Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Staat daar nou een Bitter SC links? :9~~


Helaas, is een nissan S13 (nu met Lexus V8)

En inderdaad met paar vrienden als klus / chill ruimte. Nu ook gelukkig achter een eigen hek met beveiliging na wat incidenten in de vorige locatie.
Hebben nog een mx5, e46 328, Fiat 126,panda Abarth, kadett b met gsi blok en mijn custom Gsxr streetfighter voor nu. Hadden nog een 850T5R en Nissan s14 ^^

Zal dan zo te lezen ook maar een motor brug erbij halen ipv een in rij klem :+
 
Laatst bewerkt:
Hier even een vraagje over de verwarming van een garage: Mijn garage is goed geisoleerd voor zover dat uiteraard kan met een garage: Gipswandjes geplaatst daar waar het kan inclusief plafond met isolatiemateriaal. Vorig jaar een heel klein heatertje gekocht van 2000W, maar daar krijg je nooit een garage mee verwarmd. Wat kan ik nu het beste aanschaffen om de boel wel verwarmd te krijgen? Een straalkachel, een petroleumkachel of wat anders? (houtkachel is geen optie)
 
Laatst bewerkt:
@NR34 : Ik heb vorig jaar deze gekocht:
https://smile.amazon.de/gp/product/B0728JBNSV/ref=oh_aui_detailpage_o03_s00?ie=UTF8&th=1

En deze:
https://smile.amazon.de/gp/product/B003JBA11K/ref=oh_aui_detailpage_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Daarmee kan ik mijn garage redelijk warm krijgen. Het hetelucht kacheltje gebruik ik eigenlijk alleen in combinatie met de radiator, de radiator is comfortabeler, omdat hij ook wanneer hij niet actief verwarmt, wel warmte afgeeft. Wil je je garage echt naar kamertemperatuur stoken, dan ga je zwaarder geschut nodig hebben. Ik vind het prima als het een graad of 15 is in mijn garage, en zorg dat de verwarming in de buurt staat van waar ik aan het werk ben.
 
Hier even een vraagje over de verwarming van een garage: Mijn garage is goed geisoleerd voor zover dat uiteraard kan met een garage: Gipswandjes geplaatst daar waar het kan inclusief plafond met isolatiemateriaal. Vorig jaar een heel klein heatertje gekocht van 2000W, maar daar krijg je nooit een garage mee verwarmd. Wat kan ik nu het beste aanschaffen om de boel wel verwarmd te krijgen? Een straalkachel, een petroleumkachel of wat anders? (houtkachel is geen optie)

Ik weet niet hoe je situatie is, maar kan je er geen CV aanleggen?

Ik heb in mijn garage een oude radiator die bij een vriend van me wegging opgehangen en heb via een mantelbuis cv leidingen naar mijn garage gebracht: Inmiddels al een jaar of 5 behaaglijk warm tijdens het sleutelen in de winter 8-)
 
Pelletkachel plaatsen? Afvoer kan rechtstreeks naar buiten. Aanvoer kan ook vanaf buiten en je krijgt nog subsidie ook als je hem nieuw koopt en laat plaatsen.
Temperatuur is instelbaar
Kun je al vanaf 250euro klaar zijn.
 
Bedankt voor de tips tot zover. Heb gelezen dat petroleumkachels veel vocht uitstoten. En zo te zien is een CV met radiator nog steeds de mooiste en beste oplossing. Maar ook het meest bewerkelijk. Er blijkt overigens nog een apart topic te lopen over dit onderwerp. Ik ga er nog eens over nadenken wat het wordt.
 
Ik heb een gaskachel, zo’n industriële die ook in fabriekshallen hangen. Maar dan niet zo’n hele grote. De reden dat ik hem heb is omdat hij gratis was. Daarnaast is het istalleren een stuk makkelijker dan een cv installatie. Een uitlaat naar buiten, gasleiding en stroom.
Wat ik er vooral fijn aan vind is dat hij heel vlug warmte in mijn hok blaast. Binnen een paar minuten voel ik de warmte al. Meestal staat hij zo’n 20 min aan op een avond. Als het 10 - 15 graden is dan vind ik het wel goed.
Een thermostaat kan er op (vorstbeveiliging) maar heb ik nu niet.
Een cv zal best wel wat minder gas verbruiken, maar als je kijkt naar de manier waarop ik hem gebruik verwacht ik dat het verschil niet zo groot is.
 
verwarmen is altijd een lastig iets, zelf gebruik ik een luchtkanon op propaan (of butaan), 10 - 15 min. en het is 10-15 gr. nadeel, hij maakt lawaai.
belangrijk is volgens mij ook, dat de vloer niet "koud optrekt" als je voeten koud zijn, voelt het alsof je hele lijf koud is.
 
Ik ben momenteel aan het herorganiseren ( jullie zien vast waarom ) maar dan is er alvast een idee. De 2 motorbruggen worden momenteel verplaats naast de autobrug. Dan heb ik wat dieper in de ruimte plaats voor de machines en gereedschappen en plaats om losse delen te fabriceren en repareren
 

Bijlagen

  • 15465514434791858892725.jpg
    15465514434791858892725.jpg
    936,1 KB · Weergaven: 166
  • 15465515083061939404462.jpg
    15465515083061939404462.jpg
    888,7 KB · Weergaven: 175
Hier even een vraagje over de verwarming van een garage: Mijn garage is goed geisoleerd voor zover dat uiteraard kan met een garage: Gipswandjes geplaatst daar waar het kan inclusief plafond met isolatiemateriaal. Vorig jaar een heel klein heatertje gekocht van 2000W, maar daar krijg je nooit een garage mee verwarmd. Wat kan ik nu het beste aanschaffen om de boel wel verwarmd te krijgen? Een straalkachel, een petroleumkachel of wat anders? (houtkachel is geen optie)
Ik heb drie van die oliegevulde radiatorkachels gekocht en deze hebben drie standen 800/1500/2500 watt en een thermostaat.
Wanneer ik de schuur warm wil hebben dan zet ik ze alle drie op 1500 en de thermostaat op 50% en als het na een half uurtje al te warm begint te worden schakel ik ze alle drie naar 800 en de thermostaat op 20% en dat werk prima voor mij. Drie kacheltjes hebben genoeg verwarming oppervlakte voor een behoorlijke schuur.
 
Ik heb drie van die oliegevulde radiatorkachels gekocht en deze hebben drie standen 800/1500/2500 watt en een thermostaat.
Wanneer ik de schuur warm wil hebben dan zet ik ze alle drie op 1500 en de thermostaat op 50% en als het na een half uurtje al te warm begint te worden schakel ik ze alle drie naar 800 en de thermostaat op 20% en dat werk prima voor mij. Drie kacheltjes hebben genoeg verwarming oppervlakte voor een behoorlijke schuur.

Thanks. Aan wat voor merk en type moet ik dan denken?
 
Thermobile AT 304. Kwalmt niet uit de schoorsteen en stinkt ook niet. Steek em altijd aan met een beetje diesel. Half uurtje later wordt het al behaaglijk in de werkplaats

Thanks, ik ga eens zoeken :t
Edit: Gevonden: In de aanbieding voor E 1800,- ex btw. Hmzzzz.
 
Ik ben momenteel aan het herorganiseren ( jullie zien vast waarom ) maar dan is er alvast een idee. De 2 motorbruggen worden momenteel verplaats naast de autobrug. Dan heb ik wat dieper in de ruimte plaats voor de machines en gereedschappen en plaats om losse delen te fabriceren en repareren

je moet goed bereikbare opberg ruimte zien te maken, ik zou b.v. langs bij de lange wanden op zeg maar 40 of 50 cm. onder het plafond een plank maken waar spullen op kunnen. beetje rekening houden dat er een afsluitbare bak van b.v. de blokker op kan staan. blijven de dingen die je maar af & toe gebruikt mooi schoon.
er valt ook heel veel winst te halen door het plafond er uit te halen, en de ruimte tussen de balken te benutten, voor b.v. de TL lampen. ook kan je daar mooi lange dingen kwijt zoals metalen strip en zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan