Profiel motorlaarzen

Ik rij met zwarte legerkisten. iDEAAL!!
Af en toe goed poetsen (waar ik in mijn diensttijd een hekel aan had, maar handig in de loopgraven......) en ze blijven ca 2uur waterdicht bij hevige regen. Veters zijn nul probleem, zoals geleerd na het strikken terugstoppen in de schoenbovenkant. (Handboek Soldaat, blz 113, par. 4.6.99 'how tot stop enemy attack'....)
Maar, de kisten zijn uit 1991, en de zolen (met nog prima profiel) beginnen wat glad te worden. Zal door de leeftijd van de kisten komen denk ik.
 
Ik heb ook jaren lang met kisten gereden. Ik vond het ook altijd ideaal. Tot ik m'n huidige Forma Adventures gekocht heb. Die zitten lekkerder, geven meer gevoel tijdens het schakelen en beschermen beter. En ze zijn nog beter waterdicht.
1395050
 
Het nadeel van zulke laarzen vind ik dat ze er niet uitzien als 'normale schoenen'. Als ik m'n broek over m'n kisten laat vallen dan zijn 't gewoon hoge zwarte schoenen zoals zoveel mensen die dragen. Waarom moet een motorlaars er dan meteen weer uitzien alsof je straks even 2 kilometer gaat klimmen?
Deze lijken me ook niet echt lekker om een eind op te lopen trouwens, maar dat kan ik mis hebben?

Overigens heb ik recent 2 'echte' motorlaarzen gekocht. Falco's die er uitzien als nette schoenen (mét veters, maar ook met een rits zodat ze wat vlotter aan/uit te trekken zijn). Maar die draag ik weinig want door de rubberen zool krijg ik na een tijdje op een bureaustoel overal opdoffers van (deurgreep, *pats*). Ook zijn die achteraf gezien niet zo waterdicht als dat m'n kisten zijn. Jammer, zonde van 't geld.
 
Het nadeel van zulke laarzen vind ik dat ze er niet uitzien als 'normale schoenen'. Als ik m'n broek over m'n kisten laat vallen dan zijn 't gewoon hoge zwarte schoenen zoals zoveel mensen die dragen. Waarom moet een motorlaars er dan meteen weer uitzien alsof je straks even 2 kilometer gaat klimmen?
Deze lijken me ook niet echt lekker om een eind op te lopen trouwens, maar dat kan ik mis hebben?

Overigens heb ik recent 2 'echte' motorlaarzen gekocht. Falco's die er uitzien als nette schoenen (mét veters, maar ook met een rits zodat ze wat vlotter aan/uit te trekken zijn). Maar die draag ik weinig want door de rubberen zool krijg ik na een tijdje op een bureaustoel overal opdoffers van (deurgreep, *pats*). Ook zijn die achteraf gezien niet zo waterdicht als dat m'n kisten zijn. Jammer, zonde van 't geld.
Je kan toch ook gewoon andere schoenen op je werk aantrekken? Of zit je ook in je motorpak op een bureaustoel?
 
Je kan toch ook gewoon andere schoenen op je werk aantrekken? Of zit je ook in je motorpak op een bureaustoel?
Ik zit in de detachering. Ik kan niet altijd een paar schoenen op 't werk achterlaten. En als ik ze moet meeslepen heb ik niet meer voldoende aan een tanktas / tas op de buddy. Dus draag ik overdag graag dezelfde schoenen als op de motor.
 
Ik heb op kantoor ook gewoon mn helm op en oordoppen in. Hoef ik dat gezeur van collega's ook niet aan te horen. :+
Heb ik wel eens demonstratief gedaan toen ik gek werd van alle nerfgun pijltjes die om m'n oren vlogen. _O-
 
Ik rij met zwarte legerkisten. iDEAAL!!
Af en toe goed poetsen (waar ik in mijn diensttijd een hekel aan had, maar handig in de loopgraven......) en ze blijven ca 2uur waterdicht bij hevige regen.
Noem dat maar ideaal..................:X
Nu geef je zelf al heel duidelijk het antwoord: Ze blijven 2 UUR WATERDICHT.......... :?
Volgens mij duurt een oorlog toch altijd wel iets langer!! Of heeft het NL-leger dan al de witte vlag gehesen?
In mijn Daytona's is er na 1 dag met continu regen aan de binnenzijde geen drup te vinden.
Ik heb ook Meindl bergwandelschoenen. Ook na een hele dag lopen in de regen: DROOG!! Maw die legerzooi kan direct in de afvalton!!

Afgezien dat je met die kistjes al snel TOCH natte voeten hebt zijn ze alleen geschikt voor mensen met klompvoetjes.
Als goed is, dan is iedereen daar goedgekeurd. Maw met gewone voeten passen ze daarom NOOIT.
Eigenlijk wel triest te noemen dat wij als dienstplichtige toendertijd zijn blootgesteld aan die inferieure militaire troep.
Ook ons loon werd toen zo laag gehouden dat we niet in staat waren om fatsoenlijke Meindl's te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was wel verbaasd hoe m n Sidi s naar de kloten waren na m n valpartijtje van 20km/u :? ik bied ze binnenkort aan in t weggeeftopic :t
 
legerkisten is ook k#t , tenminste met de Klr ,bleef ik af en toe bijna haken aan de standaard -O-
 
Ik rij ca 7dkm per jaar en als ik daarvan max 2 hele dagen in de regen rij, dan gaan legerkisten nog wel voor mij. Maar ik lees veel nuttige tips hier. Daytona GTX en andere.
 
Ik rij ca 7dkm per jaar en als ik daarvan max 2 hele dagen in de regen rij, dan gaan legerkisten nog wel voor mij. Maar ik lees veel nuttige tips hier. Daytona GTX en andere.
Die zijn voor de kistjesvoeten. Voor de wat elegantere voeten zijn er Alpinestars met Gore-tex.
 
Klopt!

Daytona's GTX heb je niet om de flitsende jongen op de boulevard uit te hangen.
Die heb je gekocht om droge poten te blijven houden. Ook heel belangrijk, ze zitten prima en je kan er flink mee lopen als je een stadje wilt bekijken.
Wat de popie-jopies er van vinden dat interesseert mij dus geen LOR :r Bevalt 't niet, nou kijk dan maar een andere kant op!:W
 
Of gewoon een goed merk, goedgekeurd volgens de nieuwste normen op veiligheid (EN 13634:2010, dus niet alleen 'CE' wat geen fuck betekent), die lekker lopen en een GoreTex membraan hebben... voor 130 euro.


Volgens de EN 13634 norm moet de zool ook anti-slip zijn op o.a. olie.

Heb ze gepast en ze zitten echt heerlijk. Dat wordt mijn eerstvolgende aankoop. Maat 43 valt ook echt als 43.
 
Ja, zolen daar had ik niet eens meer aan gedacht............................
In Spanje ging ik tanken. Ik had toen nog goedkope flut-laarzen.
Blijkbaar was er iemand flink aan knoeien geweest met diesel. Mijn voeten bleven plakken aan de grond.
Dat betekent dus dat je zolen in de diesel aan het oplossen zijn!
 
Legerkistjes dat is toch voor mongolen in het leger................ :?
Vooral geschikt om de straatstenen aan te stampen.
Tijdens zinloze dienstplicht was dat al een ware marteling.
Voor ruim een jaar was die groen/ bruine zooi erg genoeg.:r

Dus ga je daar zeker NIET mee lopen in je vrije tijd.:X

@Mean
We zijn niet allemaal zo oud hoor😋
Zelf had ik ook al de zwarte kistjes en halfe Camo outfit😇
 
Wat mij vooral opviel aan de motorlaarzen die ik gedragen heb is dat ze me te warm worden tijdens onze vakanties, hier in Nederland gaat het nog wel. Ik werd in Frankrijk en Spanje echt kortademig en omdat ik echt niet zonder schoenen kon rijden heb ik zonder handschoenen gereden. Ik ben me er van bewust dat niet iedereen hier last van zal hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan