raar geluid blok GS500 'klunk' tijdens optrekken

kees kopervet

Rookie
12 feb 2019
4
0
Vandaag tijdens een toertje viel me een apart geluid op in het blok.
Normaal gezien rijd ik altijd met oortjes in (veel snelweg) en vallen mn motorgeluiden me niet zo op. Vandaag niet, dus vandaar dat ik het merkte, wie weet rij ik er dus al langer mee rond.
Mn stalen ros is een Suzuki G500 E uit 1998

Tijdens het optrekken vanuit een laag toerental (je weet wel, zo laag dat ie er eventjes moeite mee heeft en met stootjes vooruit gaat) lijkt het alsof er één of meerdere 'klunk' uit het blok komt(linkerkant vermoed ik).
Vooral als ik eerst optrek, en dan plots mn gas terug dichtdraai. Het is geen ratel, geen hoog geluid, maar eerder een doffe en diepe 'klunk'.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad of zou weten wat het kan veroorzaken? is het überhaupt een probleem of hoef ik me nergens zorgen over te maken?
Als ik veel moet doen dan weet ik hoelang ik er niet op kan rijden, moet namelijk ook de voorvorkkeerring vervangen. Dus dan doe ik alles in 1 keer.

bij voorbaat dank,
Kees
 
Vandaag tijdens een toertje viel me een apart geluid op in het blok.

Heb je een zilver of een zwart motorblok?

In het geval van een zilver motorblok:

Ik gok op uitgelopen boutgaten van de startkoppeling. Maakt inderdaad dat geluid bij optrekken vanuit laag toerental. Niet direct dodelijk voor het motorblok maar ik zou het wel repareren. Het is een van de vaker voorkomende kwaaltjes van de zilveren GS500 blokken.
 
Laatst bewerkt:
hehe, ik weet het.
maar wees gerust het is geen gewoonte or, maar ik merkte dat ik t dan beter kon horen.

Heb je een zilver of een zwart motorblok?
Ik heb een zilver blok. Ik hoor trouwens verder niks verdachts als ik gewoon in zn neutraal aan het gas draai.

dank voor de reacties
mvg,
Kees

PS: kan ik er nog zo +/- 300 km op rijden voordat ik dit en de lekkende voorvork repareer? anders moet ik vervangend vervoer regelen.
 
met of zonder "Ping" ?

met kost het 125

plung ping klank.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan