Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Als je er aan kunt wennen wil je echt niet meer anders. Maar ik zou ook je eventuele straatmotor ombouwen als het ff kan. Anders ga je geheid de mist in. Op het circuit of op straat. Op momenten dat je uit je concentratie raakt val je terug op oude gewoonten. Dat doe je zonder dat je er erg in hebt. Ik heb een tijdje in bochten alleen geschakeld met de koppeling erbij. Dan voel je het aankomen. Nu ben ik dat punt wel voorbij.
Het is niet voor niks dat sommige coureurs het daardoor absoluut niet willen.
 
Goede middag even een vraagje ik ben bezig met me sc57 slipper clutch te monteren maar nou krijg ik die bout op de koppelings korf niet los en vraag me af is het misschien linkse draad ?
 
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Kun je niet een klein stukje van de schroefdraad zien en het daaruit afleiden. Je hoeft maar het begin van een gang te zien en het is duidelijk. Maar die moer zit idd erg vast.
 
Goede middag even een vraagje ik ben bezig met me sc57 slipper clutch te monteren maar nou krijg ik die bout op de koppelings korf niet los en vraag me af is het misschien linkse draad ?
Anders even met een slagmoersleutel losdraaien
 
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Kun je niet een klein stukje van de schroefdraad zien en het daaruit afleiden. Je hoeft maar het begin van een gang te zien en het is duidelijk. Maar die moer zit idd erg vast.
Helaas kan ik net geen gang zien maar lang leven YouTube het is een normaal schroefdraad 😏 ik heb een tang gekocht voor de korf vast te houden morgen even met de slagmoer spelen. Der zit geen wiel in dus op een andere manier blokkeren gaat ook niet. Wordt vervolgd
 
Mede blade owners


Heb afgelopen zomer een sc57 overgenomen van mijn collega. Motor is een bekende van het Forum want mijn collega zat/zit ook in deze topic. Ik meen me zelfs te herinneren dat de playblade, (zoals op de stickers stonden....en er zaten ook bunnies op :)) ook voordat mijn in collega hem kocht, hier ook al rond zwierf.
De blade heeft drie jaar stil gestaan en ik heb hem dus afgelopen zomer overgenomen.
Wat zat er allemaal op voor leuks...
Stalen remleiding
Hyperpro progressieve voorveer
Hyperpro achterveer
Hyperpro stuurdemper
PC3
Rem schakelset
volledige Arrow uitlaat

Drie jaar stilstaan is nooit niet goed...dus moeten we aan de slag.

Heb inmiddels de voorpoten laten servicen(deze was lek) en er een hyperpro lineaire veer in gezet.
Heb de remmerij los gehaald en ben deze aan het reviseren. Heb via raceshop hogere verstelbare clipons gehaald en een nieuwe kuipset van sebi moto.
De wiellagers ook maar gelijk vervangen.
Daarnaast kwam ik ook allemaal leuk spul tegen wat ik niet kon laten liggen zoals...een volledig instelbare WP schokbreker welke ik na aanschaf direct, samen met de stuurdemper, heb laten servicen door hyperpro. Ook liep ik tegen HM plus qs aan en een BREMBO remhendel....dus die komen er ook op.
Alle vloeistoffen worden vanzelfsprekend vervangen en heb een 520 set van DID gehaald met een 15 44 verhouding.. deze tandwiel wijsheid heb ik al uit dit topic gehaald.... waarvoor dank.

Foto is de huidige staat van de blade van een paar weken geleden. De voorpoten moest toen nog gefikst worden.

Grtz Klaas
 

Bijlagen

  • IMG-20181102-WA0008.jpeg
    IMG-20181102-WA0008.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Hallo Klaas, lekker als je zo met de motor bezig bent. Zeker de eerste keer. Dat komt wel goed. Iig een mooie start.
Ik weet niet of je ook op Zolder gaat rijden, maar dan ben ik bang dat je met die pijp daar niet wegkomt. Met de originele pijp zou het moeten lukken.
 
Klaas leuk je hier ook te zien ziet er goed uit man :)

Ballbetween zijn ze daar zo streng?
Ik ben ook nog naar een manier oo zoek om me motor stiller te krijgen met db killer wordt die erg warm op de baan dus denk dat ik me demper maar is oo nieuw ga vullen kijken of ik er enig winst uit haal
 
Mooie sleutelruimte ook Klaas :t

@ Keje, ben erg benieuwd naar je ervaringen over de slipperclutch. Heb jij ook zo'n last dan blokkerend slippend achterwiel bij hard aanremmen en terugschakelen ?
 
Hallo Klaas, lekker als je zo met de motor bezig bent. Zeker de eerste keer. Dat komt wel goed. Iig een mooie start.
Ik weet niet of je ook op Zolder gaat rijden, maar dan ben ik bang dat je met die pijp daar niet wegkomt. Met de originele pijp zou het moeten lukken.

Ik heb er nog een originele volledige uitlaat bij :p...
Zit wel een DB killer in de Arrows btw
 
T wordt wat te klein lol
Hele mooie ruimte Klaas :)
ja Tijdens het hard aanremmen soms maar me koppeling was ook aan revisie toe dus toen heb ik het maar grondig gedaan.
Het nieuwe seizoen wil ik namelijk goed beginnen
 
Ja, op Zolder zijn ze erg streng...95 db is de grens. Dat ga je ws niet redden met racedemper en db killer. Ik dacht ook dat de mijne redelijk stil was, maar komt zo aan 100 db als je er niet op let. En als je er wel op let nog vaak rond de 96. Is niet fijn als je weer die zwarte vlag ziet met jouw nummer. Maar ik heb geruchten gehoord uit het circuit dat ze weer hoger gaan zitten. Maar pin me er niet aan vast.
En een slipper clutch scheelt echt een hoop.
 
Kleine update van mijn kant

Samen met mijn maat Frank Bakker hebben we de blade bijna klaar.
Wat is er allemaal gedaan:
- gereviseerde voorvork met nieuwe lineare hyperpro veer gemonteerd
- gereviseerde WP Schock gemonteerd
- gereviseerde hyperpro stuurdemper gemonteerd
- remmen voor uitelkaar gehaald, geserviced en weer in elkaar gezet met nieuwe DP remblokken
- Brembo RCS19 rempomp gemonteerd
- verstelbare clipons gemonteerd
- koppeling ontlucht
- achterrem geserviced en rempomp vervangen
- bougies vervangen
- HM qs plus gemonteerd
- Nieuwe ketting en tandwielen gemonteerd
- olie en oliefilters vervangen
- Sebi moto racekuip gemonteerd
Heel lijstje waarvan de waarheid gebiedt te zeggen dat mijn maat echt veel heeft gedaan. We hebben de motor verplaatst omdat ik het benodigde gereedschap mis en mijn maat heeft nagenoeg alles thuis en is dus niet te stoppen zodra er een circuitmotor in zijn garage staat hahahahah.

Goed...we zijn nog niet klaar...wat komt er nog aan:
- Brembo rem reservoir voor
- snelsluiters monteren
- kuipruitje die op een racekuip past ivm stadslicht. opening..(Keje weet er alles van en ik denk dat de meeste van jullie hier wel tegen aan zijn gelopen).
- RG-racing engine case cover kit
- TKRP hose brake fluid rear
- Sebi kuipen spuiten en bestickeren
- ik twijfel nog om een radiateur beschermer te halen via ebay
- helaas verschijnt nog steeds een F1 foutcode samen met het watertemp iccontje...die deze laat ik eerdaags uitlezen..verwacht niets geks maar als jullie enig idee hebben...ik sta open voor suggesties hahahaha, de blade is namelijk weggezet zonder foutcode 4 jaar geleden.


Paar foto's erbij :p
 

Bijlagen

  • IMG-20190210-WA0005.jpg
    IMG-20190210-WA0005.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 11
  • IMG-20190210-WA0006.jpg
    IMG-20190210-WA0006.jpg
    125,4 KB · Weergaven: 10
  • IMG-20190210-WA0007.jpg
    IMG-20190210-WA0007.jpg
    108,6 KB · Weergaven: 12
  • IMG-20190210-WA0008.jpg
    IMG-20190210-WA0008.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit ! Wat ga je als zadel maken ? Foam er op plakken of zo ? Wat voor remschakelset heb je en welke valblokken ? Die valblokken blijven een hekel punt voor mij, ben zo bang dat het blok ophangpunt afbreekt bij een goede klappert. Ga je de kuip nog stickeren of spuiten of zo ?
 
Ziet er goed uit ! Wat ga je als zadel maken ? Foam er op plakken of zo ? Wat voor remschakelset heb je en welke valblokken ? Die valblokken blijven een hekel punt voor mij, ben zo bang dat het blok ophangpunt afbreekt bij een goede klappert. Ga je de kuip nog stickeren of spuiten of zo ?

Ik ga inderdaad foam gebruiken. Volgens mij is het een gilles remschakelset set..heb ik me laten vertellen.
Tsjah...die valblokken gaan er hoogstwaarschijnlijk af zodra de R&G cover deksels binnen zijn.
Het idee is om hem zo te gaan bestickeren:
 

Bijlagen

  • SBH1200.jpg
    SBH1200.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 16
Ik geef je 1 tip. Bestel daar maar niet. Ben al 4 maanden op het wachten op 1 sticker uit die set. Elke keer met een kluitje in het riet. Zou al 5x geleverd moeten zijn inmiddels. K*t italianen.
 
Ohja. Ik heb trouwens de castrol kuipset van Rea zijn TKR blade ;) Goede keuze dus in mijn ogen :)
 

Bijlagen

  • 20181104_095116.jpg
    20181104_095116.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 12
Ik geef je 1 tip. Bestel daar maar niet. Ben al 4 maanden op het wachten op 1 sticker uit die set. Elke keer met een kluitje in het riet. Zou al 5x geleverd moeten zijn inmiddels. K*t italianen.

Ohja. Ik heb trouwens de castrol kuipset van Rea zijn TKR blade ;) Goede keuze dus in mijn ogen :)

Ik heb ook weken gewacht maar uiteindelijk heb ik de set toch binnen gekregen. Die gozer begon over vakantie in Italie en staking etc etc, maar na enig aandringen heb ik alles ontvangen, maar het is niet voor herhaling vatbaar. Wel bizar dat jij nu al zolang moet wachten ...welke sticker moet je hebben want ik ga (denk ik) niet alles gebruiken...gok ook dat niet alles past op een sc57.
Btw.....als je jouw fiets ooit gaat verkopen........shotgun...sc59 wordt mijn volgende fiets namelijk :p
 
Ik moet de 2 groene frame stickers hebben. Die dus op het daadwerkelijke frame zitten... SBH1205 van het plaats.

Als je die niet gebruikt hou ik me ten zeerste aanbevolen! Zojuist weer een mail gehad uit Italie dat ze productieproblemen hebben. Echt ongelofelijk wat een slechte service. Binnen 12 dagen zou het verzonden worden, maar het is nu echt al bijna 5 maanden geleden. Ze willen wel mijn geld terug storten, maar daar is het mij niet om te doen. Ik wil gewoon de 2 stickers :)
 
Die laten nu vrolijk weten dat ze deze helemaal niet meer kunnen produceren... maar wel op de website laten staan met levertijd van 2 weken :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan