Probleem met TT600R: soms verhoogd stationair toerental

Jonne

MF veteraan
19 apr 2004
3.494
1.291
Castricum
Heren/dames,

Probleem:
Mijn TT600R draait mooi stationair, maar wanneer ik gas geef en vervolgens weer loslaat is de kans groot dat hij verhoogd stationair gaat lopen. Soms, maar niet altijd. Even een (of meerder pogingen) korte draai aan het gas en grote kans dat ie dan weer mooi terug valt in de toeren.

Wat is er aan vooraf gegaan:
Carb is volledig uit elkaar geweest. Ook ivm bij gas dicht overgaan op een verhoogd toerental. Er leek toen echt iets te blijven hangen in de carb. Lijkt nu niet het geval.
Schoongemaakt/doorgeblazen. En weer in elkaar gezet.

Wat al geprobeerd:
-Hele gebied rondom de carb. bespoten met remreiniger (met draaiende motor uiteraard :P ) om na te gaan of het om valse lucht zou gaan. Merkte echter geen verschil.
-Aansluitingen gecontroleerd.
-Luchtmengschroef op verschillende standen geprobeerd. merkte geen verschil, behalve dan dat voordat ik daar aan ging draaien nog geen brandblaar op mijn hand had en nu wel... :X

-Iemand nog suggesties?
-Iemand die mij kan vertellen waar alle slangetjes op moeten die van de carb afkomen... Denk dat ze wel allemaal goed zitten, maar ik weet het niet zeker.

Ben er nu 4 weken mee bezig en begin het zat te worden. Ook omdat er nog meer motoren staan te wachten op onderhoudt hier thuis.
 
Laatst bewerkt:
Carbs zijn niet te synchroniseren. Het is een ééncilinder met wel een (soort van) dubbele carb, maar die werken niet gelijk aan elkaar.

Lijkt idd op valse lucht, maar dan had ik dat toch moeten merken bij de 'deo-proef' (R.I.P. Willem1940)?
 
Laatst bewerkt:
Denkt Marktplaats ook vaak ;-)

Over de chokeplunjer: Het rubber aan het uiteinde is gehavend. Daar waar het rubber beschadigd/dunner is, zie je ook sporen zitten op het messing. Doet mij denken aan mengsel dat er langs kan ontsnappen.

Wat denken jullie. Zou dit de boosdoener kunnen zijn?

2012-03-16%252021.45.24.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaat je gasschuif wel soepeltjes naar beneden?

Verrot rubbertje op die chokeplunjer is sowieso niet goed maar ik denk niet dat dat de oorzaak is van het blijven hangen.
Heeft de bougie wel een mooie kleur?
 
Gasschuif gaat wel soepel naar benden. Denk ik zeker te weten. Ga ik ook nog even goed checken.
Kleur bougie weet ik niet. Motor liep altijd erg mooi. Heeft ook alleen problemen met stationair lopen.

Ik zal morgen proberen de plunjer even goed tegen de aanslag te drukken. Op die wijze moet ie, om te testen, iig goed afsluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan