Quickshifter

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
977
304
Heeft er iemand een quickshifter setje over wat toegepast kan worden op een Aprilia Rsv mille/tuono?
 
Hhhmmm... als ik in je topic lees hoe "beperkt" instelbaar de electronica is en dan ook nog een losse quickshifter....

Dat schreeuwt om een aftermarket systeem waar alles in zit. Dus inspuit, vonkjes en schakelen.... En dan zit er ook nog veel meer bij dat natuurlijk bonus is.

Ik zou eens een mailtje sturen naar ignitech als ik jou was ;-)

Maar is wel een klus....

Later,

Loek
 
Hhhmmm... als ik in je topic lees hoe "beperkt" instelbaar de electronica is en dan ook nog een losse quickshifter....

Dat schreeuwt om een aftermarket systeem waar alles in zit. Dus inspuit, vonkjes en schakelen.... En dan zit er ook nog veel meer bij dat natuurlijk bonus is.

Ik zou eens een mailtje sturen naar ignitech als ik jou was ;-)

Maar is wel een klus....

Later,

Loek

Hey Loek,

Ik zoek alleen eentje voor de ontsteking te onderbreken. Heb er eerder er ook een erop gehad en dat werkte prima.... totdat de unit ergens tussen kwam met terugplaatsen van de tank.
 
Ok. Dat is wel eenvoudig dan.

Krijg je dan geen enorme klappen in je uitlaat en krachten in je versnellingsbak omdat de inspuit wel doorgaat? Of draai je alsnog het gas een beetje dicht tijdens schakelen?

Later,

Loek
 
Ok. Dat is wel eenvoudig dan.

Krijg je dan geen enorme klappen in je uitlaat en krachten in je versnellingsbak omdat de inspuit wel doorgaat? Of draai je alsnog het gas een beetje dicht tijdens schakelen?

Later,

Loek

Klappen uit de uit de uitlaat wel in verband met onverbrande brandstof. (Op tijd de uitlaat hervullen). Doordat er geen ontsteking is treed er geen ontbranding op. Dit is het schakelmoment en staat er geen aandrijfkrachten op de versnellingsbak (mits de onderbreking tijdstip goed staat). Gas blijft vol open.
 
Ok. Dank voor de info. Ik dacht dat als de ontsteking weer aangaat en het vermogen weer invliegt dat dat nogal heftig kan zijn voor de versnellingsbak als de inspuit doorgaat.
Ik rij met carburateurs, vandaar mijn twijfel. De ontsteking waar ik mee rij heeft ook een quickshifter. Maar die heb ik niet aangesloten....

Maar gewoon eens proberen dus?

Later,

Loek
 
Ok. Dank voor de info. Ik dacht dat als de ontsteking weer aangaat en het vermogen weer invliegt dat dat nogal heftig kan zijn voor de versnellingsbak als de inspuit doorgaat.
Ik rij met carburateurs, vandaar mijn twijfel. De ontsteking waar ik mee rij heeft ook een quickshifter. Maar die heb ik niet aangesloten....

Maar gewoon eens proberen dus?

Later,

Loek

Ja, het is leuk 😜
 
Ik rijd met een brommer van 85 met quickshifter met carbs en quickshifter

Je onderbreekt gewoon je ontsteking meer niet of je inspuiting waardoor je een moment krijgt dat je bak onbelast is dus kan er geschakeld worden.
 
Ik ga het eens proberen! Altijd leuk :-) vandaag nieuwe software in de ontsteking gedaan, en daar zaten verbeterde instellingen in voor de QS.... Dus dat is mooi.

Later,

Loek
 
Terug
Bovenaan Onderaan