Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Zoals je ziet hou ik een hoekje over ik ga is verder zoeken kea ruit

In dat hoekje zit bij de straatfiets het stadslichtje. Daarom is deze ruit korter. Mocht je geen kuipruit kunnen vinden wellicht een idee om voor tijdelijk zo'n lampenkapje er tussen drukken ? Gelukkig nog de halve winter de tijd om te zoeken naar de ruit :)
 
Ik ben op zoek naar een remschakelsetje voor omgedraaid schakelen, mocht iemand er nog 1 over hebben dan hoor ik het graag.
 
In dat hoekje zit bij de straatfiets het stadslichtje. Daarom is deze ruit korter. Mocht je geen kuipruit kunnen vinden wellicht een idee om voor tijdelijk zo'n lampenkapje er tussen drukken ? Gelukkig nog de halve winter de tijd om te zoeken naar de ruit :)

Ik heb inmiddels het een en ander gevonden en ik heb idd alle tijd gelukkig :)
Maar toch heel er bedankt
 
Nu we hier toch weer zijn. Ben nu bezig om mijn geluidsprobleem op Zolder op te lossen. Jawel, gewoon de originele demper erop bouwen. Hier wordt nu een link pijp voor gemaakt die dit koppelt aan de Arrows bochtenset. Ik laat dit doen bij Maxtreme Performance. Zij maken superstille raceuitlaten zonder of met minimaal vermogensverlies. Echter een passende demper onder de kont van onze Blade is alleen te maken als de accu bak opgeofferd wordt. Dit gaat me nu nog ff tever. Hij kan er ook naast, zoals bij de meeste motoren, maar dat vindt ik geen oplossing. Oog wil ook wat...
Wat zijn jullie ervaringen met ori demper op Zolder? Volle bak langs de meetpaal of slechts beetje inhouden?
Ik heb ook de inlaatzijde open gemaakt. Helpt ook niet echt, maar die kan ik gewoon weer origineel maken. Dat scheelt iig veel inlaatgeluid.
Ik zie regelmatig rc57 ers rijden met ori demper, en hoor graag of er hier zijn met ervaringen.
Ik rijd op zolder met originele demper (heb ook origineel spruitstuk, zonder kat) en vlam altijd vol langs de palen, wel schakel ik één keer extra op voor de 1e paal en rij ik uiterst rechts er voor bij. Eigenlijk nooit problemen. Inlaat is origineel met K&N filter.

 
Ik rijd op zolder met originele demper (heb ook origineel spruitstuk, zonder kat) en vlam altijd vol langs de palen, wel schakel ik één keer extra op voor de 1e paal en rij ik uiterst rechts er voor bij. Eigenlijk nooit problemen. Inlaat is origineel met K&N filter.

Ik ben jaloers op hoe je langs die meetpaal gaat. Hoezo uiterst rechts...;-) ik hoop dat ik dat straks ook zo kan. Anders moet het aan de open gemaakte inlaat liggen. Thx voor de posting. Lekkere rondetijden trouwens! Met welke vertanding rijdt jij? Lijkt me redelijk kort.
Mijn dempertje zit erop en haal hem morgen naar huis.
 
Helaas kan ik je hier niet bij helpen heb nooit last gehad met een arrow bochten set en leovoncie met killer.
Mag ik vragen maakt het veel verschil de lucht inlaat open kwa rij gedrag ?
Heb er niet mee gereden voor die tijd. In de winter de motor opgehaald en zo klaar gemaakt. Dus weet het niet, maar zo heel veel zal het niet zijn denk ik. Mss een beetje topvermogen.
 
Ik ben op zoek naar een remschakelsetje voor omgedraaid schakelen, mocht iemand er nog 1 over hebben dan hoor ik het graag.
Ik heb een Valter moto set erop. In principe niet voor omgekeerd schakelen. Maar met wat knutselwerkjes heb ik 'm toch zo gemaakt. Om genoeg slag aan de onderzijde van de schakelas te kunnen maken heb ik de koppeligsaansluiten enigszins verdraaid en bij gebogen. Op deze manier kun je in principe elk schakelsysteem met stangetje omkeren denk ik.
 

Bijlagen

  • IMG_4182.JPG
    IMG_4182.JPG
    910,3 KB · Weergaven: 23
  • IMG_4183.JPG
    IMG_4183.JPG
    830,9 KB · Weergaven: 25
Later nog wat aanpassing aangebracht om de steps nog wat verder naar binnen en naar achteren te krijgen. Scheelt toch 10mm per kant. Lijkt weinig, maar maakt voor de stand van je voeten een wereld van verschil. Zeker voor mijn rechterknie die in buigbereik iets beperkt is.
 

Bijlagen

  • IMG_0455.JPG
    IMG_0455.JPG
    54,4 KB · Weergaven: 16
Heb er niet mee gereden voor die tijd. In de winter de motor opgehaald en zo klaar gemaakt. Dus weet het niet, maar zo heel veel zal het niet zijn denk ik. Mss een beetje topvermogen.
Oke want ik ben nou bezig hem helemaal klaar te maken het is mijn eerste echte circuit motor en nu het winter is wil ik alles juist doen 😊
 
Ik heb geen ervaring met crc, maar als de originele er niet op past dan zullen ze er toch wel eentje in het programma hebben....lijkt me.
Het is opgelost ik ga ergens eind januari begin februari richting tovami in Goes voor een elektronische opfris beurt. En dan gaan we daar gelijk even het ruitje scoren
 
En wat ga je daar laten doen? PC erop neem ik aan. Mss nog quick shift?
Nou der zit een healtech qs op die noot gebruikt is 😂
En nee geen pc der komt een hele andere ecu op die volledig instelbaar is volgens hem de beste oplossing. En onder het motto het moet goed gebeuren😁
 
Heeft er iemand toevallig een online werkplaats handboek van een sc57 haynes boek niet altijd bij de hand telefoon/tablet wel
 
Ik heb een Valter moto set erop. In principe niet voor omgekeerd schakelen. Maar met wat knutselwerkjes heb ik 'm toch zo gemaakt. Om genoeg slag aan de onderzijde van de schakelas te kunnen maken heb ik de koppeligsaansluiten enigszins verdraaid en bij gebogen. Op deze manier kun je in principe elk schakelsysteem met stangetje omkeren denk ik.

Netjes voor elkaar gemaakt. Bij jou zit het pookje achter het stepje. Bij mij zit het schakelpookje los er van en verder naar voren vast met schakelstang recht omhoog. Ik kan een los pookje monteren eventueel ipv complete remschakelset. Twijfel nog wat ik doe.

Heb inmiddels nieuwe ketting tandwielen binnen. toch 15 43 geworden (44 was niet leverbaar), en heb stalen remleidingen voor binnen en van Healtech de Quickshifer, Gearindicator en Speedohealer dus heb binnenkort ook weer wat te prutsen :) Daarna nog remblokken voor en olie en filter en dan mag het wel weer mooi weer worden ;)
 
Netjes voor elkaar gemaakt. Bij jou zit het pookje achter het stepje. Bij mij zit het schakelpookje los er van en verder naar voren vast met schakelstang recht omhoog. Ik kan een los pookje monteren eventueel ipv complete remschakelset. Twijfel nog wat ik doe.

Heb inmiddels nieuwe ketting tandwielen binnen. toch 15 43 geworden (44 was niet leverbaar), en heb stalen remleidingen voor binnen en van Healtech de Quickshifer, Gearindicator en Speedohealer dus heb binnenkort ook weer wat te prutsen :) Daarna nog remblokken voor en olie en filter en dan mag het wel weer mooi weer worden ;)[/QUOTE
Speedohealer heb ik er ook op. Met zulke vertandingen lijkt het nergens meer op. De Quickshifter staat ook op mijn wensenlijstje. Ik kan ook alleen deze kwijt. Op de schakelstang geen plaats voor een sensor. Die van Healtech moet best goed werken lees ik hier en daar. Maar ik kan ook goed zonder. Zal ook weer wennen zijn. Heb er nog nooit mee gereden.
 
Ok, geen half werk. Is dat meteen met andere race kabelboom?
Ik heb me der niet verder in verdiept maar heb ze verteld dat ik het goed wil doen en toen kwamen ze met dit idee. de blade rijdt geweldig en heeft me nog veel te bieden op dit moment maar de elektronica moet nodig geüpdate worden.

Moet me zelf nog even verdiepen in wat ik allemaal kan verwijderen en wat ik niet meer nodig heb.
 
Netjes voor elkaar gemaakt. Bij jou zit het pookje achter het stepje. Bij mij zit het schakelpookje los er van en verder naar voren vast met schakelstang recht omhoog. Ik kan een los pookje monteren eventueel ipv complete remschakelset. Twijfel nog wat ik doe.

Heb inmiddels nieuwe ketting tandwielen binnen. toch 15 43 geworden (44 was niet leverbaar), en heb stalen remleidingen voor binnen en van Healtech de Quickshifer, Gearindicator en Speedohealer dus heb binnenkort ook weer wat te prutsen :) Daarna nog remblokken voor en olie en filter en dan mag het wel weer mooi weer worden ;)

Kijk je pakt het ook goed aan ik zat nog te twijfelen over de speedohealer hoe groot is zon kastje ?
Netjes voor elkaar gemaakt. Bij jou zit het pookje achter het stepje. Bij mij zit het schakelpookje los er van en verder naar voren vast met schakelstang recht omhoog. Ik kan een los pookje monteren eventueel ipv complete remschakelset. Twijfel nog wat ik doe.

Heb inmiddels nieuwe ketting tandwielen binnen. toch 15 43 geworden (44 was niet leverbaar), en heb stalen remleidingen voor binnen en van Healtech de Quickshifer, Gearindicator en Speedohealer dus heb binnenkort ook weer wat te prutsen :) Daarna nog remblokken voor en olie en filter en dan mag het wel weer mooi weer worden ;)
kijk goed bezig ik moet ook echt wat met me remschakel set gaan doen alleen heb nog geen flauw idee welk merk of wat ik er mee ga doen bied het veel voordeel dat omgekeerd schakelen ?
 
Omgekeerd schakelen moet je wel echt willen....het vergt enige gewenningstijd! En dat is niet zonder risico...
Ik heb het er al een paar jaar op, maar heb ook mijn straatmotor aangepast. Het moet echt in je systeem gaan zitten. Met mijn vorige R6 toch een paar keer goed mis gezeten. Als je uit je concentratie raakt en terugvalt op "gewoonte" , daar zit het probleem. Met de Blade nog een keer gebeurt, maar daarom heb ik er ook een slipperclutch in zitten.

Speedohealer is maar een klein kastje. Een lithium accu plaatsen heeft wel zijn voordeel! Lekker klein, zo kan de pc er mooi naast.
En de originele demper zit erop. Mooie linkpijp laten maken, en dat scheelt een slok op de borrel. Nu geen probleem meer denk ik.
 

Bijlagen

  • IMG_5720.JPG
    IMG_5720.JPG
    747,2 KB · Weergaven: 20
  • IMG_5721.JPG
    IMG_5721.JPG
    708,6 KB · Weergaven: 21
  • IMG_5722.JPG
    IMG_5722.JPG
    704,2 KB · Weergaven: 21
Omgekeerd schakelen moet je wel echt willen....het vergt enige gewenningstijd! En dat is niet zonder risico...
Ik heb het er al een paar jaar op, maar heb ook mijn straatmotor aangepast. Het moet echt in je systeem gaan zitten. Met mijn vorige R6 toch een paar keer goed mis gezeten. Als je uit je concentratie raakt en terugvalt op "gewoonte" , daar zit het probleem. Met de Blade nog een keer gebeurt, maar daarom heb ik er ook een slipperclutch in zitten.

Speedohealer is maar een klein kastje. Een lithium accu plaatsen heeft wel zijn voordeel! Lekker klein, zo kan de pc er mooi naast.
En de originele demper zit erop. Mooie linkpijp laten maken, en dat scheelt een slok op de borrel. Nu geen probleem meer denk ik.
Ja ik heb ook een tss slipper clutch aangeschaft ik ben nog aan het rond kijken voor een remschakelset want wil die zwz hebben zodat ik een reserve heb 😏 maar over de manier van schakelen daar moet ik nog even over na denken. Welke setjes zijn van goede kwaliteit en betaalbaar en vooral belangrijk is dat ik reserve onderdelen kan krijgen. 🤣🤣🤣
 
Ja ik heb ook een tss slipper clutch aangeschaft ik ben nog aan het rond kijken voor een remschakelset want wil die zwz hebben zodat ik een reserve heb 😏 maar over de manier van schakelen daar moet ik nog even over na denken. Welke setjes zijn van goede kwaliteit en betaalbaar en vooral belangrijk is dat ik reserve onderdelen kan krijgen. 🤣🤣🤣
De betere zijn ook niet de goedkoopste. Maar als ik zo naar de originele situstie kijk op de foto, dan zou je kunnen proberen of je de bevestiging van de schakelstang naar de voorkant van het scharnierpunt van de pook kunt verplaatsen. Er lijkt wat ruimte te zijn voor de waterpomp door. Mss dat de koppelingscilinder, met name de slangaansluiting, in de weg zit.
Als je toevallig iemand kent die aluminium kan lassen. Een bracket maken om erop te lassen moet te doen zijn en dan kan het voor weinig.
 

Bijlagen

  • IMG_0517.JPG
    IMG_0517.JPG
    34 KB · Weergaven: 17
De betere zijn ook niet de goedkoopste. Maar als ik zo naar de originele situstie kijk op de foto, dan zou je kunnen proberen of je de bevestiging van de schakelstang naar de voorkant van het scharnierpunt van de pook kunt verplaatsen. Er lijkt wat ruimte te zijn voor de waterpomp door. Mss dat de koppelingscilinder, met name de slangaansluiting, in de weg zit.
Als je toevallig iemand kent die aluminium kan lassen. Een bracket maken om erop te lassen moet te doen zijn en dan kan het voor weinig.
Ik ga me deze winter is verdiepen ✌🏻
 
De betere zijn ook niet de goedkoopste. Maar als ik zo naar de originele situstie kijk op de foto, dan zou je kunnen proberen of je de bevestiging van de schakelstang naar de voorkant van het scharnierpunt van de pook kunt verplaatsen. Er lijkt wat ruimte te zijn voor de waterpomp door. Mss dat de koppelingscilinder, met name de slangaansluiting, in de weg zit.
Als je toevallig iemand kent die aluminium kan lassen. Een bracket maken om erop te lassen moet te doen zijn en dan kan het voor weinig.

Bij ten kate kan je in ieder geval schakelpoot aanschaffen welke montagepunten heeft aan beide kanten van het draaipunt van de schakelas
Origineel is rechts maar deze steekt dan aan de linkerkant ook uit.
 
Ja ik heb ook een tss slipper clutch aangeschaft ik ben nog aan het rond kijken voor een remschakelset want wil die zwz hebben zodat ik een reserve heb 😏 maar over de manier van schakelen daar moet ik nog even over na denken. Welke setjes zijn van goede kwaliteit en betaalbaar en vooral belangrijk is dat ik reserve onderdelen kan krijgen. 🤣🤣🤣

Ik ben me hier ook al een tijdje in in het verdiepen. Waar je dus goed op moet letten is dat je bij sommige setjes niet andersom kan schakelen. Dan zou ik er 1 kopen waar je kan kiezen. Ook heb je setjes waarbij de schakelpook direct achter het voetsteuntje zit zoals bij Ballbetween en bij andere weer met een los schakelpookje zoals origineel. Ik heb geen idee welke van de sets de voorkeur zou hebben / beter of fijner zou zijn. Origineel pookje schijn je met geen mogelijkheid om te kunnen draaien. Ik overweeg ( om budget redenen :$ ) een los pookje aan te schaffen waarbij je kan kiezen. Ik zag er een van PP tuning.

Geen idee verder hoe het zal schakelen voor mij ook geheel nieuw. Idd zoals Ballbetween zegt goed op letten dat je niet misschakelt. Ik hoor van mensen die zeggen. wil nooit meer anders. Ben echt heel benieuwd hoe het zal rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan