Probleem met starten

reneouds

Rookie
7 mei 2019
2
0
Als ik mijn contact aanzet gaan er geen lampjes branden en de motor start niet. Accu leeg zou je dus zeggen. Met startkabels op een accu van mijn auto start de motor direct. Als ik echter 1 accukabel los haal begint de motor te sputteren en slaat af. Iemand een idee?
 
... en als hij dan weer loopt gelijk meten of hij wel laadt. Het wordt hier in het subforum Techniek op prijs gesteld als je iets meer details geeft; merk, type, bouwjaar en kilometerstand zou je standaard moeten vermelden bij het aanmaken van een topic.
 
Accu is leeg dus na het starten zit er te weinig in om de motor draaiend te houden.

Accu kan gewoon leeg zijn
Accu kan versleten/kapot zijn
Accu word niet meer opgeladen.
 
Als de accu te weinig spanning heeft weet de ontsteking het ook niet meer, die heeft meer dan 8 Volt nodig. Misschien je injectie ook niet maar zonder merkt/type/bouwjaar valt daar niets over te zeggen.
 
Bedankt voor de reacties , even wat aanvullende info.
Het is een Honda VTX 1300 uit 2007. De accu is een Yuasa YTX14 bs.
Vannacht heeft de accu aan de oplader gestaan en meet nu 12.8.
Toch start de motor niet, zelfs lampjes branden niet als ik het contact aanzet. Met startkabels op accu van auto start de motor wel meteen.
Kan het zijn dat de accu toch kapot is ondanks dat hij 12.8 meet?
 
Bedankt voor de reacties , even wat aanvullende info.
Het is een Honda VTX 1300 uit 2007. De accu is een Yuasa YTX14 bs.
Vannacht heeft de accu aan de oplader gestaan en meet nu 12.8.
Toch start de motor niet, zelfs lampjes branden niet als ik het contact aanzet. Met startkabels op accu van auto start de motor wel meteen.
Kan het zijn dat de accu toch kapot is ondanks dat hij 12.8 meet?
Ja, dat kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan