Update 9:
Hier weer een update!
heb het afgelopen tijd druk gehad ivm stage, werk etc dus heb niet veel gedaan.
Allereerst heb ik op stage mijn luchtfilterstuk geboord met de gatenzagen, en erna afgelast, het lassen is niet zo netjes geworden als ik gewild had, maar achja niemand die het ziet.
[
afbeelding]
De dag erna thuis was ik begonnen met de voetrem. De standaard voetrem paste nietmeer, het blok zat in de weg, ik vond hem sowieso wat gammel dus heb een gemaakt uit massief staal.
ik heb gebruik gemaakt van een glijlager door middel van een koperen busje en de pasbout, dit gaat net zo soepel als een echt lager.
[
afbeelding]
Toen ook maar het luchtfilterstuk gemonteerd, toen nog met rvs buis en tape. het paste gelukkig netjes.
[
afbeelding]
[
afbeelding]
toen ik de voetrem thuis in elkaar gehecht had, heb ik hem op stage afgelast en afgewerkt. Erna naar de coater gebracht.
Paar daagjes later de voetrem op kunnen halen en was echt blij met het resultaat!
[
afbeelding]
[
afbeelding]
Vandaag was ik weer verder gegaan met het beestje, ik had nog steeds elektronica problemen.
Ik dus die hele kabelboom losgehaald en kwam opeens twee kabeltjes tegen die compleet doormidden en beschadigd waren. Die dus gerepareerd en toen deed alles het weer
. Blijkbaar maakte die 2 dus sluiting en werkte de hele boel niet.
Opeens kwam ik het luchtfilter van de motor tegen, en zag dat de rubberen rubbers los te halen waren. Toen kreeg ik een idee, en de rubbers paste ook nog precies op mijn zelfgemaakte luchtfilterstuk.
[
afbeelding]
[
afbeelding]
Dus, alle problemen waren opgelost en het luchtfilterstuk zat. Dus? juist, proberen het beestje te starten.
En jahoor, duurde niet lang en het blokje liep.
FILMPJEEE:
Klinkt veel harder dan in het echt. Maar het geluid is gewoon echt perfect, heerlijk. Mijn vader kwam gelijk kijken en zei: Nou kerel, dit is toch wel veel beter dan dat taktaktak geluid van die scooters van je
.
Enige probleempje is dat die alleen met de choke open loopt, maar dit zal wel op te lossen zijn.
Nou ik dus helemaal blij!
To Do list:
- wachten op kettingrol die besteld is
- elektra wegwerken
- ketting laten klinken
- quad kabelboom monteren met tellerunit
- toerenteller maken en monteren
En dan kunnen we eindelijk rijden!
Tot de volgende update en laat even een reactie achter!