racen op een pc40 / pc37 2017

Waarom wil je een andere demper?

De meeste aftermarket dempers wegen wel minder (of je dat voordeel als amateur-prutser gaat merken, vraag ik me af.......ik iig niet) maar geven minimaal pk-winst of meestal zelfs verlies. (Of je moet alles goed laten tunen en afstellen.)
En ja de meeste aftermarkets geven meer geluid.........wat het niet makkelijker maakt, zekers met de steeds strengere wordende circuit-/geluidseisen.
 
Hoi Gerben ik heb een akrapovich demper, full carbon. Op Zolder een keer gemeten op 97,8 dB, maar dit was een testje zónder killer! Op Assen zonder probleem zonder killer gereden. Mooi en diep "gebrabbel", maar dus niet heel hard. Hij zat bij aanschaf al op de motor.
IMG_0205.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bezig met de voorpoten te voorzien van nieuwe vloeistof, alleen heeft iemand nog een handigheidje om de topmount van de veerpoot weer te monteren?:? (krijg de veer niet ver genoeg ingedrukt.) In de Haynes gebruiken ze hiervoor een grote ring met sleuf maar zover krijg ik hem niet ingedrukt.

Graag jullie tips*D
 
Weet iemand of MSL er nog wel is?

De site doet het een aantal dagen al niet.
 
Hey collegaracerts/-vrijrijderts,

Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...
 
Inmiddels voorzien van een uitlaat!
Helaas kan ik je niet helpen met het koelprobleem. Bj mij is de koeling origineel maar geeft geen problemen...20181231_142810.jpg
 
Hey collegaracerts/-vrijrijderts,

Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...

Geeft je temperatuursensor de juiste waarde aan? Bij welke temperatuur sloeg in het verleden je ventilator aan? En hoe is je luchtgeleiding naar de radiateur en je warmte afvoer vanaf de radiateur? Ik heb al diverse keren gezien dat na het monteren van een racekuip de temperatuur oploopt. Zelf rij ik even hard, de mijne loopt ook op tot 95 graden tijdens het rijden.. wel heb ik nog de standaard radiateur.
 
Hey collegaracerts/-vrijrijderts,

Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...


Heb je de motor ooit op een testbank af laten stellen !
Als je de cat er tussen uit hebt gaat de motor te arm lopen en kan de motor ook heet lopen.

Misschien een idee=
 
Vind tussen de 100 en 115 graden erg heet als je op de baan rijd..............da's idd niet normaal.
Baan af en de paddock op kan het gebeuren, maar op de baan eigenlijk niet.

Lijkt wel of er iets geblokkeerd is in het koelingssysteem, waardoor deze niet goed zijn werk kan doen............
Zekers met de Blade-radiateur zou er voldoende koeling moeten zijn.
 
Het probleem is geleidelijk aan begonnen naar mate ik harder ging rijden. Het uitlaatsysteem is volledig standaard, cat zit er voor zo ver ik weet ook nog gewoon in. Aangezien het geheel vrijwel standaard is zit er geen PC op. Het blok is bij revisie ietsje opgeboord (+19cc), maar volgens de kenners bij TKR kan de Honda ECU daar prima mee omgaan. Afstelling is dus 'gewoon' zoals ie uit de fabriek komt/wat de Honda ECU er van maakt... Temperatuursensor klopt wel vrij goed volgens mij, toen de fan er nog op zat sloeg die aan rond de 103/104 graden geloof ik en weer uit rond de 95/96. Dat schijnt normaal te zijn maar vond ik al ff te warm, dus handmatige schakelaar erbij gezet (voor in de pit/paddock voornamelijk). Die is dus alleen na montage van de 1000RR radiateur weer verdwenen. Als de temperatuur boven de +/-105 komt begint ie ook een beetje in het expansieflesje te spugen en dat kookt dan ook (want belletjes).

Hoewel ik veel waarde hecht aan de kennis van TKR toch eens naar de afstelling laten kijken? Klopt het dat ik dan sowieso aan de powercommander moet?
 
Nog nooit vernomen dat je een 600RR moet afstellen om de temperatuur goed te houden.

Waarom breng je de fiets niet terug naar TKR? Meer expertise zal je hier op het forum niet vinden vermoed ik.

Dingen gaan doen of vervangen zonder dat je weet wat het probleem is vind ik altijd een beetje overstandig (om het zo maar te verwoorden).
 
Hey collegaracerts/-vrijrijderts,

Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...
Ik heb ook een 05 model en wordt ook warm.
Standaard uitlaat en radiator. Thermostaat er nog in een werkt naar behoren.
103 graden is vrij normaal voor mij al. Ik heb een keer een nieuwe radiator gestoken omdat er een hoop ribben dubbel gevouwen waren, scheelde een paar graden.
Motor is op de testbank afgesteld trouwens.
Als je je koel kanalen al schoon heb gemaakt dan helpt een rondje met wat azijn erin niet veel. Ook omdat je demi water gebruikt. Je zou nog kunnen kijken naar de lucht flow naar je radiator, die tip kreeg ik ook eens. Dat je kuip goed rond je radiator zit.
Dat hij al bij 105 gaat pruttelen is wel vroeg, een hoge druk radiator dop zou dan op kunnen lossen.
Moest je veel aanpassen voor die 1000 radiator?
Het vervelende is dat je olie temperatuur ook ver op loopt.
 
Luchtflow zou alleen aan de bovenkant van de radiator nog iets beter gestroomlijnd kunnen worden, onderop de kroonplaat. Wel een uitdaging ivm stuuruitslag... Wie heeft daar een mooie oplossing voor?? Zijkanten sluiten vrij goed aan. Pruttelen bij 105 graden is alleen in het expansieflesje, dus niet onder druk in het koelsysteem, maar wel gewoon in de buitenluchtdruk - dan hoort het te koken bij 105 graden volgens mij. 1,5 bar dopje vind ik genoeg. 1000RR radiateur gaat vrij makkelijk, alleen de bevestigingssteunen moet je zelf iets voor beunen en de koelslangen moet je ietsje verlagen. Ik heb een klein stukje uit de kuip geslepen om de radiateurdop wat makkelijker te laten passen maar dat is misschien niet eens strikt noodzakelijk. Ik heb al zitten kijken naar (en zelfs wat onderdelen liggen voor) een olie koeler, echter heb ik daar niet echt meer ruimte voor ivm de grotere radiateur... Het ding is niet bij TKR geweest (sleutelen doe ik zelf, heb alleen een berg onderdelen gekocht bij Ten Kate en om advies gevraagd), dus ik kan m niet terugbrengen... Hooguit vragen of ze het op willen lossen, maar dan is een andere motor waarschijnlijk goedkoper.
 
Hoi Gerben ik heb een akrapovich demper, full carbon. Op Zolder een keer gemeten op 97,8 dB, maar dit was een testje zónder killer! Op Assen zonder probleem zonder killer gereden. Mooi en diep "gebrabbel", maar dus niet heel hard. Hij zat bij aanschaf al op de motor.
Bekijk bijlage 1342606
PM voor die demper
 
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of jullie mij Frame sliders kunnen aanraden waarvoor je geen gaten in de kuip hoeft te boren. of zijn deze er niet?
Gaat om een PC37.
 
Hey collegaracerts/-vrijrijderts,

Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...

Misschien koppakking lek?
 
Vandaag op de dynobank de fiets weer af laten stellen , 120 pk met een stock ecu en stock blok .
Prima blok en weer zin in een jaartje knallen in de zac en de ow cup .
 
Is dat alleen met een andere uitlaat? Niet verkeerd volgens mij.

Welke klassen ga je rijden? Wil zelf dit jaar ook nog een paar keer bij de zac mee rijden als de motor het goed doet. Eerst maar een dagje gaan afstellen denk ik.
 
arrow systeem , bmc luchtfilter en op elk toeren gebied goed afgesteld .
F1F2 600 en sportgrid

Heb zeker nog wat te doen en te stellen met de veerring maar dat komt goed.
 
Hi, nieuw in dit topic dus bij deze stel ik mezelf voor. Ik ben in bezit van een PC37 van 2004. Voorlopig gebruik ik deze voor zowel op de baan als op de weg. Ik heb al een aantal trackdays gedaan en ga de aankomende TOMS doen. Vooralsnog heb ik geen plannen om competitie te gaan rijden maar ben vooral voor de hobby bezig en het verbeteren van mijn skills. V.w.b techniek is de machine stock behalve een K&N luchtfilter, PCIII en een Bodis Titanium demper. De vering is onder handen genomen door Hyperpro. Ik zal deze topic vooral volgen/aanvullen voor kennis en interesse wat anderen met hun CBR doen.
2019-02-27 16.43.03.jpg

20180723nr231-actiefoto_eu-4702.jpg
 
Na een winter van groot onderhoud, gisteren de motor weer voor het eerst gestart. Kon ik gelijk mijn verloop stekker uit proberen:

20190302_210531.jpg


Een verloop stekker van 40 euro (in plaats van 450 of iets dergelijks) om met de laptop in de Hrc ecu te komen. En het werkt nog ook! Gratis software ziet er zo uit:

20190303_164721_001.jpg


Kan het volgende instellen:

Injectie
Ontsteking
Verhouding tussen boven en onder injectoren
Pitlimeter
Shiftlight
Stationair toerental

Als er hier meer mensen zijn die dit willen doen, mischien dat ik een mapje maak met alle info of iets dergelijks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan