Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

quad project yamaha 600cc

mishaaa

MF'er
Lid geworden
12 mei 2013
Berichten
245
Waarderingsscore
0


Hallo heren (en dames?),

Ik zal me even voorstellen. Ik ben misha 18jaar en studeer werktuigbouwkunde. Ik doe dit project deels samen met Justin, ook 18jaar.
Mijn hobbys zijn natuurlijk sleutelen.

Ik kreeg samen met een goede vriend van me een idee om een quad project te beginnen en er een blok onder te leggen van een motor. Ik zocht een quad die niet te duur was maar wel op kenteken (aangezien het blok meestal het duurste is van de quad). We kwamen al snel bij een chinese bami, een EGL Madmax. Genoeg ruimte voor een groot blok en zo nog een aantal dingen wat het toch gemakkelijker zal maken.
Wij dus contact op genomen en een paar dagen erna de quad (zonder blok) gaan ophalen met de aanhanger (die overigens 10cm te smal was..).



Eenmaal thuis aangekomen bedachten we, tja zonder blok kunnen we niet verder.
Nog even een foto met mij op de quad:



Dus maar eens gaan zoeken voor een motor. We kwamen uit bij een xj600 die toevallig in de buurt te koop stond.
Dus wij maar gaan kijken.




Meteen maar meegenomen en heeft justin hem nog naar huis gereden.




Specs van de motor:
600cc 4 cilinder, 6 versnellingen, 75pk luchtgekoeld. Genoeg voor een quad dus.

Even foto met motor en quad samen:



Eenmaal thuis meteen de quad en motor gestript en het blok eruit gehaald. DryFit in de quad en het paste perfectt:cheer:
Fotos zeggen meer dan woorden:









Wij natuurlijk helemaal blij omdat alles gewoon veel beter paste dan we gedacht hadden. Met name ook de benzinetank. Bij de meeste quads valt die deels in het frame, bij deze ligt die er mooi op waar door die niet in de weg ligt voor het blok, en we dus geen nieuwe hoeven te lassen. Weer een meevaller!

We zijn al veel verder, maar om alles in 1 update te gooien is saai.

Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:
Als hij alleen op de choke loopt, zitten zullen waarschijnlijk je stationair sproeiers dicht zitten.
Laat je carbs en alle losse onderdelen maar eens ultrasoon reinigen.
Luchtmengsel schroefjes goed afstellen en de boel synchroniseren, loopt ie als een zonnetje.
 
Ik wilde de carb laatst reinigen, maar alle schoefjes zaten muurvast en draaide ze gwn dol, ben toen maar gestopt. Kut japanners draaien ook alles zo strak aan.
 
Schroevendraaiers, JIS - Japans

Deze moet je hebben.

Maar waarschijnlijk heb je nu je boutjes al verneukt met je philips kruiskop. Misschien dat je een J.I.S. er nog met een beetje beleid in kunt rammen, als je geluk hebt schrikt de bout gelijk door de klap, waardoor hij nog wat losser gaat zitten.
 
Lol....

Ik probeer in mijn leven zo weinig mogelijk onzin te verkondigen, ook op dit forum.
Als ik niet weet waar ik over praat, hou ik liever mijn mond en laat het aan de mensen over die het wel weten......

Maar 2 weten meer dan 1. Als jij met een vriend iets aan het doen bent en je mond houdt omdat je denkt dat je anders onzin verkoopt, dan is hij nog steeds in zijn 1tje.

De ander kan je ook gewoon laten lullen en die dingen er uit halen die niet onzin zijn. Dan weet je misschien evenveel als 1.2 personen, maar dat is altijd nog meer wetenschap dan 1 persoon. Of erger, 0.6 persoon ofzo.
 
 
Ik heb een hele uitgebreide set Bosch bitjes gekocht. Simpelweg in de bouwmarkt.
Daar zitten zowel stompe als spitse flanken in.
Kan je met het bit in de knuisten even voelen welke de meeste grip heeft.
Daarna eventueel zelfs met een hamer erin slaan en dan met de ratel losdraaien.
Ook oude remvloeistof reservoirs zo weer tot leven gewekt.
 

Dat groene koffertje? Die heb ik ook thuis, het probleem was dat het bitje opzich wel paste, alleen door de kracht die ik zette met de boormachine, draaide het boutje dol. Dus het is niet zo dat het bitje geen grip had en daarom dol ging, het boutje was gewoon van kut kwaliteit.
 
Zulke dingen ook nooit met de boormachine losmaken
Hoe verleidelijk ook.

Met de hand voel je veel beter wat je doet.
 
Accu schroefmachine, als jij die met de hand loskrijgt krijg je volle respect van mij, ze zaten zo strak dat zelfs de accu boor begon te roken haha
 
Accu schroefmachine, als jij die met de hand loskrijgt krijg je volle respect van mij, ze zaten zo strak dat zelfs de accu boor begon te roken haha
Meer spinazie vreten en niet proberen om spullen kapot te krijgen.
Als ze dusdanig vastzitten ga je ze ook niet los krijgen door veel meer kracht op de kop te zetten. Dan is de kans groter dan de kop afbreekt of verrot draait dan dat ie loskomt. Al lukt het vast om er een paar zo los te krijgen, het risico op schade en meer problemen is veel te groot.
 


@chillozz: gaat dit over de SJ4000?
 
Goed nieuws!

Inmiddels weer 2 jaar ouder en breng ik jullie even op de hoogte.
De quad liep en heb er een aantal keer op gereden, flink wat Power maar ik was niet helemaal tevreden over het elektra gedeelte, ik had dit toen der tijd nogal beun gedaan.
Ik had wel vorig jaar de kappen compleet gewrapt en dit is erg mooi geworden, maar dit houd ik nog even geheim.
Ik heb pas een nieuwe kabelboom gekocht en ben ik nu bezig hem compleet aan te passen, meer hierover in de volgende update.