even de vraag neer leggen.
Heeft er nog iemand een racekuip over waar die vanaf wil?
Is voor een 2007 type.
Ik weet nl niet of bijv van 2009 ook past?
 
Bedoel je een hele set?

Ik heb wellicht een ongebruikt kontje \ zitje en een ongebruike topkuip over (wit \ ongespoten), maar ik heb 3 verschillende setjes waarvan er eigenlijk maar 1 tot nu toe paste.

Ik ben er vooralsnog niet achter wat het verschil is. Wellicht als dit duidelijk is kan ik beoordelen of ik die ongebruikte kuipen niet meer nodig heb. Volgens mij heb je een bijbehorende topkuipsteun nodig, maar dit weet ik niet zeker.

Bij de ene heb je ook een langer ruitje nodig dan bij de andere. Er zitten verschillen in de setjes terwijl ik voorheen altijd dacht dat 2007-2012 plug en play was, maar dat is niet zo simpel.
 
Laatst bewerkt:
Dat als de PC niet reageert dat hij ook geen benzine geeft naar de motor met starten. Dus doet hij niks.
Reageert de PC wel, dan starthij ook probleemloos in 1x..
Ik zou de PC aansluiten op de laptop en kijken of het programma wellicht informatie geeft.

Als de qs module stuk is zal dat daar in aangegeven worden in het beste geval (al is het maar dat deze niet te configureren of te benaderen is).
Zo kan je ook zien wat de PC wel of niet doet wanneer je de motor inschakelt.

Je hebt een passende USB kabel nodig en de software is gratis te downloaden van de Dynojet website.

Als je een PC aangesloten laat zal die blijven werken. Wil je dat die verder niets wijzigt aan de afstelling dan zal je alle waardes op 0 moeten zetten overal (dus geen plus en geen min) en dan doet die verder niets mbt de afstelling (alsof die er niet tussen zit zeg maar tenzij die stuk is en storingen geeft uiteraard).

Eerst het huidige bestand met instlelingen opslaan voordat je uberhaupt iets gaat wijzigen zodat je deze altijd weer terug kan instellen. Mocht je dat van plan zijn.
 
Ik zoek ook een aantal onderdelen.

Subframe inclusief kunststof binnenplaat
Een set clip ons (en anders in ieder geval de rechter)
Een demper met db killer die niet te veel kost.

De Akra demper van mijn full system is kapot en niet echt te herstellen. Een Akra ter vervanging vind ik te duur na wat rondgekeken te hebben.
De demper passend maken voor de Akra bochten kan ik door een vriend laten doen.

Op Marktplaats heb ik alles kunnen vinden, maar van een mede MF-er heeft mijn voorkeur.

Betreft een PC40 2007 model is de basis volgens mij.
 
Ik zoek ook een aantal onderdelen.

Subframe inclusief kunststof binnenplaat
Een set clip ons (en anders in ieder geval de rechter)
Een demper met db killer die niet te veel kost.

De Akra demper van mijn full system is kapot en niet echt te herstellen. Een Akra ter vervanging vind ik te duur na wat rondgekeken te hebben.
De demper passend maken voor de Akra bochten kan ik door een vriend laten doen.

Op Marktplaats heb ik alles kunnen vinden, maar van een mede MF-er heeft mijn voorkeur.

Betreft een PC40 2007 model is de basis volgens mij.
Heb je hem gisteren op Mettet plat gelegd in de eerste rechter?
 
Ik zou de PC aansluiten op de laptop en kijken of het programma wellicht informatie geeft.

Als de qs module stuk is zal dat daar in aangegeven worden in het beste geval (al is het maar dat deze niet te configureren of te benaderen is).
Zo kan je ook zien wat de PC wel of niet doet wanneer je de motor inschakelt.

Je hebt een passende USB kabel nodig en de software is gratis te downloaden van de Dynojet website.

Als je een PC aangesloten laat zal die blijven werken. Wil je dat die verder niets wijzigt aan de afstelling dan zal je alle waardes op 0 moeten zetten overal (dus geen plus en geen min) en dan doet die verder niets mbt de afstelling (alsof die er niet tussen zit zeg maar tenzij die stuk is en storingen geeft uiteraard).

Eerst het huidige bestand met instlelingen opslaan voordat je uberhaupt iets gaat wijzigen zodat je deze altijd weer terug kan instellen. Mocht je dat van plan zijn.

Heb ik gedaan. heb een setup van de afstelling op de dyno.
Als ik de motor dus aanzet met de quickshift module aangesloten op de PC3 dan krijg ik geen verbinding. Haal ik hem eruit dan ineens wel.
Maar dat probleem is blijkbaar op te lossen met een update, maar dan moet ik eerst het stekkertje voor de 9v batterij aansluiting hebben.

Voor nu wil ik alleen weten of ik de quickshift module aangesloten kan laten op de injector connectors, of dat ze het alsnog doen met de module ertussen terwijl die uit staat omdat hij niet aangesloten is.
 
Gooi het hier ook maar even neer.

Ik ben op zoek naar lichtere voorvork veren voor mijn Honda CBR600RR PC40. Er zit een wp closed cartridge kit in maar weet even niet wat voor veren, uit mijn hoofd een 9.5 en een 9.

Volgens mij komt deze kit met 3 sets veren dus hoop ik dat iemand nog iets heeft liggen.
 
Inmiddels is de track CBR600R flink onder handen genomen en 5 sessies op Zolder getest op 24 mei. Dit is dus een andere CBR dan de eerdere foto's die ik heb geplaatst op dit forum. Dat is in feite mij straatfiets die ik voor de gelegenheden iets ombouwde. Het kuipwerk is zo goed en zo kwaad als het kon verstevigd/versterkt en daarna opnieuw geschuurd, geprimed en gespoten. Maar zal tzt vervangen moeten worden. Met het knijpen van de benen bij het remmen heb ik sommige punten al weer beschadigd. Bovendien is het van dichtbij gewoon lelijk. Ik ben bang dat zelfs met een uitgebreide reparatie dit kuipwerk te zwak is.

Alles moest, in aanloop naar de trackday op Zolder, in 3 weken worden aangepakt en vandaar dat er naast het kuipwerk alleen wat kritieke punten zijn aangepakt. Voor nu heb ik de volledig gereviseerde remklauwen van mijn straatfiets overgezet en voorzien van nieuwe Brembo blokken. Stalen remleidingen van Hell, Brembo RCS19 en een nieuw Brembo remvloeistof reservoir en olie maken het remsysteem af. Verder een standaard beurt gedaan en nieuw rubber erop gedaan, dit maal Dunlop TT's en dan achter 60 ipv 55'rs. Vooralsnog functioneerde de machine goed tot het moment dat men te lang stil moest staan, ik kreeg dus last van het bekende koel kwaal met als gevolgd kokende koelvloeistof..... Het koelsysteem zal dan ook worden nagekeken op mogelijk drukverlies. Daarbij moet ik wellicht opmerken dat het koelvloeistof reservoir in de topkuip is verplaatst onder de teller unit. Daar zit een op maat gemaakt frame waar een kleiner reservoir is geplaatst. Vooralsnog denk ik aan het manueel bedienen van de ventilator en mogelijk het plaatsen van een tweede ventilator. Als er mensen tips/advies hebben, graag !

Nog wat andere specs: TKR remschakelset, quickshifter GP, Laser uitlaat systeem met Mivv einddemper, PC5, Dominos snelgas, Brembo RCS19 rempomp, R&G protectoren en nog veel ander klein spul anders dan stock. Hoe dan ook veel lol gehad en ondanks mijn instelling om alleen te testen mijn PR verbeterd ten opzichte van de vorige keer met de straat CBR.

1396537


1396538
 
Je vering is standaard?
Daar zou ik liever in investeren (hoeven echt geen gesloten cartridges te zijn) ...............en je bespaart er daardoor banden mee uit.
 
Ja, gratis tip van mij (nouja, gratis, het kost je wel geld natuurlijk en niet eens weinig...): geef de hoop op met handmatig geschakelde fans etc, is hooguit handig in de pitstraat en op de paddock, maar lost je hoge temperaturen niet op (rijwind is véél meer koele lucht dan je fan ooit gaat aanzuigen). Ik heb na 2 seizoenen gezeik met koelwatertemperatuur (incl handmatige fanswitch, kvs vs demiwater vs Mocool, grotere radiateur...) op aanraden van Ten Kate een oliekoeler geplaatst. Dat blijkt bijzonder effectief. Van +/-110-115 graden tijdens de sessie met originele radiateurt (rondetijden >2:08 op Zandvoort, naar +/-100-110 graden met een Fireblade radiateur (bij >2:04), naar +/-80-90 graden met originele (formaat) radiateur+oliekoeler (met vandaag 2:00 op Zandvoort)...
 
Ja, gratis tip van mij (nouja, gratis, het kost je wel geld natuurlijk en niet eens weinig...): geef de hoop op met handmatig geschakelde fans etc, is hooguit handig in de pitstraat en op de paddock, maar lost je hoge temperaturen niet op (rijwind is véél meer koele lucht dan je fan ooit gaat aanzuigen). Ik heb na 2 seizoenen gezeik met koelwatertemperatuur (incl handmatige fanswitch, kvs vs demiwater vs Mocool, grotere radiateur...) op aanraden van Ten Kate een oliekoeler geplaatst. Dat blijkt bijzonder effectief. Van +/-110-115 graden tijdens de sessie met originele radiateurt (rondetijden >2:08 op Zandvoort, naar +/-100-110 graden met een Fireblade radiateur (bij >2:04), naar +/-80-90 graden met originele (formaat) radiateur+oliekoeler (met vandaag 2:00 op Zandvoort)...

Dank voor de tip. Ik zal dit in overweging nemen. Ben met een snelle zoekopdracht een koeler van een 05 model tegen gekomen. Maar sowieso ga ik nog flushen en eens goed blippen en een andere (TKR) dop plaatsen.
 
Hallo allen,

Ik heb sinds enkele weken ook een PC40 voor cicuitgebruik*O*

360.jpg


Vandaag ben ik begonnen met de motor te demonteren voor wat herstellingen, onderhoud en algemeen nazicht.
Hierbij zag ik plots dit:

360.jpg


Het lijkt erop dat iemand de ECU heeft opengemaakt en nadien "vakkundig" heeft afgedicht. Heeft iemand ervaring hiermee, wat is/was hier de bedoeling van?
De motor start en rijdt goed dus ik maak me geen zorgen, maar ik weet graag het achterliggende :)

Mocht iemand nog een goed setje circuitkuipen hebben liggen of een goed adresje hiervoor hebben houd ik me ook aanbevolen, de huidige zijn iets te ver heen om nog (veilig) te kunnen gebruiken.

Groeten,
Jirky
 
Ik heb een nieuwe clip on nodig, maar bijzonder weinig te vinden origineel. In NL niet en in de UK en DE ook niet.

Ik dacht nu aan een aftermarket set van LSL.

Deze zijn verhoogd en aangezien de originele ook omhoog lopen lijkt het mij een goede vervangingsset. Ik zou ze indien nodig iets lager kunnen monteren zodat ze niet hoog zijn denk ik.

Rijden er hier mensen met aftermarket clip ons? Wellicht andere setjes waar men tevreden over is?
Voor een PC40
 
Ik heb PP tuning (brede) clipons op m'n PC37 (met PC40 vork). Die bevallen me heel prima vanwege de extra breedte, dus minder zwaar om in te sturen.

Ik heb overigens daarom ook nog een setje originele clipons liggen voor een PC40. Mag je ook overnemen wat mij betreft, stuur me dan even een PB'tje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan