Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Mooie tijd, :t

Balen he dat weer, baalde er 6 mei ook zo van.
Boek ik 1 dag Assen en is het steenkoud en af en toe regen, maar goed niks aan te doen.

Nog mensen van hier die sprintraces op Zolder rijden, ik ga donderdag kijken.
Ik rij zelf niet maar wil eens zien hoe het in elkaar steekt en welke tijden er in welke klasses er gereden worden.
Zie het zelf wel zitten om er volgend jaar een paar te doen.
Eens kijken hoe het is en het stukje competitie lijkt me wel leuk.

Die rijden alleen Zolder of ook andere banen?
 
Een van de gasten die daar voorop rijdt heeft laatst ook een rsz wedstrijd gewonnen. Teminste dat dacht ik te lezen Maarten de Jongh rijdt op een zx10r
 
Alleen Zolder ja, 4 x per jaar maar je kunt ze ook los inschrijven.
Zijn geluidsdagen dus in ieder geval geen problemen met geluid.

Snelste klasse wordt lastig, vorig jaar werd er 1.36 1.37 gereden vooraan dacht ik, niet dat heel die groep dat rijdt maar geeft wel aan dat het serieus hard gaat.
Zat 6 april op 1.437, maar ben nog wat zoekende naar bandendruk, en vering staat nu nog zoals ik de motor gekocht heb. Staat redelijk goed anders had ik er niet mee gereden maar heb het idee dat mijn banden langer mee moeten kunnen gaan met betere afstelling en bandendruk.
Gezien de hoeveelheid dagen die ik maar rij en de tijd dat ik niet heb gereden vond ik het best al lekker gaan.
Als ik de motor dit jaar netjes hou dan gaat de vering er aankomende winter uit en kan die een service beurt krijgen.

Daarom baalde ik ook wat van het weer op Assen, had graag 1.55 gereden maar merkte dat het pas mijn 3e dag Assen was en die 2 dagen in 2011 met RA rij je weinig vrije rondes zelf dus moest echt de baan nog wat verkennen.
Heb de sessies die ik heb gereden wel lekker gereden maar meer met mensen mee gereden, had soms iets over met het remmen maar wilde niet 2 bochten later dat ze weer voorbij kwamen omdat ik dan weer te vroeg zou remmen. uiteindelijk 1.567 gereden. Wel een mooie dag gehad en genoten van de baan ondanks de 8 graden buiten temp :')

Zolder is een stuk dichterbij en die paar dagen per jaar valt thuis en op het werk ook nog te combineren.
Dus vandaar dat ik wat zat te kijken naar de sprintraces, heb ook niet het idee dat ik er gelijk nog wat seconden afrij maar het stukje competitie en het feit dat je mensen rond je hebt die gelijk of net wat sneller rijden, daar kan ik nog wat van opsteken.
 
Iemand ervaring met de racefoxx banden warmers hier ?, heb nu nog een set biketek's en doen het goed maar achter past hij niet rond de 200/60
Heb daar 2 setjes van gekocht en kon van mijn buurman zijn warmers lenen maar zit wat te kijken naar een setje racefoxx pro's.
 
Alleen Zolder ja, 4 x per jaar maar je kunt ze ook los inschrijven.
Zijn geluidsdagen dus in ieder geval geen problemen met geluid.

Snelste klasse wordt lastig, vorig jaar werd er 1.36 1.37 gereden vooraan dacht ik, niet dat heel die groep dat rijdt maar geeft wel aan dat het serieus hard gaat.
Zat 6 april op 1.437, maar ben nog wat zoekende naar bandendruk, en vering staat nu nog zoals ik de motor gekocht heb. Staat redelijk goed anders had ik er niet mee gereden maar heb het idee dat mijn banden langer mee moeten kunnen gaan met betere afstelling en bandendruk.
Gezien de hoeveelheid dagen die ik maar rij en de tijd dat ik niet heb gereden vond ik het best al lekker gaan.
Als ik de motor dit jaar netjes hou dan gaat de vering er aankomende winter uit en kan die een service beurt krijgen.

Daarom baalde ik ook wat van het weer op Assen, had graag 1.55 gereden maar merkte dat het pas mijn 3e dag Assen was en die 2 dagen in 2011 met RA rij je weinig vrije rondes zelf dus moest echt de baan nog wat verkennen.
Heb de sessies die ik heb gereden wel lekker gereden maar meer met mensen mee gereden, had soms iets over met het remmen maar wilde niet 2 bochten later dat ze weer voorbij kwamen omdat ik dan weer te vroeg zou remmen. uiteindelijk 1.567 gereden. Wel een mooie dag gehad en genoten van de baan ondanks de 8 graden buiten temp :')

Zolder is een stuk dichterbij en die paar dagen per jaar valt thuis en op het werk ook nog te combineren.
Dus vandaar dat ik wat zat te kijken naar de sprintraces, heb ook niet het idee dat ik er gelijk nog wat seconden afrij maar het stukje competitie en het feit dat je mensen rond je hebt die gelijk of net wat sneller rijden, daar kan ik nog wat van opsteken.

Rete snel natuurlijk, maar net als bij de OW... als je alleen maar Assen rijd...

Maar je rondetijd is in competitie altijd makkelijker te verbeteren. Het bekende sleepje :) Ik rij er juli voor het eerst weer, eens kijken wat ik er van maak.
 
Goedendag heren Suzuki coureurs,

Ik ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een GSXR 1000 K5.

Specs:
originele uitlaat
sportfilter.
Powercomander.
Quickshifter.
Laptimer.
Brembo 19 mm rempomp.
WP instelbare stuurdemper.
Instelbare rem en koppelingshendel.
Wave schijven voor en achter.
Carbon voorspatbord.
Yss pomp.
Voorvork aangepast.

Besteld:
Stompgrips
Valblokken
 

Bijlagen

  • Suzuki GSX R 1000 K5.jpg
    Suzuki GSX R 1000 K5.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 16
Dank je.

17 juni ZAC races Assen zal ik hem uittesten.
Zal wel even wennen worden, na een CBR900 uit '96....

Je weet niet wat je mee gaat maken.... Echt een kanon. Je zal de eerste paar rondjes wel wat in je helm schreeuwen als je het gas opentrekt. :)
 
Je weet niet wat je mee gaat maken.... Echt een kanon. Je zal de eerste paar rondjes wel wat in je helm schreeuwen als je het gas opentrekt. :)
Haha, dat geloof ik meteen.
Denk alleen dat ik de eerste paar rondjes vooral te overdonderd zal zijn om schreeuwen.
Dat komt daarna pas. _O-
Zal wel even duren voordat ik gewend raak aan het enorme vermogen, t.o.v. de Fireblade.


Ik kijk er naar uit, maar zie er ook meteen tegen op, maar dan op een positieve manier, hoor.

Elke keer wanneer ik op het circuit ben, denk ik altijd: "wtf doe ik hier eigenlijk? Waarom heb ik geen "normale" hobby"?
Totdat ik de pitsstraat uit rijdt, dan denk ik altijd: Oh ja, hier doe ik het voor" :Y

Gezonde spanning zullen we maar zeggen...
 
En deze mods erin zetten en de oude eruit.


Mods:
  • 600 uit 2012
  • ECU flash woodlich
  • Pit limiter woodlich
  • Launch control woodlich
  • Engine brake mapping woodlich
  • Quickshifter van Woodlich
  • Samco koelslangen
  • MWR luchtfilter
  • K-Tech DDS gesloten cardridges
  • K-Tech DDS Pro shock
  • Carbon frame protector
  • Carbon achterbrug protector
  • Carbon haaienvin
  • Carbon blok protectors
  • JT aluminium tandwielen
  • Tsubaki 520 ketting
  • LSL remschakelset
  • Motoholders kuipsteun
  • Brembo RCS19 + Brembo koppeling hendel
  • Brembo T drive schijven
  • Domino snelgas
  • Valtermoto WSBK clip ons
  • Valtermoto tankdop
  • Valtermoto vaste wielbussen
  • Hel stalen remleidingen
  • Race knoppen aan stuur
  • AIM Solo laptimer
  • ProFiber carbon voor spatbord
  • Valtermoto kroonplaatmoer
  • Valtermoto olievuldop
  • Valtermoto Race bobbins + protector
  • Valtermoto voor as sliders
  • Lightech remhendel versteller
 
En deze mods erin zetten en de oude eruit.


Mods:
  • 600 uit 2012
  • ECU flash woodlich
  • Pit limiter woodlich
  • Launch control woodlich
  • Engine brake mapping woodlich
  • Quickshifter van Woodlich
  • Samco koelslangen
  • MWR luchtfilter
  • K-Tech DDS gesloten cardridges
  • K-Tech DDS Pro shock
  • Carbon frame protector
  • Carbon achterbrug protector
  • Carbon haaienvin
  • Carbon blok protectors
  • JT aluminium tandwielen
  • Tsubaki 520 ketting
  • LSL remschakelset
  • Motoholders kuipsteun
  • Brembo RCS19 + Brembo koppeling hendel
  • Brembo T drive schijven
  • Domino snelgas
  • Valtermoto WSBK clip ons
  • Valtermoto tankdop
  • Valtermoto vaste wielbussen
  • Hel stalen remleidingen
  • Race knoppen aan stuur
  • AIM Solo laptimer
  • ProFiber carbon voor spatbord
  • Valtermoto kroonplaatmoer
  • Valtermoto olievuldop
  • Valtermoto Race bobbins + protector
  • Valtermoto voor as sliders
  • Lightech remhendel versteller

Kost 50 euro... 2x aanpassen binnen een maand...
 
Terug
Bovenaan Onderaan