Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Haha. Nou, daar moet ik dus aan wennen.
Vind het te makkelijk omhoog gaan. Bovendien bij hogere snelheid zonder dat ik weet of er wheelie control op zit.
Wil zo'n dure fiets incl berijder nog even heel houden.
Hoop snel weer vriendjes te worden met deze bike....
 
Haha. Nou, daar moet ik dus aan wennen.
Vind het te makkelijk omhoog gaan. Bovendien bij hogere snelheid zonder dat ik weet of er wheelie control op zit.
Wil zo'n dure fiets incl berijder nog even heel houden.
Hoop snel weer vriendjes te worden met deze bike....

Zo'n brommer klapt niet zomaar achterover hoor. Vroegah… vriendin in Roosendaal gehad. Had een keer haast en als je bij Gorinchem vanaf de A27 de A15 opdraait ri het westen zit er een leuke hobbel net onder het viaducht. Pak je die volgas met zo'n 160 trek je ook een leuke wheelie :P

De eerste keer een verrassing de keren daarna met opzet })
 
Haha. Nou, daar moet ik dus aan wennen.
Vind het te makkelijk omhoog gaan. Bovendien bij hogere snelheid zonder dat ik weet of er wheelie control op zit.
Wil zo'n dure fiets incl berijder nog even heel houden.
Hoop snel weer vriendjes te worden met deze bike....

Voor zover ik snel even wat opgezocht heb zit er wheelie control op maar niet los van de TC.
Hoe hoger je TC in stelt des te sneller grijpt die in bij wheelies.
Minder TC laat meer wheelie toe. TC uitzetten is dus ook geen wheelie control.

Vond dat op de eerste serie S1000RR toen niet altijd goed werken, wil je zoals Roy zegt een power wheelie maken omdat je wat oneffenheid in de weg of een bult weet te liggen dan moet je de TC uitzetten, doe je dat niet dan grijpt die soms wat abrupt in.

Je trekt hem inderdaad niet zomaar ondersteboven maar kan vrij hard gaan met een 1000 die ook nog eens kort vertand staat, rijd op het circuit niet echt fijn dan.
Met de QS hoef je ook niet van het gas te gaan en als je op het punt zit dat je denkt nu kost het me snelheid of ik moet wat gas lossen gebruik je de QS en vaak blijft die dan wat hangen of zakt die weer door het zakkende toerental.
 
Ok, dus TC op bijv. 4 of 5 en het gas gewoon vol open draaien en dan moet ik aan het eind van het rechte stuk komen.
Op mijn wielen dan he? niet op mijn rug.

Zal dan eerst wel ff een ander voortandwiel steken voor de zekerheid.
 
Thja inderdaad roy wat heb je aan al die pks als je het gas niet open draait. Daarom zal ik niet snel een duizend kopen krijg die pks toch niet aan de grond.
 
Ok, dus TC op bijv. 4 of 5 en het gas gewoon vol open draaien en dan moet ik aan het eind van het rechte stuk komen.
Op mijn wielen dan he? niet op mijn rug.

Zal dan eerst wel ff een ander voortandwiel steken voor de zekerheid.
Ja zou ik doen ja, :t
 
Ik heb eerst met een 600 gereden op het circuit, geen wedstrijden oid maar 2 a 3 jaar wat losse dag, max 15 in totaal (2009-2010-2011)
Vond dat leerzaam en gaaf tegelijk, je hebt het idee er veel uit te halen en 16.000 toeren knallen is ook lekker en geeft een kick.

Toch had ik trek in een 1000, rij al vele jaren een 1000 op straat en de power is verslavend op een andere manier als een 600 dat is.
Natuurlijk is het kicken om met een 600 een 1000 eruit te rijden of bij te benen :]
Je merkt met een 1000 dat je meer massa meeneemt en hij wat sneller wijd wil lopen vind ik als je te hard een bocht ingaat maar de power die erop staat als je hem rechtop gaat zetten vind ik prachtig, kicken ook.

Voor mij heeft het beide zijn charmes, nooit geen spijt gehad van die 600, en nu ook niet met die 1000 :t
Iedereen moet kopen wat die mooi vind, en waar die het leuk op vind rijden :]

Heb zelf wel dat ik met een 1000 de eerste dag al gelijk sneller was als toen met de 600, had 6 jaar geen circuit gereden en was de eerste keer met die motor.
Je leest ook dat mensen na jaren circuit rijden overstappen naar een 1000 en er juist niet harder rond mee gaan, is ook een beetje waar je je lekker op voelt heb ik het idee.
Ik pas er met 2m en +/- 88 kg in ieder geval iets beter op ;)
 
Tuurlijk sowieso dat kopen wat je wil maar idd om het verhaal langzamer met een 1000 vroeg ik het me af. Als (nogmaals als!) hij er idd zo voorzichtig mee gaat rijden ga je er wss niet snel mee rond komen.
Maar ook daar, als je op jouw manier lol hebt natuurlijk prima!
 
Haha, ik rij al sinds 2003 op een 1000. Ook wel met een 600 gereden. Beide even veel lol. Ben op de 1000 wel altijd sneller geweest.
Heb nu alleen een nieuwe 1000. Je neemt andermans setting over en je moet het je eigen fiets maken.
Kost even tijd. Misschien dat jij je wel snel aanpast aan een nieuwe fiets, ik heb die gave niet.

Zijn zelfs professionals die even moeten wennen (kijk bijv. naar Lorenzo).
Als je dan 4 sessies (droog rijd in 4 dagen) met de nieuwe fiets op een nieuwe baan ...
 
Had Hoegee pas aan de lijn voor een onderdeel wat ik wil bestellen. Hij gaf aan dat mijn tandwielverhouding erg kort is, nu dus 'was' want het voortandwiel is vervangen van 15 naar 16 tands.
Hij meldde mij ook dat hij vaker een L7 / L8 uit Duitsland heeft gehad welke was voorbereid voor de GSX-R Cup (IDM), dat deze veel te agressief was door een ECU tuning door hertrampf ( Hertrampf-Motocity - Emsbüren ) .
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Een van jullie bekend met de verschillende vormen van ECU tuning?
 
Had Hoegee pas aan de lijn voor een onderdeel wat ik wil bestellen. Hij gaf aan dat mijn tandwielverhouding erg kort is, nu dus 'was' want het voortandwiel is vervangen van 15 naar 16 tands.
Hij meldde mij ook dat hij vaker een L7 / L8 uit Duitsland heeft gehad welke was voorbereid voor de GSX-R Cup (IDM), dat deze veel te agressief was door een ECU tuning door hertrampf ( Hertrampf-Motocity - Emsbüren ) .
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Een van jullie bekend met de verschillende vormen van ECU tuning?

Logisch denk ik?
Afstellen voor topvermogen, laag verbruik, uitgesmeerd koppel. Kan van alles!
 
Tegenwoordig doen ze veel in de ecu, ik heb er de laatste keer toch weer voor gekozen om een piggy back module te plaatsen.
Misschien wat ouderwets maar ik koppel de PC/V af en klaar, ECU tuning kan veel meer mee en er zullen er zijn die hem netjes afstellen maar ik lees ook advertenties waar je de ecu opstuurt en met nieuwe mapping terug krijgt :')

Ik denk dat je gewoon een keer naar Hoegee, of andere specialist moet om de motor op te bank te laten zetten dan zien ze zo hoe die staat en wat er in de ECU is gedaan,
tandje meer van voor zal zeker wel helpen om iets meer rust te geven. :t
 
Binnenkort maar even op Zandvoort gaan rijden. Kijken of het op een bekende baan beter gaat. Dan kan ik het vast beter vergelijken.
Daarvoor ga ik eerst nog even langs bij Mile Pajic om een andere demper pas te maken . Het huidige systeem, Yoshimure R11, is super maar te luid.
 
Binnenkort maar even op Zandvoort gaan rijden. Kijken of het op een bekende baan beter gaat. Dan kan ik het vast beter vergelijken.
Daarvoor ga ik eerst nog even langs bij Mile Pajic om een andere demper pas te maken . Het huidige systeem, Yoshimure R11, is super maar te luid.

30 mei?

En Pajic is bij mij om de hoek.
 
Had Hoegee pas aan de lijn voor een onderdeel wat ik wil bestellen. Hij gaf aan dat mijn tandwielverhouding erg kort is, nu dus 'was' want het voortandwiel is vervangen van 15 naar 16 tands.
Hij meldde mij ook dat hij vaker een L7 / L8 uit Duitsland heeft gehad welke was voorbereid voor de GSX-R Cup (IDM), dat deze veel te agressief was door een ECU tuning door hertrampf ( Hertrampf-Motocity - Emsbüren ) .
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Een van jullie bekend met de verschillende vormen van ECU tuning?

informeer eens bij Druijff racing die heeft mijn ecu ook geflashed
 
30 mei?

En Pajic is bij mij om de hoek.
Nee met MSL op 6 mei.
Pajic is voor ook om de hoek, alleen dat rechte stuk na de hoek is 180km...
Hij kon niet eerder dan 4 mei, en dat is maar goed ook want veel speling heb ik dan niet meer.


informeer eens bij Druijff racing die heeft mijn ecu ook geflashed

Misschien ook wel een goed idee om daar eens contact mee te zoeken.. BEdankt.
 
Nee met MSL op 6 mei.
Pajic is voor ook om de hoek, alleen dat rechte stuk na de hoek is 180km...
Hij kon niet eerder dan 4 mei, en dat is maar goed ook want veel speling heb ik dan niet meer.




Misschien ook wel een goed idee om daar eens contact mee te zoeken.. BEdankt.

Ook positieve ervaring met Druijff Racing. Voor mij redelijk dichtbij en gewoon een fijne vent om mee om te gaan.
 
2 koude dagen nu gereden met mijn Chinese radiator. Tot nu toe bleef hij mooi op 85 graden met rijden. De echte test moet natuurlijk nog komen met warm weer. De nieuwe shock achter is echt een enorme verbetering. Alleen de coureur bleef gister nog een beetje achter.
Ik moet duidelijk meer km's maken op assen. De tijden die ik in augustus na 2 dagen kon rijden kwam ik niet aan.
 
2 koude dagen nu gereden met mijn Chinese radiator. Tot nu toe bleef hij mooi op 85 graden met rijden. De echte test moet natuurlijk nog komen met warm weer. De nieuwe shock achter is echt een enorme verbetering. Alleen de coureur bleef gister nog een beetje achter.
Ik moet duidelijk meer km's maken op assen. De tijden die ik in augustus na 2 dagen kon rijden kwam ik niet aan.

1 van je eerste dagen neem ik aan?

Altijd even inkomen, niets geks aan.
 
Gisteren dagje Assen gedaan, eerste sessie onwennig zeker met die kou.
Hele dag was erg fris maar gelukkig na die eerste koude sessie nog 3 droge sessies gereden.
sessie 3 en 6 laten schieten ivm natte baan.

Lekker gereden met marge, was van 2011 geleden daar en met die kou en een nagenoeg onbekende baan geprobeerd wat vlotte mannen te volgen om te zien waar die tijd pakken en hoe het beste de strubben in te gaan.
Had met hogere temp en met meer rij tijd nog wel wat sneller kunnen gaan maar toch lekker genoten van het circuit.
Wat een lay out, kicken, jammer dat het bijna 4 uur rijden is met een aanhanger en weer 4 uur terug :X
 
Gisteren dagje Assen gedaan, eerste sessie onwennig zeker met die kou.
Hele dag was erg fris maar gelukkig na die eerste koude sessie nog 3 droge sessies gereden.
sessie 3 en 6 laten schieten ivm natte baan.

Lekker gereden met marge, was van 2011 geleden daar en met die kou en een nagenoeg onbekende baan geprobeerd wat vlotte mannen te volgen om te zien waar die tijd pakken en hoe het beste de strubben in te gaan.
Had met hogere temp en met meer rij tijd nog wel wat sneller kunnen gaan maar toch lekker genoten van het circuit.
Wat een lay out, kicken, jammer dat het bijna 4 uur rijden is met een aanhanger en weer 4 uur terug :X

Bij wie heb je gereden dat je 6 sessies had?

4u? Waar moet je helemaal vandaan komen?

En troost je, ik ga vrijdag 5-5,5u rijden om naar Croix te gaan. Rondje van een minuutje 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan