Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Project Ghetto Blade

Ja pcies. Groffe korrel voor het ruwe werk en dan steeds fijner.
Ik zit te denken om met 800 te beginnen en dan in stappen van 200 omhoog gaan tot 1600.
Dan primer en kleur beide 2 lagen net als jij.
Heb een close-up foto gemaakt van de lak, ziet er vrijwel uit alsof het door een professionele spuiter gedaan is, ben ik dus best trots op . Al zeg ik, met matzwart kan je weinig fout doen . Maar een goede voorbereiding is het halve werk.

Zal morgen ff de foto's uploaden, zit nu met zo'n tablet te klooien...

@ m.eijkholt: Jouw topic heb ik ook in mijn volglijst staan, de kont van de Buell staat idd ook erg netjes. Gewoon omdat die ook een lekkere dikke aanlsuiting heeft bij het dikke blade-frame, vind ik toch een stuk mooier dan die ranke kontjes, die matchen niet mooi bij de rest van de bike.

Ja pcies. Groffe korrel voor het ruwe werk en dan steeds fijner.
Ik zit zelf te denken om met 800 te beginnen en dan in stappen van 200 omhoog gaan tot 1600.
Dan primer en kleur beide 2 lagen net als jij.

Toevallig een gedeelte van mijn auto gespoten, heb het zelf gedaan tot nat 1000. Is fijn zat! Al op meer fora gelezen dat fijner als 1000 geen effect meer zal hebben. Als je zo fijn ga schuren is echt richting het polijsten. Schuren, plamuren, schuren, spuitplamuur, schuren. Ontvetten, nog een keer nakijken, eventueel nakijken. kleur spuiten 3 a 4 lagen, blanke lak 2 a 3 lagen. Goed laten drogen, minstens 48 uur. Kijken wat het eindresultaat is, met korrel 2000 schuren, tot alles glad is en daarna nog een keer polijsten tot een mooie glans.

Succes ermee! Mooie fiets!

Thanx.

Hierbij nog wat foto's zoals ie er nu bij staat, het spuiten ging lekker
Close-uppie van het spuitwerk

Het totaalplaatje voor nu:

Nog een paar dingetjes te doen:
- tank spuiten
- standaard verlengen
- km-teller achter het kuipje verwerken
- voorpartij checken mbt centreren voorvelg

Het frustreert me echt enorm dat ik er nog niet op kan rijden, de zithouding is echt super. Maarja, dat komt nog goed

Laatst bewerkt:
erg mooi! laat je in de winter ook nog het frame coaten?

Thanx all. Poedercoaten zou ik idd nog wel willen, de bedoeling was ook blok, frame en achterbrug matzwart en de kappen wit.
Maar omdat ik de komende tijd ff andere financiele prio's heb (verbouwing), heb ik er eerst voor gekozen om 'm rijdend te maken en cheap-ass zelf een matzwarte lak er op te doen om er optisch 1 geheel van te maken.

Precies, keuzes zijn er om te maken.

Als ie rijd kun je in ieder geval rijden. Coaten kan van de winter ook nog wel.

Vandaag de tank ook nog klaar gekregen, ging vanwege de warmte sneller dan ik dacht, het droogde als een malle
Coaten komt idd nog wel goed, maar ik ben al erg blij met het resultaat zoals ie er nu bij staat

Gelijk de start-stop knop een mooi weggewerkt plekje gegeven...

Laatst bewerkt:

Fucking nice!

Toch wel blij dat je hem gehouden hebt of niet ?

Maarre, zo overgespoten ? zonder schuren ?

En spuitbussenwerk of met compressor?

Ja, nu die gespoten is, is ie echt wel dik, die blijft nog wel ff

Heb alles lichtjes opgeschuurd met een natte korrel 1000, met 2 lagen primer, nog wat schuren en 2 lagen matzwart. Hoefde maar weinig oneffenheden glad te schuren, kappen waren in aardig goede staat. Paar spuitbussies van de action en het ziet er bijna uit alsof het door een profi spuiter is gedaan Ben erg content ermee

Vet hoor!

Het valt me op dat de lijnen van de tank best mooi uitkomen met matte lak. Misschien matte lak houden? Maar dan geen zwart.

De nummerplaat moet wat schuiner naar achteren staan.

En misschien kun je hem voorlopig nog wat extra opleuken met wat stickers? Heel EBay staat vol met stickers.

decals cbr 900 rr | eBay
stickers cbr 900 rr | eBay

Laatst bewerkt:
stukken beter met die zwarte tank. Alleen die koelslang die van je radiator loopt naar achter begint er steeds meer uit te springen. Maar dat is lastig om te wijzigen. En als je nog een keer motogp achtig uitlaatje hebt, komt die 1000r kont er nog beter uit. Erg mooie streetfighter.

Maja eerst succes met de verbouwing, misschien heb je einde winter nog wat geld over. Ik vraag me af waar bij mij ook het geld blijft

Nou, we willen 2 dakkapellen fixen aan het einde van het jaar of begin volgend jaar met een bijbehorende verbouwing van de zolder. Daar gaan wel wat centen in zitten, dus heftige aanpassingen zitten er dan ff niet in...

Uilaatbocht wordt misschien nog wel aangepast, maar dat komt ook nog wel. Als de voor-as achter de rug is, dan wordt de kph iets schuiner gezet en laat ik gelijk een beugeltje maken voor de km-teller (dat doet dezelfde persoon). Ik heb nog kleine zwarte Fireblade stickertjes, wellicht dat ik die ook nog ergens subtiel opplak.

De 2e versnelling repareren bewaar ik voor later...

Laatst bewerkt:
Ziet er potverdorie mooi uit man!!! Zwarte tank staat echt heel goed!

Goed gedaan jochie!!