Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

Heb er nog steeds eentje staan uit 2003 :)
Begin van het jaar is er een 2008 bij gekomen en daar dit jaar mee gereden. Voor volgend seizoen nog knoop doorhakken of ik verder ga met de 2008 of op laag pitje met de 2003 :X De 2003 reed ook al erg fijn *D
 
20181012_143807.jpg
 
Dit is hem. Moet alleen kijken hoe de originele voetsteunen terug te plaatsen, er zit nu een goedkoop setje uit China op denk ik. Deze staan zo hoog dat ik niet normaal kan zitten, en met je hiel van je laars kan je per ongeluk schakelen omdat het schakelmechanisme via de buitenkant van de steun loopt. Met de originele moet ik wel een nieuwe schakelstang vinden die met de quickshifter past.
Screenshot_20181223-110043.png
 
Iemand ervaring met 200-achterband? Er ligt nu een 200-D212 slick op en de vorige eigenaar reed op Zolder 1:45, dus je kan er flink hard op. Maar op mijn oude R1 begon ik met 180 en heb wel eens met een 190 gereden. Is een 200 niet overdreven breed? De keuze in banden wordt wel groter.
 
poe poe, 8 jaar geleden alweer.
Inmiddels mag alles pré Bigbang wel oud genoemd worden toch ;)
 
Iemand ervaring met 200-achterband? Er ligt nu een 200-D212 slick op en de vorige eigenaar reed op Zolder 1:45, dus je kan er flink hard op. Maar op mijn oude R1 begon ik met 180 en heb wel eens met een 190 gereden. Is een 200 niet overdreven breed? De keuze in banden wordt wel groter.
Ik rijd met een GSXR750 uit 1998 met een 200/60 achter. Rijdt top!
 
:W

Ook maar aanmelden hier...

Ik rij op een 2008 op het circuit en 2004 op straat.

Rij zelf ook op 200 achterband en vond het persoonlijk beter tussen de oren rijden met een 200.

Maar dat is meer het gevoel van "meer" rubber op de baan te hebben.

iedereen die ik ken heeft de 200 achterop liggen, maar dat is persoonlijk denk ik.

Dit zijn mijn juweeltjes 😃
 

Bijlagen

  • 20180902_144813.jpg
    20180902_144813.jpg
    760,6 KB · Weergaven: 26
  • 20180809_091919.jpg
    20180809_091919.jpg
    592,4 KB · Weergaven: 27
Iemand tips hoe je de racekont op het frame krijgt zonder hem te breken? er af ging redelijk maar er op is een ander verhaal :(
 
Sinds een jaartje rij ik een oer R1 rood/wit uit 1998 met veel aanpassingen.
Nu heb ik er een rem/schakel set bij maar de montage wil me niet lukken. Zijn hier mensen die misschien een voorbeeld foto of iets voor me hebben?
Ik vermoed dat t setje een of ander Ali....spul is omdat op de doos waase staat .
 
Sinds 2013 rijd ik al met de 2005 R1. Bevalt nog steeds erg goed en nu aan het 2e jaar ZAC beginnen..:]
 

Bijlagen

  • 2015-05-12 11.56.29-1.jpg
    2015-05-12 11.56.29-1.jpg
    126,5 KB · Weergaven: 17
  • 2018-09-23 23.07.29.png
    2018-09-23 23.07.29.png
    271,5 KB · Weergaven: 18
Sinds een jaartje rij ik een oer R1 rood/wit uit 1998 met veel aanpassingen.
Nu heb ik er een rem/schakel set bij maar de montage wil me niet lukken. Zijn hier mensen die misschien een voorbeeld foto of iets voor me hebben?
Ik vermoed dat t setje een of ander Ali....spul is omdat op de doos waase staat .
sowieso even goed kijken of het wel een fatsoenlijk setje is. Bij mij zit er nu ook een Ali set op maar die ga ik er af gooien. Het schakelmechanisme loopt aan de buitenkant van de schetsplaat waardoor je je voet er op kan zetten en daardoor dus per ongeluk kan opschakelen. Vorige eigenaar wilde het er eigenlijk al van gooien. Tevens hoeven ze voor mij niet zo hoog, zit liever wat makkelijker zodat ik beter kan gaan verzitten, grondspeling is voor mij toch nog geen issue. Dus de originele gaan er terug op.
 
Na wat knutselen kon er deze verbinding van maken. Als de vork terug is van revisie kan ik t schakelen eens testen. Wat denken jullie ervan?
 

Bijlagen

  • DSC_0712-1346x2393.JPG
    DSC_0712-1346x2393.JPG
    98,1 KB · Weergaven: 18
helemaal shit
nu is de kans dat je met verzitten op je schakelstang trapt en dus schakelt wanneer je het niet wil....
fatsoenlijke set halen of as plaatsen onderin op het blok waar de pook direct op kan met stang recht omhoog
 
helemaal shit
nu is de kans dat je met verzitten op je schakelstang trapt en dus schakelt wanneer je het niet wil....
fatsoenlijke set halen of as plaatsen onderin op het blok waar de pook direct op kan met stang recht omhoog
:^ Precies wat ik in mijn vorige post aangaf. Bij mij zit er ook een quickshifter op dus als ik mijn laars er opzet onderbreekt hij ook nog eens het gas.
 
Nieuwe bandenwarmers gekocht en bij de achterband gaat hij nogal langs de ketting en chainguard. Iemand tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan