Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Jullie hebben ook magische vloeren. Het valt, je ziet het gaan en als je het op wil pakken is het weg. Gelukkig is niet alleen mijn vloer zo

Niet alleen de vloer, m'n werkbank... ook zo'n twilight zone.
Ben je bezig met iets, drie handen nodig om het alleen maar vast te houden, je stuk gereedschap willen pakken....
"godver... waar issie nou, net had ik 'm nog in m'n klauwen"...
Van ellende dan maar een andere pakken van het rek, ondertussen het spulletje losgelaten natuurlijk en dan ligt 'ie recht voor je neus.. "wel gloeiende godv.."

Echt, soms zou je er bijgelovig van worden..
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Of die ene keer dat ik m'n shock ging wisselen en de beloofde "drop-in" vanaf de zijkant (door 't frame) niet zo ervoer. Dus geprobeerd het bovenin open te maken om 'm vanaf daar te laten vallen. Zadel eraf, zijkappen eraf, accu eruit, en toen kreeg ik dat accubakje er niet uit. Toch maar weer van de zijkant proberen.

Plop. :o

Nou, shock erin, hemmal blij, vastgeschroefd en alles. *O* Accu er weer in, zijkappen er weer aan, zadel er weer op. Stukje gereden - heerlijk. Dus ik wil het montageplatform van m'n tailbag weer op m'n zadel zetten. Sleutel in de buddy, draaien...

Niks. -O- VERGETEN DAT STOMME PALLETJE WEER AAN TE SLUITEN.|(

Gelukkig heb ik kleine handen, dacht ik. Ik kon net m'n hand door 't subframe steken en 't palletje voelen met m'n vingertop. Maar ja, rubber, rond... Middenin zit een gaatje voor dat balletje, dus ingenieuze plannen ontstonden. Inbus aan m'n vinger getapet, schroevendraaier bitjes, name it. Werkte allemaal niet.

Uiteindelijk de rear fender losgeschroefd (vijf schroefjes) en toen kon ik er makkelijk bij. Ik heb een week lang rondgelopen met een geschaafde (huid er echt af) duimknokkel en een enorme blauwe plek die de helft van m'n onderarm in beslag nam. Omdat ik er nét (niet) bij kon. :')
 
Jij moet voor ons helemaal niks, feit blijft dat deze schroevendraaiers er niet voor niets zijn.

Aangezien je ook zo corrigerend was over de schrijfwijze van phillips: het is inbus ;)

Als je toch wil corrigeren!

De naam INBUS staat voor, Innensechskantschraube Bauer und Schaurte. Innensechskantschraube is Duits voor binnenzeskantschroef
 
Over schroevendraaiers gesproken. Ik heb een hele grote flathead, waarmee ik perfect vanaf de andere kant de benzinekraan aan de tank dicht kan draaien (gs500 dus dat moet onder de licht opgetilde tank door). Die was ik een keer kwijt, wat best bijzonder is, want hij is verdomde groot. Paar weken later stond ik m'n luchtfilter te vervangen, grootste moeite gedaan om de tank erop te houden, want die schroevendraaier die ik daar altijd voor gebruikte was pleite.

Mogen jullie raden wat ik toen tussen de tank en 't klepdeksel vond. O-)
1402456


Bonusfoto teruggevonden.
 
Pfff. Auto weggebracht voor de APK. Belt de dealer of ik recent ergens banden had laten vervangen. Ja dus, bij de kwikfit. Blijkt een van de banden verkeerdom te zitten (binnenkant buiten). Hoe dan??

Heb maar een klacht bij kwikfit ingediend.
 
Pfff. Auto weggebracht voor de APK. Belt de dealer of ik recent ergens banden had laten vervangen. Ja dus, bij de kwikfit. Blijkt een van de banden verkeerdom te zitten (binnenkant buiten). Hoe dan??

Heb maar een klacht bij kwikfit ingediend.
Heeft de eigenaar van een motorzaak ook wel eens bij mijn achterband gedaan. :')
Bij een auto is het minder gek. Zit de andere kant toevallig ook niet andersom?
 
Pfff. Auto weggebracht voor de APK. Belt de dealer of ik recent ergens banden had laten vervangen. Ja dus, bij de kwikfit. Blijkt een van de banden verkeerdom te zitten (binnenkant buiten). Hoe dan??

Heb maar een klacht bij kwikfit ingediend.

Kan erger, bij mijn schoonvader zaten de nieuwe remblokken binnenstebuiten gemonteerd op de nieuwe schijven. Zijn remmen waren er erger aan toe dan voor hij de 'reparatie' liet doen.

Uiteraard kostenloos rechtgezet overigens..
 
Je auto naar de kwikfit brengen.. Ja dat is een beste sleutelblunder...

Collega van me had er zijn prive Transporter heengebracht, vrouwlief haalde hem weer op. Bij de eerste keer remmen gaven deze geheel niet thuis. Bleek dat de rembekrachtiger los was genomen en vergeten.

db
 
Heeft de eigenaar van een motorzaak ook wel eens bij mijn achterband gedaan. :')
Bij een auto is het minder gek. Zit de andere kant toevallig ook niet andersom?

Nee, dan had de dealer dat bij de apk wel gezegd. Maar ze hebben het netjes afgehandeld. Ze betalen de kosten van de dealer die de band weer heeft omgedraaid.

Ik kom ook liever niet bij de Kwikfit, maar woon er praktisch naast en 4 nieuwe banden zijn gewoon veel goedkoper dan bij de dealer.
 
Een zaterdag even op mijn werk aan mijn eigen auto gesleuteld.
Die week daarna was ik vrij.
Kom een week later weer op het werk, mijn zaklamp weg.
Ik op al mijn collega's gemopperd wie MIJN lamp kwijt gemaakt heeft, niemand natuurlijk....
Dan maar een nieuwe besteld.

2 maanden later terwijl ik zat te wachten op de apk komt de keurmeester naar me toe lopen met mijn zaklamp.
Die lag mooi klem tussen de motorkap en het voorscherm...

Maar een doos koeken gehaald voor mijn collega's.
 
Geen idee of dit topic hiervoor bedoeld is.. maar het zit me hoog!

Vandaag me ketting en tandwielset vervangen van Thundercat. Kwam ik dit tegen van de vorige beunhaas.

1406505


Voortandwiel: moer verkeerd om en de borgring niet geborgd8)7
Tandwiel zat gewoon speling tussen.

Alles weer vervangen en gemonteerd zoals het hoort!
1406506


Zat me hoog, moest het even kwijt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan