Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Zit er een ontluchtingsnippel op je rempomp ? ik ontlucht eerst de klauwen daarna de rempomp.
Nachtje wegzetten onder druk en dan 's ochtends nog even op de renpomp en dan staat die super.

als je er nog helemaal geen druk op krijgt inderdaad onder vacuum proberen of opvullen van onderuit.
 
Bekijk de instellingen van je voorveerspanning en ingaande en uitgaande demping eens. Daar is heel veel mee af te stellen.
Bedankt voor de tip echter nog geen normale beweging in te krijgen. Iemand die wat minder weegt en de k9 normaal aan het dempen heeft gekregen? Een goede shim combi of olie?
 
Bij mij staat de L4 nog origineel afgeveerd maar ik weeg bijna 90 kg dus kan begrijpen dat je met veel minder kg´s problemen kan krijgen.
Circuitmotor heeft een andere shock en cartridges voor dus daar kan ik je ook niet mee helpen.
 
Bedankt voor de tip echter nog geen normale beweging in te krijgen. Iemand die wat minder weegt en de k9 normaal aan het dempen heeft gekregen? Een goede shim combi of olie?

Wanneer is hij voor het laatst onderhouden?
Klopt de luchtkamer wel? Is de vering origineel? Dan eerst compleet naar de basis instelling gaan en van daaruit je oordeel vellen.
 
Eindelijk echte foto's kunnen maken van mijn 98 Circuitfiets...Heb hem dit seizoen al kunnen uitlaten op Almeria. Maar 5 april kan ik eindelijk weer gas geven op Assen. Verdomde veel zin in.

Specs:
GSXR 750 1998
-GSXR 1000 K6 Voorvork met HK race aanpassing met Ktech veren
-GSXR 1000 K6 Swingarm met RSR evolution conversion kit
-Ohlins achterschokbreker
-Power Commander 5 met custom mapping - 128pk op het achterwiel bij Druijff Racing
-STM slipper clutch
-Healtech Quickshifter
-Full arrow race uitlaat
-DID ERV3 520 ketting met 15x48 tandwielen
-Brembo RCS 19 rempomp
-Brembo Remklauwen GSX-R 750 2012
-Braking 310mm remschijven
-Action quick throttle
-GSXR 1000 2006 velgen.

1379668


1379669


1379670


1379671
 
Gisteren kick off van 2019.

Dag begon fris, moest er zelf weer even inkomen en ook even kijken hoe de omgedraaide Dunlop GP pro (met profiel) achter zich ging houden, was bang dat die de 2 dagen niet ging volmaken, vorig jaar na aanschaf lag die set er nieuw op maar vond dat die achter wel hard sleet (7 sessies Zolder).
Gisteren met wat ronder te rijden toch de dag er goed op kunnen uitrijden (6 sessies) band is er niet helemaal aan maar ga toch een nieuwe set leggen.

Heb nu voor het eerst slicks gekocht dus ben benieuwd hoe dat aanvoelt.
Na de middag gisteren zat ik op de tijd van dag die ik vorig jaar reed, maar laatste 2 sessies er toch nog wat afgereden -1.5 sec)
Er waren minder mensen in de baan en gevoel was goed, eerste sessies ook wat meer gelet op het ronder rijden (iets minder fel op het gas) en het beter klemmen met de knieën bij het aanremmen.

6 Mei een dagje Assen, wordt pas de 2e dag daar laatste keer was in 2011 dus zal ook zeker de eerste sessies wennen worden, heb er wel echt zin in.
Rearset die ik heb gestoken en de QS voelden top aan, blij dat ik die gestoken heb deze winter
 
Eerste dag van het jaar gehad, was fris maar prima te doen. Wel een schone onderbroek moeten halen toen ik met 200 opeens sneeuwvlokken op mijn vizier zag. Gelukkig bleef het bij 1 heel licht buitje. De soes deed het heel fijn ondanks het koude asfalt.

De nieuwe schokbreker zorgende voor een veel beter weg contact zeker met aan remmen eindelijk geen gesuiter meer.

De 15/47 gearing die ik gekozen had was te kort, niet dat ik in de 6 de toerenbegrenzer haalde. Maar de 2e versnelling was onbruikbaar, veel te kort voordat ik de motor recht op had staan was ik al op het einde van de 2. Heb alles in de 3 gedaan wat prima ging maar volgende dag gaan er een 45 achter op.

De laatste sessie nog mooi mijn pr geëvenaard.
 
Eerste dag van het jaar gehad, was fris maar prima te doen. Wel een schone onderbroek moeten halen toen ik met 200 opeens sneeuwvlokken op mijn vizier zag. Gelukkig bleef het bij 1 heel licht buitje. De soes deed het heel fijn ondanks het koude asfalt.

De nieuwe schokbreker zorgende voor een veel beter weg contact zeker met aan remmen eindelijk geen gesuiter meer.

De 15/47 gearing die ik gekozen had was te kort, niet dat ik in de 6 de toerenbegrenzer haalde. Maar de 2e versnelling was onbruikbaar, veel te kort voordat ik de motor recht op had staan was ik al op het einde van de 2. Heb alles in de 3 gedaan wat prima ging maar volgende dag gaan er een 45 achter op.

De laatste sessie nog mooi mijn pr geëvenaard.

Je zal best niet op Assen gereden hebben, maar waar wel?
En hoe bedoel je onbruikbaar? Ik denk (en ik kan me vergissen) dat al je versnellingen dus korter zijn geworden, maar alleen je 2 zo extreem dat je er niets meer aan had? Beetje apart of niet?
 
Ik was vandaag op zolder,er zijn 2 chicanes en 1 bocht waar ik normaal terug ga na zijn 2. Dan kom ik de bocht uit en voordat ik de motor recht heb staan en dus voordat ik dus echt op gas kan gaan. Zit ik al aan de toeren begrenzer, dus koos ik er voor iets ondertoeren in zijn 3 er doorheen te gaan zodat ik fatsoenlijk kon uitacceleren. Had ik een iets groter achtertandwiel gekozen kon ik wel in de 2 eruit en dan opschakelen.
 
Ik was vandaag op zolder,er zijn 2 chicanes en 1 bocht waar ik normaal terug ga na zijn 2. Dan kom ik de bocht uit en voordat ik de motor recht heb staan en dus voordat ik dus echt op gas kan gaan. Zit ik al aan de toeren begrenzer, dus koos ik er voor iets ondertoeren in zijn 3 er doorheen te gaan zodat ik fatsoenlijk kon uitacceleren. Had ik een iets groter achtertandwiel gekozen kon ik wel in de 2 eruit en dan opschakelen.

Ah, de versnelling is niet zo zeer kort maar op het moment dat je hem neemt/eruit komt zit je al te hoog in toeren voor z'n 2 maar te laag voor zijn 3?
 
Dat is lastig ja, ik weet niet meer welke vertanding ik toen reed (2011) met de 600K7. maar kon in zijn 2 de bochten uikomen.
Nu met de 1000 ook, heb daar -1 van voor en komt op Zolder ook prima uit.

Vandaag en gisteren in Assen wezen kijken, zaterdag baaldag
Vandaag wel fris maar zeker de 2e race en de WSS300 mooie races :t
 
Iemand bekend met de GSXR 1000 2017?
Ben zelf overgestapt van een K7 naar een L7.
Motor staat vrij kort (15-44) en wil alleen maar omhoog.
ECU is geflashed.
Heeft deze motor naast TC ook wheelie control?
 
Iemand bekend met de GSXR 1000 2017?
Ben zelf overgestapt van een K7 naar een L7.
Motor staat vrij kort (15-44) en wil alleen maar omhoog.
ECU is geflashed.
Heeft deze motor naast TC ook wheelie control?

Ik dacht het wel maar moet ik even opzoeken.
Vorige week reed er ook een L7,L8 op Zolder, prachtige fietsen en ding liep als een speer ook. :t

Hoe is die std vertand ? ik dacht dat mijn L5 nu 16/42 staat (org 17/42) als ik me niet vergis en nu wil die ook al vrij veel omhoog.

(edit org vertanding 42 achter ipv 43)
 
Laatst bewerkt:
Iemand een paar kleine tips voor Assen, ik heb daar voor het laatst in 2011 gereden, toen 2 dagen Race Academy.
Nu dus een losse circuitdag, veel zin in.

Is het paddock mnet als in Assen de dag ervoor open ?
Ik rij met een open trailertje en als het paddock niet open is overweeg ik een dichte aanhanger te huren om evt ergens anders te overnachten.
Laatste optie is vroeg onder de morgen door maar Assen ligt niet naast de deur helaas (340 km enkel) en wordt dus wel wat veel om 700 km op een dag te doen en nog een 6 sessies rijden bij goed weer.

Hoe zit het met geluid ?, ik heb op Zolder net als zo'n beetje iedereen weleens wat last van geluid, beetje afhankelijk van de wind heb ik het idee.
Rij met een een K9 systeem ( 2 dempers) op een 2015 motor uiteraard met killers erin, de ene keer kan ik sessie's achter elkaar vol gas rijden op Zolder (ook alleen als de paal) en de andere keer wordt ik eraf geplukt met 97 db oid.
Systeem heeft wel de vrij korte dempers zoals dat bij de dubbele systemen altijd is 30 cm (ipv35cm) dempershuls, systeem is van akra en dus niet overdreven luid.

Net nog even nieuwe banden laten draaien en ik steek nog nieuwe remblokken, beste is eraf.
Ben erg benieuwd, eerste sessie's de baan opnieuw wat verkennen en mensen wat volgen denk ik maar moet goed komen.
Ging met de RA ook goed en dan rij je bijna geen vrije rondes zelf omdat de nadruk op het leren rijden ligt.
 
Iemand een paar kleine tips voor Assen, ik heb daar voor het laatst in 2011 gereden, toen 2 dagen Race Academy.
Nu dus een losse circuitdag, veel zin in.

Is het paddock mnet als in Assen de dag ervoor open ?
Ik rij met een open trailertje en als het paddock niet open is overweeg ik een dichte aanhanger te huren om evt ergens anders te overnachten.
Laatste optie is vroeg onder de morgen door maar Assen ligt niet naast de deur helaas (340 km enkel) en wordt dus wel wat veel om 700 km op een dag te doen en nog een 6 sessies rijden bij goed weer.

Hoe zit het met geluid ?, ik heb op Zolder net als zo'n beetje iedereen weleens wat last van geluid, beetje afhankelijk van de wind heb ik het idee.
Rij met een een K9 systeem ( 2 dempers) op een 2015 motor uiteraard met killers erin, de ene keer kan ik sessie's achter elkaar vol gas rijden op Zolder (ook alleen als de paal) en de andere keer wordt ik eraf geplukt met 97 db oid.
Systeem heeft wel de vrij korte dempers zoals dat bij de dubbele systemen altijd is 30 cm (ipv35cm) dempershuls, systeem is van akra en dus niet overdreven luid.

Net nog even nieuwe banden laten draaien en ik steek nog nieuwe remblokken, beste is eraf.
Ben erg benieuwd, eerste sessie's de baan opnieuw wat verkennen en mensen wat volgen denk ik maar moet goed komen.
Ging met de RA ook goed en dan rij je bijna geen vrije rondes zelf omdat de nadruk op het leren rijden ligt.

Ja paddock is open, ik doe dat altijd.

Geluid zou geen probleem moeten geven.
 
Ik dacht het wel maar moet ik even opzoeken.
Vorige week reed er ook een L7,L8 op Zolder, prachtige fietsen en ding liep als een speer ook. :t

Hoe is die std vertand ? ik dacht dat mijn L5 nu 16/43 staat (org 17/43) als ik me niet vergis en nu wil die ook al vrij veel omhoog.
Op de K7 is std 17-43 en ik reed prima met 16-46
De L7 is std 17-45 en heb nu dus 15-44.
Denk eraan om eerst een 16tands te monteren en mogelijk weer naar mijn 'oude' vertanding te gaan.

Heb zelf ook een maand of 8 niet meer gereden en afgelopen jaar ook al niet veel.
Nu dan op een nieuwe motor en nieuwe baan met weinig droge rijtijd.
 
Ja paddock is open, ik doe dat altijd.

Geluid zou geen probleem moeten geven.

Bedankt :t

Op de K7 is std 17-43 en ik reed prima met 16-46
De L7 is std 17-45 en heb nu dus 15-44.
Denk eraan om eerst een 16tands te monteren en mogelijk weer naar mijn 'oude' vertanding te gaan.

Heb zelf ook een maand of 8 niet meer gereden en afgelopen jaar ook al niet veel.
Nu dan op een nieuwe motor en nieuwe baan met weinig droge rijtijd.

2 tandjes eraf voor is vrij veel ja, -1 + 3 zoals je op de K7 had moet ook veel losse voorwieltjes hebben opgeleverd hebben denk ik ?
Makkelijkste optie zou inderdaad zijn voor naar 16 gaan.

Nieuwe motor en weinig gereden zal ook weer wat gewenning vragen, je ziet ze wel elke circuitdag al wat rijden, voorlaatste dag ook 2 duitsers met een L7.
waarvan 1 echt dik aangekleed met zowel dikke vering als optisch helemaal af, dikke fiets :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan