problemen met ethanol in benzine

Status
Niet open voor verdere reacties.

PietjePukkie

MF'er
7 mei 2015
94
18
Nijmegen
Beste mede MFers

De laatste tijd ging mijn Honda NTV650 (1991) steeds slechter lopen.
Een lang verhaal kort: Rubber membraam van een carburator stuk en de andere was ook niet meer zo fris.
Beide zijn inmiddels vervangen en de motor loopt weer als een zonnetje.
Zou het kunnen dat dit is veroorzaakt door de ethanol in de benzine?
Zijn er meer mensen die hier slechte ervaring mee hebben?
Ik tank vanaf nu alleen nog maar BP Ultimate, Total excellium of Shell V-Power omdat die (nog) ethanol vrij zijn.

Zag op internet diverse "horror-verhalen" over ethanol in de benzine.
 
Zonder meer. Ik heb laatst bijv. alle rubbers in en rond de benzinetank van mijn luchtgekoelde VW T3 moeten vervangen. Ze waren niet uitgedroogd maar helemaal zacht geworden en dichtten tijdens het vullen van de tank niet meer af. 1 rubber dat ik jaren geleden eens had vervangen was nog wel stevig.
Het gekke is dat deze kwaal plotseling ontstond na een rit naar de Rürburgring en terug. Ik ben onderweg gedwongen geweest om alleen maar euro 95 te tanken terwijl ik er normaal altijd V-power of Ultimate 98 in gooi.
Ik verdenk ethanol in de benzine. Ik zou niet weten waar die rubbers anders plotseling zacht van zouden moeten worden.

Zo heb ik meer ervaringen als bijv. een opgeloste tinverbinding van een vlotter van een klassieke Puch en benzineslangen van een maand oud die krimpen en kneiterhard worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan