Racecon remschijven

Ik zit te twijfelen...

Ik heb laatst bij iemand een setje schijven wat daar op lijkt gemonteerd...
Maar of het racecon's waren weet ik niet.

Maar die schijven die ik gemonteerd heb was niets mis mee.
 
zijn gewoon bami schijven...

zoek daar maar eens op, want er zijn al flink uitgebreide topics over
 
zijn ook voorbeelden waar het goed is gegaan.. maar bij een maat van mij trillen de arashi schijven. En ja, dat is gewoon kut.
 
Hmm, blijft dus altijd een gok. Zwager van mij had merkschijven. Die trilde helaas ook.
Kan het natuurlijk proberen. Werkt het niet maak ik er wel een pannenonderzetter van ofzo.
 
kan iemand mij uitleggen wat er mis kan zijn met remschijven? Ik bedoel het zijn gewoon stukjes staal met koelingsgaatjes.. Ze gebruiken te zwak staal ofzo? Of ze zijn van te voren niet recht? Hoe moeilijk kan het nou zijn om ze recht te maken
 
Laatst bewerkt:
ze kunnen krom trekken door de hitte.. En sommige modellen hebben "zwevende" remschijven, en die kunnen speling krijgen op de verbindingen naar het hart toe..
 
kan iemand mij uitleggen wat er mis kan zijn met remschijven? Ik bedoel het zijn gewoon stukjes staal met koelingsgaatjes.. Ze gebruiken te zwak staal ofzo? Of ze zijn van te voren niet recht? Hoe moeilijk kan het nou zijn om ze recht te maken

"Gewoon" een stukje staal is het écht niet. Er vindt nogal wat plaats voor het een remschijf is geworden.
Volgens mij wordt de kwaliteit bepaald door de zorgvuldigheid van het productieproces in combinatie met het juiste metaal/zuiverheid. Door het op de juiste manier smeden (bv. naverhitten op een bepaalde temp en gedurende een bepaalde tijd) worden de metaalmoleculen "gericht", dat voorkomt onder meer kromtrekken en het vormen van haarscheurtjes. Ook de totale sterkte hangt daar van af, bv. door te veel of juist te weinig carbon in het metaal.
Iets te veel of te weinig hitte, te kort of te lang, onzuiverheden in het metaal, bijna alles kan er voor zorgen dat je schijven niet de juiste sterkte/taaiheid hebben. Dan moeten er nog wat bewerkingen plaats vinden, zoals gaatjes boren enz. Hoe goed past alles, hoe secuur worden die gaatjes aangebracht etc.
Daarna moet er een kwaliteitscontrole plaatsvinden. Slechte schijven moeten er uit, dat kost allemaal geld voor zo'n fabrikant.

Je kúnt je voorstellen dat er fabrikanten zijn die dat allemaal wat minder nauw nemen en daardoor goedkoper en sneller kunnen produceren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan