Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Geen echte blunder maar het had makkelijker gekund.
Voorremcilinder bleef hangen, compensatiegaatje kwam niet vrij en het voorwiel zat vast. Los kunnen krijgen door de ontluchtingsnippel even los te draaien.
Gisteren dat willen verhelpen en de hele rechter kant van het stuur leeg gehaald. Om de voorremschakelaar los te draaien met de stekker onder de tank losgemaakt worden en het kabeltje vrij gemaakt. Ook de beide gaskabels los. uiteindelijk het schakel- en remdeel los kunnen halen blijkt de remcilinder met 2 boutjes aan de complete unit vast te zitten en had met een beetje prutsen om een hoekje los gehaald te kunnen worden en had alles zitten kunnen blijven.
Voorremcilinder loopt nu weer lekker soepel en is weer keihard. Wel alles dik in de zuurvrije vaseline gezet.
 
De versnellingsbak van de BMW van een maatje weigerde nog verder te gaan. Dus versnellingsbakje gekocht bij Boonstra en afgelopen weekend lekker aan de slag. De tupperware er af, achterframe los en naar boven. Swingarm los, bak er af. Puf, puf, wat een werk. Kan mijn rug wel voelen. We zijn duidelijk geen 25 meer, etc. etc. etc. Na de koffie kwam ik ineens tot inzicht waarom mijn rug begon te protesteren.
We waren vergeten de brug op te pompen...

Maar de nieuwe bak doet het uitstekend.
 
De versnellingsbak van de BMW van een maatje weigerde nog verder te gaan. Dus versnellingsbakje gekocht bij Boonstra en afgelopen weekend lekker aan de slag. De tupperware er af, achterframe los en naar boven. Swingarm los, bak er af. Puf, puf, wat een werk. Kan mijn rug wel voelen. We zijn duidelijk geen 25 meer, etc. etc. etc. Na de koffie kwam ik ineens tot inzicht waarom mijn rug begon te protesteren.
We waren vergeten de brug op te pompen...

Maar de nieuwe bak doet het uitstekend.
Dat je de brug vergeet op te pompen is ook een duidelijke indicatie dat je geen 25 meer bent
 
Bij mij worden nieuwe kabels in de straat gelegd. Gisterochtend lag ineens de straat voor mijn oprit helemaal open, kon er dus niet uit met de auto.
Mijn vrouw had haar auto al op het erf van de buren gezet, dus die kon wel weg.

De motor was er ook klaar (dacht ik) voor na de winter, dus ik kon er via mijn andere buren uit met de motor.

Na 2 km kon ik niet meer ontkoppelen, dus in derde versnelling maar door gereden naar het werk (is maar 10 km). Koppelingshendel werd steeds slapper.

Bij stoplichten net voor het werk moest ik de motor echt uitzetten en schokkend tot stilstand komen. Dan kon ik wel naar 1ste versnelling trappen en op de startmotor kwam ik dan weer op gang. Laatste stukje in 1e versnelling gereden.

Had mijn spanner in de koppelingskabel niet vastgezet na het terugplaatsen van mijn originele koppelingshendel. De borgmoer stond volledig los en die spanner trilde steeds en werd dus steeds korter. Even afgesteld en alles was weer prima. Voor de zekerheid wel met twee bahco's in de rugzak terug gereden.

Vond het erg dom van mezelf om iets wel los te maken en daarna niet meer vast te zetten.
Viel me ook tegen dat ik niet kon schakelen op afvallend gas. Anderzijds ook wel verbaast dat de startmotor zo sterk is dat ik er in eerste versnelling mee weg kan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan