Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
M'n VFR heeft al een eeuwigheid een ijzerdraadje in plaats van een veer om de uitlaat naar de uitlaat buis te trekken.

Had ik nu eindelijk eens de goede veer gevonden, gisteravond nog snel even monteren..

"pleuris, strak veertje!" .. grip tang er op..

hij zit bijjjjj... **** toooooiiiiiiiiinnngggggg ****
Zo de garagedeur uit "ergens op de dijk"...

Als ik die veer ooit terug vind, stuur ik hem naar Elon Musk voor onderzoek.

Uitlaat zit weer prima vast met een vers stukje ijzerdraad.

Ik heb op mijn middenbok de dubbele veer gespannen met een ringsleutel, maar met een sleutelring heb ik het later ook wel eens gedaan, toen ik de veer even los moest hebben.
 
Ik heb op mijn middenbok de dubbele veer gespannen met een ringsleutel, maar met een sleutelring heb ik het later ook wel eens gedaan, toen ik de veer even los moest hebben.

In het kader van de veer lanceer installatie , er waren meerdere manieren om het gewoon -goed- te doen .
Veerhaak, ringsleutel .. Griptang iets "strakker" zetten ..
Maar, wou het even snel doen.. was laks / lui ..
"effe die griptang er op want die lag toch bovenop"

Maar serieus joh, het ballistische traject was fenomenaal van dat veertje .
Als je het nu nog 1000 keer probeert, lukt het echt niet .
Zo iets lukt alleen maar per ongeluk , op het moment dat de roldeur open staat, met de zon in de juiste stand .
 
Idem. Trekveer middenbok moest er opnieuw op na lassen van de middenbokpoot. Bij mij thuis in de tuin.
Met een fraaie boog verdween hij over de schutting richting de tuin van de buren. Daar bijna 2 uur lopen zoeken, nooit meer teruggevonden. En zo'n ding is nu niet echt klein.....
 
Nooit.

Gister: Elektrische stoel Volvo C70 werkt niet meer.
Bedieningspaneel er eens uit halen.
Bitje valt en rolt 'ergens' heen.
Ergens onder de stoel maar niet op het vloerkleed.
GGgrrrr..... stoel er dan maar uit om te voorkomen dat ie ergens in een rail blijft liggen.
Hé...stoel eruit, dan maar gelijk even de tandwieltjes en rails smeren.
Cool, alles weer soepel !
Stoel terug bouwen. Best rottig, zware stoel / coupé maar t is gelukt en alles werkt weer en soepel !

.......

Bitje ? Hoezo...welk bitje...

Toevallig een lichtblauwe? Het zou zomaar eens kunnen zijn dat ik jou vanmiddag gespot heb namelijk O-)
 
Nee hoor, de eerste versie is ook in licht blauw geleverd.


Oorspronkelijke kleur of overgespoten ? Anyway.... ik heb ze nog niet gezien. En als dat DE kleur is ben ik r blij om ook :+

Cabrio's vind ik niks trouwens... vind de coupé echt 12.000 x mooier. Maar goed, dat is een persoonlijke smaak, gelukkig :)

Kleurtjes gevonden: Volvo Kleurencodes | Scandcar.nl

 
Oorspronkelijke kleur of overgespoten ? Anyway.... ik heb ze nog niet gezien. En als dat DE kleur is ben ik r blij om ook :+

Cabrio's vind ik niks trouwens... vind de coupé echt 12.000 x mooier. Maar goed, dat is een persoonlijke smaak, gelukkig :)

Kleurtjes gevonden: Volvo Kleurencodes | Scandcar.nl

Vind het ook een tijdloze auto, en idd in Saffron het mooist, hoewel donker groen ook mooi is.
Cabrio vind ik open prachtig, dicht misstaat het dak.

Vroeger een 850 gehad, heerlijke wagen, ook naar de c70 gekeken, maar 15+ blijken ze ineens van goud te zijn (bijtelling) en voor ons toch te onpractisch, maar blijf er nog wel eens naar kijken, prachtig
 
Vind het ook een tijdloze auto, en idd in Saffron het mooist, hoewel donker groen ook mooi is.
Cabrio vind ik open prachtig, dicht misstaat het dak.

Vroeger een 850 gehad, heerlijke wagen, ook naar de c70 gekeken, maar 15+ blijken ze ineens van goud te zijn (bijtelling) en voor ons toch te onpractisch, maar blijf er nog wel eens naar kijken, prachtig

Tja, c70 met T5 blok in Saffron heb ik dus lang naar gezocht maar teveel T5 zijn afgeragd of carrosserie is niet tof meer.
In de DOP kleur (dark olive pearl ) vind ik zo ook mooi, maar dan moeten ze wel goed gepoetst zijn. Niets voor mij dus :+

Wel is het inderdaad een vreselijk onpraktische auto.
Kofferbak wat onhandige opening, hoog tillen. Instap naar achterbank is bagger, voorstoelen geven weinig ruimte.
Alleen de chauffeur en passagier zitten vorstelijk, echt een auto voor max 2 mensen.
Maar de uitstraling :9 en de motor :9:Y


(oeps... zie nu dat dit het blundertopic is en niet het autotopic. Zag zoveel bekende namen dat ik in de war ben geraakt, excuus voor het autogeneuzel O-) )
 
Laatst bewerkt:
Nauwkeurig werken zit bij mij in mijn genen, is dus aangeboren.

Zolang ik motor rijd (vanaf 1961) geen (grote of kleine) blunders meegemaakt. Wel één met een auto. Bij een Renault R4 de homo-kineten voor vervangen en bij het laatste wiel toen dat nog vrij stond van de grond de motor gestart en in een versnelling gezet. Omdat één wiel van de grond is draait dat dan met dubbele snelheid. Dit om te controleren of de homokineet deed waar hij voor ontworpen is, geruisloos draaien.
Op de één of andere manier kwam mijn hand tussen dat wiel en de grond en werd meegenomen onder het wiel langs om aan de andere kant weer vrij te komen. Het enige wat ik had was vanaf dat moment ontzag voor een draaiend wiel. Er was gelukkig voldoende ruimte om met een hand onder het wiel door te komen zonder iets van schade aan dat lichaamsdeel te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt heftig, ook al liep het goed af. Ik zou daar ook goed toe in staat zijn, maar probeer mijn sleutelen te beperken tot contactsleutels en huissleutels. Verder iets monteren zolang ik niets weg hoef te halen en gebruik vaak langere boutjes dan strikt noodzakelijk, zodat ik het moertje niet zo snel zou moeten kunnen laten vallen. Meestal werkt dat.
 
De koplamp van de KTM was van binnen vrij ranzig. Die dingen hoor goed geseald te zijn en dat zijn ze ook wel hoor... maar met wat ik ermee gedaan heb wil ik geloven dat er af en toe wat vuil ín kan komen.

Dus, ik de lamp in de oven gegooid, 10 minuutjes op 150 graden en pielen maar. So far, so good. Lens kwam er vrij goed vanaf, en ik kon overal bij. De lens zelf had wel redelijk wat krassen dus die ging ik schuren en polijsten, dan kon ondertussen wel ff de behuizing met reflector in de vaatwassert. Zo gezegd, zo gedaan. Na een tijdje was de lens weer krasvrij en mooi helder, en de vaatwasser klaar. Haal ik de behuizing eruit... is toch godverdomme m'n complete reflector doorzichtig geworden _O- _O- _O-

Note to self, die coating kan blijkbaar niet tegen warmte + water. Of vaatwasmiddel. Of whatever. In de oven was er niks aan de hand, maar dit was een dingetje. Heb nog geprobeerd met chroomverf uit een busje er iets zinnigs van te maken maar 't valt niet meer te redden. Althans, ik denk niet dat ik hiermee heel veel ga zien 's nachts :')

DE2FF110-8DE1-4668-AC11-A9E5807C1CFB.jpeg

Dus, volgende keer met het handje poetsen.
 
Ik heb altijd iets met olie. Laatst precies de juiste hoeveelheid (dure) olie voor in een trialblokje afgemeten, kwartier bezig geweest om dat zonder te morsen door een klein pestgaatje te gieten, liep het aan de andere kant van het blok er zo weer uit. Had ik de kap om het vliegwiel niet gemonteerd...

En vorkpoten vullen, altijd vergeet ik de inbus onderop er in te draaien. Sta je daar te vogelen met je duim in dat gat, en alles onder de dunne minerale olie....
 
De koplamp van de KTM was van binnen vrij ranzig. Die dingen hoor goed geseald te zijn en dat zijn ze ook wel hoor... maar met wat ik ermee gedaan heb wil ik geloven dat er af en toe wat vuil ín kan komen.

Dus, ik de lamp in de oven gegooid, 10 minuutjes op 150 graden en pielen maar. So far, so good. Lens kwam er vrij goed vanaf, en ik kon overal bij. De lens zelf had wel redelijk wat krassen dus die ging ik schuren en polijsten, dan kon ondertussen wel ff de behuizing met reflector in de vaatwassert. Zo gezegd, zo gedaan. Na een tijdje was de lens weer krasvrij en mooi helder, en de vaatwasser klaar. Haal ik de behuizing eruit... is toch godverdomme m'n complete reflector doorzichtig geworden _O-_O-_O-

Note to self, die coating kan blijkbaar niet tegen warmte + water. Of vaatwasmiddel. Of whatever. In de oven was er niks aan de hand, maar dit was een dingetje. Heb nog geprobeerd met chroomverf uit een busje er iets zinnigs van te maken maar 't valt niet meer te redden. Althans, ik denk niet dat ik hiermee heel veel ga zien 's nachts :')

Bekijk bijlage 1390380

Dus, volgende keer met het handje poetsen.
Vaatwasser gebruiken zeer agressieve wasmiddelen. Tip voor in het vervolg, aluminium ook nooit in de vaatwas steken.
 
Opnieuw reflecterend maken ( goed ) is bijna missie-onmogelijk ( die spuitbus setjes van de bouwmarkt werken niet )

Als je dát kunstje vind, kan je nog veel euro's verdienen in de restauratie hoek van modelbouw-hobby's :)

* nieuw * kan je het laten doen door bepaalde bedrijven ( op vijfeiken zát er eentje ?? )
Niet echt budget vriendelijk trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan