Power commander niet universeel (te maken)?

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.714
981
Almere
Ik ga het toch vragen want echt antwoord krijg ik niet van dynojet zelf.

Ik heb als project een pc3 voor een bmw gekocht. Dit is een variant met wideband sensor. Zelf heb ik een Suzuki dl1000.

Dynojet zegt dat ik de pc3 niet aan kan sluiten omdat de software (firmware) specifiek voor BMW is. Na openen zie ik een standaard IC mc68hc en een extra opdruk "BMW" op de usb chip. Firmware van Suzuki is niet in te laden, evenals mappen voor Suzuki. Heb ze nog niet "open kunnen breken".

Maar het enige wat wordt aangestuurd en gebruikt zijn de injectoren en om uit te lezen de tps. Het enige wat je dan ook aan kan passen is de fuel map.

Waarom zou het, los van stekkers, niet werken?

De rpm band is anders, maar prima in de map op te lossen door het tps bereik aan te passen met trial and error.

Heeft er iemand een idee?
 
De hardware zal hetzelfde zijn, voor welke motor ook, alleen de software die er in zit doet het werk, en daar zit het geheim.
Wie dat heeft samengesteld maakt dat voor een merk en type, en zorgt dat er een goede beveiliging op zit om allerlei reden natuurlijk.
Ik zou zeggen blijven proberen te kraken op den duur kom je er wel.
Of beetje met Google proberen wie weet heeft iemand ergens op de wereld het al een een keer online gezet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan