Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Bekijk bijlage 1334940
Juli 2018 op de Col du Grand St Bernard. In 10 dagen ca 4200 km door Italie (Pietmont) en Zuid Frankrijk
Gave trip, heb je iets van een route??
Leuk dat je door de Piemonte bent gereden, daar heb ik in de zomer van 2016 zeven weken en in de zomer van 2017 vier maanden gewoond en gewerkt.
Ik zat een goed uur ten oosten van Cuneo een uurtje van de kust (Savona) af.
Heb heel wat kilometertjes op de Vespa door de heuvels en bergen gereden daar. Zo een geweldige "motor omgeving" daar. Als je tenminste een beetje kunt leven met soms wat slechter asfalt ;)
 
IMG_4944.JPG


Afgelopen vakantie heb ik hotels gepakt. Dat scheelt toch wel een hoop inpakken en spul mee, dus dat geeft te denken.

IMG_5585.JPG
 
Gave trip, heb je iets van een route??
Leuk dat je door de Piemonte bent gereden, daar heb ik in de zomer van 2016 zeven weken en in de zomer van 2017 vier maanden gewoond en gewerkt.
Ik zat een goed uur ten oosten van Cuneo een uurtje van de kust (Savona) af.
Heb heel wat kilometertjes op de Vespa door de heuvels en bergen gereden daar. Zo een geweldige "motor omgeving" daar. Als je tenminste een beetje kunt leven met soms wat slechter asfalt ;)
Stuur me maar PM met je email adres en dan zal ik routes wel doorsturen
 
Hier mijn bepakte motor bij Col Valbelle tussen Risoul en Embrun eind augustus dit jaar. 1 week kamperen, geen kooktoestel o.i.d.
1 bagagerol van 30 liter (tent) en 1 bagagerol van 60 liter, ideaal. Een rugzak daarbovenop voor de de 'grijp-dingen' . Vast m.b.v. elastieken bagagenetje van Motoport a 5 euri. Geen tanktas = ideaal.
Tent: Coleman Darwin kleinste type. Slaapzak: iets ouds van zolder. Matras: Thermarest.
Oliekan Motul 1 ltr op valbeugels gemonteerd, scheelt vette zooi in de bagage, incl trechter.
Navi: TT Urban Rider oud model (geen routes/tracks oid maar per dag intoetsen).
Op de foto: old-skool Michelin met een stalen wasknijper vast op het stuur. werkt prima op dit soort weggetjes.
Ook op de foto: pvc buis 125mm aan de linkerkant van het rek.

20180816_142214.jpg
 
Toets je dan plaatsen in of waypoints of i.d. mr Bond ?
Ik toets de eindbestemming in (plaats) en voeg dan 1 tussenpunt in (plaats). Meer tussenpunten kan volgens mij niet. Dus daarom de Michelinkaart voor het lokale werk. Gaat prima zolang het droog weer is en binnendoor. Wens is nog een TT4xx of Garmin (moet ook in de auto waar een hele oude TT in zit). Eerst wat groot onderhoud.
 
Dit jaar heb ik mijn eerste (solo)trip gemaakt en dat was awesome! Ik heb in vier dagen Cochem, Vianden en Spa gereden. Had besloten om mijn eerste trip niet te lang te maken en niet te ver te gaan zodat ik eerst mijn gear uit kan testen. In mijn 65 L waterdichte tas van Perry (30 euries) zitten al mijn camping, kleding, eten en kookspullen. Verder heb ik nog een held tanktas met spullen die ik overdags nodig heb, o.a. water en snacks. Altijd leuk om te zien dat je met zo weinig bepakking toch zo luxe kan leven!
DSC02065.jpg
 
zo reis ik tegenwoordig. uiteraard alleen hotels/pensions. dit was ergens in de north pennines in engeland op de terug weg van de TT op isle of man. 60liter plankje onderin voor de stevigheid. en met ontluchtingsnippel, perfect.
IMG_20180610_134242.jpg
 
Nooit meer neem ik zoveel mee op zo'n trage motor:')

4qBLI6t.jpg



Tegenwoordig pak ik het wat slimmer aan:)

wKCZF7J.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Revz
Prachtig, ergens een verslagje van? Ik ben benieuwd hoe je bent gereden.

Ik ben nog (steeds) aan dat verslag aan het werken.... Binnenkort maar eens posten. Het meeste werk zit nog in het monteren van de filmpjes van 3 mensen :'). Maar kortweg zijn wij op de heenweg door Noorwegen langs de westkust omhoog gereden en terug via Finland en de oostkust van Zweden terug. 1 Juli vertrokken en 22 juli weer aangekomen. Veel gezien maar nog niet genoeg. Ik ga nog een keer terug naar Scandinavië!! Indrukwekkende reisfilm overigens! Mooi om dat weer terug te zien.
 
Ik ben nog (steeds) aan dat verslag aan het werken.... Binnenkort maar eens posten. Het meeste werk zit nog in het monteren van de filmpjes van 3 mensen :'). Maar kortweg zijn wij op de heenweg door Noorwegen langs de westkust omhoog gereden en terug via Finland en de oostkust van Zweden terug. 1 Juli vertrokken en 22 juli weer aangekomen. Veel gezien maar nog niet genoeg. Ik ga nog een keer terug naar Scandinavië!! Indrukwekkende reisfilm overigens! Mooi om dat weer terug te zien.

Cool, met name het stuk door Zweden ben ik benieuwd naar, zelf ben ik vorige keer heen via Noorwegen gegaan en terug via Finland, Zweden dus eigenlijk links laten liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan