Project Yamaha YBR125

Thomascupido

Rookie
6 feb 2018
20
0
Harlingen
Beste,

Een tijd geleden ben ik het project begonnen om mijn Yamaha YBR125 om te bouwen tot caferacer.

Nu ik alle aanpassingen aan het frame heb voltooid, begin ik hem rustig weer op te bouwen. Echter nu ik hem tussentijds probeer te starten krijg ik geen reactie.
Na controle bleek het dat mijn bougie geen vonkje gaf en ben ik dit gaan onderzoeken. Hier onder wat punten hoe het er nu uitziet:

- nieuwe accu, doet het perfect
- nieuwe bobine + bougiekabel en bougiekop (oude was naar binnen geroest)
- bougie uitgemeten en werkt prima
- frame is overgespoten
- extra massakabel geeft ook geen reactie
- startmotor draait zoals normaal
- CDI is bij demontatie opgeborgen

Ik weet dat hier al veel vragen overgaan, echter heeft nog geen één mij geholpen.

Groet,

Thomas
 
Je jiffyschakelaar zorgt ervoor dat je motor afslaat als je niet in neutraal de koppeling op laat komen met de jiffy niet ingeklapt.
Je hebt dan geen vonk. je moet dus kijken met een weerstandmeting of de schakelaar schakelt.
 
Vervolg:

Na nieuwe metingen blijkt de voeding naar de bobine tijdens het starten met de elektrische start geen spanning te geven. Deze draad staat in verbinding met de CDI en geleidt verder prima. Betekent dit dat de CDI kapot kan zijn?
 
Sorry voor de late reactie, afgelopen periode geen tijd gehad voor het project.

Mijn CDI is een 8-pins CDI. Omdat ik nog weinig kennis beschik over de CDI ben ik alle draadjes gaan volgen.
-3 komen uit bij het slotcontact, welke naar behoren werkt.
-1 komt uit bij de kilometerteller, welke ik heb aangesloten en leven toonde.
-1 komt uit bij de voeding naar de bobine toe, degene welke ik dus wil laten werken.
-1 gaat naar een relay toe.
-2 gaan bij mijn carter naar binnen.

Ik weet zo niet direct uit welke de CDI voeding krijgt.
 
1402873
 
Heeft de yamaha voordat jij hem mishandelde wel gewoon goed gelopen bij jou?
Staat de killswitch/dodemansknop wel goed?
Heb je het originele contactslot en kabelboom gebruikt?
Heeft deze misschien een contactsleutel met chip?
 
Dan heb je zelf ergens wat verprutst.
Zou maar eens controleren of de massa verbindingen allemaal in orde zijn en of de zekeringen allemaal wel en aanwezig en heel zijn.
Vervolgens uitzoeken wat je zelf verkeerd hebt aangesloten of vergeten bent om aan te sluiten
 
Terug
Bovenaan Onderaan