Protector voor je vizier

Sassette

🍍
6 apr 2017
2.247
2.139
Dag allen,

Misschien een beetje een rare vraag maar wellicht dat het wél bestaat.

Het ons allen bekende probleem; muggen op je vizier. Even een ritje Groningen - Amsterdam en je mag onderweg 3x stoppen om je vizier te ontvliegen.

Bestaat er niet iets als een screenprotector voor vizier? Een transparant laagje (x3 dan als je dan toch bezig bent) die je tijdens het rijden gewoon van je vizier kunt trekken zodat je weer vrij zicht hebt?!
 
Na mijn laatste rit door de flevopolder waarbij ik ongeveer 3 miljoen vliegjes heb vermoord, lijkt dat nog niet eens zo'n gek idee. Aan de andere kant is even stoppen, een vochtig doekje uit mijn zak halen en over het vizier halen nou ook weer niet zoveel moeite.
 
Dag allen,

Misschien een beetje een rare vraag maar wellicht dat het wél bestaat.

Het ons allen bekende probleem; muggen op je vizier. Even een ritje Groningen - Amsterdam en je mag onderweg 3x stoppen om je vizier te ontvliegen.

Bestaat er niet iets als een screenprotector voor vizier? Een transparant laagje (x3 dan als je dan toch bezig bent) die je tijdens het rijden gewoon van je vizier kunt trekken zodat je weer vrij zicht hebt?!

Tear off.Had ik denk ik 20 jaar geleden al bij mijn Arai helmen.Als je beetje motorsport kijkt is er niet een coureur die zonder rijdt.
full
 
Dag allen,

Misschien een beetje een rare vraag maar wellicht dat het wél bestaat.

Het ons allen bekende probleem; muggen op je vizier. Even een ritje Groningen - Amsterdam en je mag onderweg 3x stoppen om je vizier te ontvliegen.

Bestaat er niet iets als een screenprotector voor vizier? Een transparant laagje (x3 dan als je dan toch bezig bent) die je tijdens het rijden gewoon van je vizier kunt trekken zodat je weer vrij zicht hebt?!

Had gisteren een ritje tilburg -assen-tilburg,1 x schoon gemaakt :]
Ik kijk gewoon tussen de insecten door :+
 
Is een vrouw hé... Die poetst der motor ook een keer onderweg. ;)









:+

Ach so.....dan had ik in assen moeten overnachten. :+
Ik had eigenlijk door willen rijden maar het werd donker en ook nog een donker scherm.
Uit meer veiligheid en toch een paar,hinderlijk voor mijn ogen wapperende vliegen vleugeltes,mijn uitzicht toch maar wat verbetert *D .
dat was na een kleine 400 kilometers :]
 
Tear offs, en anders een zooitje van die verpakte vizier doekjes mee nemen die je bij de motorzaak wel kunt halen. Je zult toch een keer moeten stoppen om te tanken/pissen, kleine moeite om dan ff met zo'n doekje in de weer te gaan.
 
In het allerergste geval, effe bij de pomp stoppen, ze hebben daar een mooie emmer met water staan, en zo'n mooie 'ton' met afscheur papier
 
Had gisteren een ritje tilburg -assen-tilburg,1 x schoon gemaakt :]
Ik kijk gewoon tussen de insecten door :+

Rij even door Friesland heen tegen schemer.. wolken met muggen heb je daar. Heb na zo'n rit wel altijd het gevoel dat ik de mensheid weer heb geholpen :')
 
Tear offs, thanks all! Zat op andere termen te zoeken..

Tear offs, en anders een zooitje van die verpakte vizier doekjes mee nemen die je bij de motorzaak wel kunt halen. Je zult toch een keer moeten stoppen om te tanken/pissen, kleine moeite om dan ff met zo'n doekje in de weer te gaan.

Ben niet zo'n zeikerd.. en 1x stoppen vind ik oké, drie keer vind ik een beetje overdreven, dan is het fijn als je gewoon al rijdend een schoon vizier kunt krijgen.

Soms wil je gewoon snel van A naar B.
 
Zijn de tear-offs ook de reden dat de mannen van WSBK / MotoGP een spiegelend effect op het vizier hebben?
 
Ik durf te wedden dat jij je motor vaker poetst dan ik ;)

Eerlijke mensen wedden niet... O-) :j

Poets niet zo veel hoor, gisteren net mijn vizier schoon gepoetst en dat terwijl ik Nederland en Engeland ben door gecrossed vanuit Groningen. Maar wat je ook nog zou kunnen proberen is een nano coating op je vizier smeren, blijft het ook wel iets schoner van imho.
 
Poets niet zo veel hoor, gisteren net mijn vizier schoon gepoetst en dat terwijl ik Nederland en Engeland ben door gecrossed vanuit Groningen. Maar wat je ook nog zou kunnen proberen is een nano coating op je vizier smeren, blijft het ook wel iets schoner van imho.

Ok, dus ook nog te proberen? Wanneer ik thuis kom leg ik een vochtige doek op het vizier en dan is het ook zo schoon, het gaat me echt puur voor het zicht onderweg.

Maar ook Groningen dus? *O*
 
Heb zelf vaak een paar vochtige brillendoekjes van de Action bij me. Zijn beter voor het vizier dan de harde papieren doekjes bij het tankstation (die kunnen krassen veroorzaken).

Voor onderweg betekend dit natuurlijk wel stoppen, maar wel handig als je een paar dagen onderweg bent, of een lange rit maakt. Dan stop je sowieso een paar maal en kan je dus ook even je vizier schoon maken.
 
Heb zelf vaak een paar vochtige brillendoekjes van de Action bij me.

Precies, die heb ik ook altijd in mijn zakken.. werkt super wanneer je hem net iets natter maakt (dip hem meestal even in de emmer met wisser). Gebruik ook geen papieren doekjes.

Maar, ik wil niet (zo vaak) stoppen onderweg.
 
Spuitbusje van de hema gekocht waar vloeibare gel in zat. Deze gevuld met water en een beetje zeep. Microvezel doekje gekocht bij de action. Werkt tot nu toe prima.
 
Sassette, Hoe wil je zo'n peel-off strip er veilig vanaf halen. ik zat trouwens meteen te denken aan die ruitenwisser voor op de helm. Ook al zo'n briljant plan.

Gewoon af en toe even stoppen om alle lijken er te halen. En ik moet zeggen dat die lijken wel wennen. Ik kijk er gewoon doorheen/langs en zie ze op een gegeven moment niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan