Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Mij ook hoor, maar geen €350,- :N

Ik heb toch TL armaturen opgehangen, goedkope armaturen:
TL armatuur opbouw 36 Watt, IP65 spatwaterdicht, grijs-transparant energieklasse A

Met knappe (iets geler dan daglicht, zeer kleurecht, bedoeld voor drukkerijen en dergelijke) TL buizen erin:
Philips TL-D 90 Graphica 36W 950 (MASTER) | 120cm - Daglicht | Lampdirect

Ik ben erg zeikerig qua lichtechtheid (kleur is één ding, maar zegt nog niks over hoe goed het hele kleurspectrum wordt weergegeven!), en mijn ervaring met LED is, dat je alleen kleurecht licht krijgt wanneer je de hoofdprijs betaalt. Mijn Osram led-spotjes van €10,- per lampje zijn prima bijvoorbeeld, maar dat is wel een andere categorie dan de goedkope varianten van €3,-...
De led-panelen van de gelinkte webshop hebben een CRI van >80% (vergelijkbaar met 8-serie TL's dus), de TL's die ik heb komen op >90% kleurecht.

Qua energiegebruik, de gelinkte led-panelen zijn (slechts) anderhalf keer zo efficient als de TL's die ik link (6000 lumen uit 60 watt, is 100 lumen/watt, de TL's geven 63 lumen per watt). Tl's zijn gewoon al heel efficiënt. Dus het duurt lang voordat je het prijsverschil eruit hebt, zeker wanneer je kritisch bent op kleurechtheid zoals ik.

Ben je dat laatste niet, dan heb je aan alleen de bakken van Hornbach al genoeg, want daar zitten standaard (840) buizen bij.
 
Ik heb toch TL armaturen opgehangen, goedkope armaturen:
TL armatuur opbouw 36 Watt, IP65 spatwaterdicht, grijs-transparant energieklasse A

Met knappe (iets geler dan daglicht, zeer kleurecht, bedoeld voor drukkerijen en dergelijke) TL buizen erin:
Philips TL-D 90 Graphica 36W 950 (MASTER) | 120cm - Daglicht | Lampdirect

Ik ben erg zeikerig qua lichtechtheid (kleur is één ding, maar zegt nog niks over hoe goed het hele kleurspectrum wordt weergegeven!), en mijn ervaring met LED is, dat je alleen kleurecht licht krijgt wanneer je de hoofdprijs betaalt. Mijn Osram led-spotjes van €10,- per lampje zijn prima bijvoorbeeld, maar dat is wel een andere categorie dan de goedkope varianten van €3,-...
De led-panelen van de gelinkte webshop hebben een CRI van >80% (vergelijkbaar met 8-serie TL's dus), de TL's die ik heb komen op >90% kleurecht.

Qua energiegebruik, de gelinkte led-panelen zijn (slechts) anderhalf keer zo efficient als de TL's die ik link (6000 lumen uit 60 watt, is 100 lumen/watt, de TL's geven 63 lumen per watt). Tl's zijn gewoon al heel efficiënt. Dus het duurt lang voordat je het prijsverschil eruit hebt, zeker wanneer je kritisch bent op kleurechtheid zoals ik.

Ben je dat laatste niet, dan heb je aan alleen de bakken van Hornbach al genoeg, want daar zitten standaard (840) buizen bij.

Thanks! Dat is inderdaad meer passend bij mijn budget :t
 
Dat ik dit topic nu pas ontdek :o

Lekker inspiratie opdoen voor wanneer ik m'n eigen plaats kan inrichten die ik nog niet heb

Hier wat plaatjes van de gedeelde berging waar ik m'n klusjes doe. Heb hem flink opgeruimd zodat ik wat ruimte heb. Iedereen blij, maar voornamelijk uit eigen belang :X
Gereedschapskoffertje met motortools uitstallen en gaan :t

9GlaSpil.jpg


yQONLgXl.jpg
 
Tl's zijn gewoon al heel efficiënt. Dus het duurt lang voordat je het prijsverschil eruit hebt, zeker wanneer je kritisch bent op kleurechtheid zoals ik.

Ben je dat laatste niet, dan heb je aan alleen de bakken van Hornbach al genoeg, want daar zitten standaard (840) buizen bij.
Ik heb ook een beetje last van die afwijking. Waar het niet hoeft komt dus bij mioj geen led verlichting, wat ze ook doen, het blijft goor smalbandig licht. Tuurlijk, ik bespaar ook hier en daar op de grote kosten en pas hier en daar led werkverlichting toe. Maar mooi is anders, Ook publieke verlichting uitgevoerd met led voldoet in mijn ogen niet.
Heb ik nog een kleurherkenning van 98%, iets dat alleen vrouwen kunnen halen... het leven zou niet dragelijk zijn als ik kritisch was op kleur ;) :+
Als je duurzaamheid tegen prijs afzet bij led versus conventionele verlichting kom je toch nog een beetje bedrogen uit, ook led verlichting heeft een beperkte levensduur.
Het grootste voorbeeld van smerige ledverlichting is de kerstboomverlichting, wat is dat lelijk, in Led uitvoering... voor mij is het filament nog lang niet uitgefaseerd...

Of ik LED verlichting op mijn nieuwe bus wilde... neuh, doe maar niet, lekker dubbel H1... Het wordt nu toch dag als ik groot licht opzet
 
Dat ik dit topic nu pas ontdek :o

Lekker inspiratie opdoen voor wanneer ik m'n eigen plaats kan inrichten die ik nog niet heb

Hier wat plaatjes van de gedeelde berging waar ik m'n klusjes doe. Heb hem flink opgeruimd zodat ik wat ruimte heb. Iedereen blij, maar voornamelijk uit eigen belang :X
Gereedschapskoffertje met motortools uitstallen en gaan :t

[afbeelding]

[afbeelding]

Mocht-ie iets meer geluid maken als je wegrijdt dan dat je gewend ben, dan heb ik wel een tip voor je
 
Let niet op de bende. Boel is nog lang niet af of opgeruimd.
Vandaag de ledpanelen in de garage aangesloten. 3 in de garage zelf, 2 op de garagezolder.
Mijn plafond is iets van 2.30m hoog (vandaar het gat boven de heftafel, althans wanneer de heftafel iets verder naar rechts staat). Met ledpanelen verlies je erg weinig hoogte door de geringe dikte van die panelen.
Echt een bak licht! In werkelijkheid meer licht dan de foto doet overkomen. Zeer tevreden mee.
full
 
Laatst bewerkt:
Let niet op de bende. Boel is nog lang niet af of opgeruimd.
Vandaag de ledpanelen in de garage aangesloten. 3 in de garage zelf, 2 op de garagezolder.
Mijn plafond is iets van 2.30m hoog (vandaar het gat boven de heftafel, althans wanneer de heftafel iets verder naar rechts staat). Met ledpanelen verlies je erg weinig hoogte door de geringe dikte van die panelen.
Echt een bak licht! In werkelijkheid meer licht dan de foto doet overkomen. Zeer tevreden mee.
[afbeelding]

Is inderdaad wel strak die panelen en zeker bij geringe hoogte of weggewerkt in een systeemplafond een mooie oplossing.
 
hoi oma. Leuk topic.

Sinds paar maandjes verhuisd. prio 1 was natuurlijk een garage...
werkt erg fijn. zeker met pc op de tv (die volledig uit te trekken / zwenken is), haynes erop en gaan :)

die is nu dus redelijk af. verdieping hoger is een mancave in aanbouw. om de 2e hobby een plekje te geven (audio)

29qh5c3.jpg

2cwo2hi.jpg
 
Sinds een maandje verhuisd naar een nieuwe loods voor onze speeltjes (motoren staan net links buiten beeld :$ ).
Iets minder grond oppervlakte, maar meer opbergruimte en eindelijk met:
-verwarming
-wc
-stromend warm water
-vloeistof dichte vloer
-fatsoenlijke verlichting
-geen asbest dak en muren met om de 10cm kieren/gaten
-geen 10cm stof na een paar dagen

Zit alleen te twijfelen om een nieuwe motorbrug te halen of gewoon een inrijklem voor op de normale brug.

35lsya9.jpg
 
Sinds een maandje verhuisd naar een nieuwe loods voor onze speeltjes (motoren staan net links buiten beeld :$ ).
Iets minder grond oppervlakte, maar meer opbergruimte en eindelijk met:
-verwarming
-wc
-stromend warm water
-vloeistof dichte vloer
-fatsoenlijke verlichting
-geen asbest dak en muren met om de 10cm kieren/gaten
-geen 10cm stof na een paar dagen

Zit alleen te twijfelen om een nieuwe motorbrug te halen of gewoon een inrijklem voor op de normale brug.

[afbeelding]


Huur je dit met een aantal vrienden of een club ofzo?
Super mooie ruimte maar dat zal ook wel wat kosten.
Ik ben jaloers. :9
 
Sinds een maandje verhuisd naar een nieuwe loods voor onze speeltjes (motoren staan net links buiten beeld :$ ).
Iets minder grond oppervlakte, maar meer opbergruimte en eindelijk met:
-verwarming
-wc
-stromend warm water
-vloeistof dichte vloer
-fatsoenlijke verlichting
-geen asbest dak en muren met om de 10cm kieren/gaten
-geen 10cm stof na een paar dagen

Zit alleen te twijfelen om een nieuwe motorbrug te halen of gewoon een inrijklem voor op de normale brug.

[afbeelding]
Staat daar nou een Bitter SC links? :9~
 
Zit alleen te twijfelen om een nieuwe motorbrug te halen of gewoon een inrijklem voor op de normale brug.

Been there done that, vierkolommer gaat snel in de vergrendeling als je hem laat zakken met maar aan 1 kant gewicht erop.
En te smal, en het is verschrikkelijk onhandig bij de andere kant van de motor te komen (brug op halve hoogte, moet je weer over de balk klimmen of er onderdoor). Met zo'n mooie ruimte zou ik investeren in een bruggie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan