Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

oooh....

Ik heb met mijn vriendin de afspraak dat ze gewoon zegt wat ze bedoelt, in plaats van cryptische omschrijvingen :$

Maar die BMW zit zoveel bloed, zweet en tranen in, die gaat voorlopig niet weg. Momenteel wéér nieuw speelgoed voor onderweg:Wilbers 630 Road
 
Ergens op de terugweg van het mf testweekend
 

Bijlagen

  • 20180513_121952.jpg
    20180513_121952.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 88
  • 20180513_122101.jpg
    20180513_122101.jpg
    812,6 KB · Weergaven: 92
Je hebt er een heel best frame op laten maken. Wat ga je er in vervoeren? Bakstenen?
Mijn koffers, zowel de zij- als de topkoffer(s) zijn nog ietsje groter dan die op de foto. Bij mij hangen de zijkoffers aan een frame-pje van pijp rond 12.
Deze zijn in de vakantie zwaarder beladen dan wat op de sticker met 'Warning' staat. O ja, ook de max snelheid voor deze set van 120 vaak overschreden.
Zo'n beetje alle berggebieden tussen hier met Milaan en Nice mee door gereden, incl. de Stelvio en Gavia en de RDGA. Geen enkel probleem mee gehad!!

Kilo's en kilo's bakstenen idd. Nee degene die het werk heeft verricht gaf het advies om het standaard frame intakt te laten voor een eventuele verkoop van de set. Dan kan het geheel ook op een standaard vmax gezet worden. En dus de keuze gemaakt een geheel nieuw custom frame te maken. Best frame inderdaad. Stevig als wat. Word nog een keer in de zwarte poeder gezet. Valt het niet zo op. Snelheden zijn ook ver boven het limiet gehaald. En laad gewichten ook. Ach ja... overkill? Ik ben er blij mee. Dat telt.
 
Ik vind het wel goed gedaan. Lekker stevig en het zwaartepunt niet te veel naar achteren.:t

Kilo's en kilo's bakstenen idd. Nee degene die het werk heeft verricht gaf het advies om het standaard frame intakt te laten voor een eventuele verkoop van de set. Dan kan het geheel ook op een standaard vmax gezet worden. En dus de keuze gemaakt een geheel nieuw custom frame te maken. Best frame inderdaad. Stevig als wat. Word nog een keer in de zwarte poeder gezet. Valt het niet zo op. Snelheden zijn ook ver boven het limiet gehaald. En laad gewichten ook. Ach ja... overkill? Ik ben er blij mee. Dat telt.
In mijn geval kwam het oorspronkelijk frame van een heel oude Honda 500. Duidelijk dat ie daar nooit meer op terug gaat komen.
Ik heb alleen het rechthoekige raam overgehouden en dan met zelfde diameter pijp (nu effe nagemeten is rnd16) zo aangepast dat ie op de steunpunten van mijn motor gemonteerd kan worden. Onderste steunpunt is boutgat van passagier-stepje. Met koffers zit toch niemand achterop. En idd RR koffers ver naar voren, goed voor zwaartepunt en ook zodanig dat je met zitten precies geen last hebt. Voordeel is ook dat de knippers nu gewoon kunnen blijven zitten.
Na laswerkzaamheden frame laten poedercoaten. Gelijk weer netjes.

Met 10 min zit hele set erop, of er weer af. :t
 
ga dit jaar overigens weer, maar heb nu 1 rol minder, nu heb ik een luchtbedje ipv self-inflating...
Bij mij route andersom. Trok het niet meer op luchtbed (Exped Synmat 9) (koud en smal). Heb me een Exped MegaMat 10 gegund en daarmee een goede nachtrust.. Een wereld van verschil. Helaas ook een flinke pakmaat en daardoor een extra rol. Niks voor niks. Om te compenseren heb ik o,a, een nieuwe tent met kleinere pakmaat aangeschaft.
 
Niet op iedere motor past zo'n grote puist bagage... en wil je zo'n grote puist bagage... Op de Strom kan ik zat meeleuren, zelfs een snowboard met gehele wintersportuitrusting is ooit gelukt maar op de Vespa wordt dat toch echt lastig.
 
Ik ga dit jaar overigens weer, maar heb nu 1 rol minder, nu heb ik een luchtbedje ipv self-inflating...
Bij mij route andersom. Trok het niet meer op luchtbed (Exped Synmat 9) (koud en smal). Heb me een Exped MegaMat 10 gegund en daarmee een goede nachtrust.. Een wereld van verschil. Helaas ook een flinke pakmaat en daardoor een extra rol. Niks voor niks. Om te compenseren heb ik o,a, een nieuwe tent met kleinere pakmaat aangeschaft.
Ik snap 't even niet meer?

Ik loop ook met het idee om een Exped te kopen. Ik hik alleen nog beetje aan tegen de prijs . Maar hier blijkt dat Exped ook niet altijd oke is.
Nu kampeer ik met een gewoon velours luchtbed (ca €10) waar ik eigenlijk heel tevreden over ben. Slaapt prima!!
Er zijn echter 2 nadelen bij mijn matras en dat is pakmaat/gewicht en ook bij temp richting 0'C laat te veel kou door.

Overigens heb ik laatste jaren 3x keer slechte ervaring met defecte self-inflatables.
2x keer gewoon lek en 1x keer dat de lamellen intern steeds meer los gingen laten. Het werd beetje bij beetje een ballon!
Toen van ellende bij Decathlon in Spanje een gewoon velours luchtbed gekocht waar ik heel tevreden mee ben.

Voordat ik een Exped ga aanschaffen...................:? Nu lees ik tegenstrijdige berichten...............:?

De gegevens:
Exped Mega Mat 10: 1.97x65x10cm R=9.5 Pakmaat: 79x rnd 25 Gewicht 2140gram Prijs: €219.95 (Bever)
Exped Synmat 9: 1.97x65x9cm R=6.0 Pakmaat: 27x rnd 16 Gewicht: 1155gram Prijs: €179.95 (Bever)

Ik heb steeds begrepen dat een R-waarde vanaf R=4 voldoende moet zijn tot temp van ca 0'C. (kouder dan ga ik in hotel)
De uitgerolde maat is ook vrijwel dezelfde. Die 1 cm dikte ga je dat zo erg merken?
Die kilo extra, dat heb ik nu ook. Mijn huidige veloursbed is ook niet licht.
De pakmaat van de MegaMat10 is echter wel enorm! Mijn huiidige veloursmat is opgevouwen nog minder volumineus..........

Als ik alles optel weet ik niet of ik er mee geholpen ga worden om een Exped aan te schaffen.
Vanaf ca 10'C is mijn huidige luchtbed perfect. Bij kouder heb ik evt nog een alu-onderleg-matje die ik zou kunnen gebruiken.
Gaat het zin hebben om dan toch ca €200 te spenderen??

Graag lonetraveler en Paul jullie reactie hierop....................
 
heb zelf al 8 jaar een exped en gebruik deze 5 tot 10x per jaar gaande van weekends tot 14 daagse vakanties en hij lijkt nog als nieuw , en ja ze zijn duur . Frazer heeft 2x op korte tijd pech gehad met zijn exped maar zoiets komt weinig voor geloof me ik ken veel exped gebruikers en zit op verschillende trekker en backpacker forums en er komen zeer weinig klachten over exped (en de meeste exped eigenaars zijn dan ook nog eens zeer intensieve gebruikers van hun dure materiaal) . Maar als je snachts niet onder de 10° gaat kamperen kan het zekers ook met zo'n velours slaapbed eventueel met zo'n alu onderleg matje eronder . Maar vergis je niet in de temperatuur snachts , zeker als je de bergen in trekt . Heb zelf een jaartje of 15 geleden eens in italie rimini een ganse nacht liggen bibberen omdat de koude langs onder door mijn luchtmatras kwam en dit was in de maand mei.
 
Ik kan er natuurlijk niet over oordelen wanneer iemand het wel of niet koud heeft, maar ik heb nog nooit last gehad van kou op een Exped. Met mijn Synmat 7 heb ik in de winter gekampeerd tot -12, niks aan de hand. Vorige week stond ik nog in de Vogezen, in de sneeuw met ongeveer -5. Ik had toen mijn Synmat 7 UL mee(de Ultra Light dus, die heeft een lagere R-waarde dan de reguliere Expeds), geen last van optrekkende kou gehad. De sneeuw onder mijn mat was na een nacht zelfs nauwelijks gesmolten, en er lag geen extra isomatje onder.

Als je een Synmat 9 al te koud en te smal vind dan ben je waarschijnlijk iets meer luxe gewend als ik denk ik...
Overigens heb je bij Exped de standaard maten, maar je hebt ook de LW (Long/Wide), die zijn zoals de naam al zegt langer en breder, en dat scheelt wel aardig wat. Van mijn Synmat 7 heb ik ook de LW, die gebruik ik doorgaans als ik met de motor weg ga. Mijn Synmat 7 UL heb ik in de standaardmaat (medium), die moet in de rugzak en dan tellen de grammen wat meer mee.

En inderdaad, ik heb 2 kapotte Expeds gehad die zonder problemen zijn vervangen voor 2 gloednieuwe (5 jaar garantie).
 
en inderdaad isolatiewaarde R4 is tot 0° normaal voldoende . Mijn exped heeft waarde R6.5 en ik heb er al op geslapen bij -20° zonder dat er kou doorheen kwam ,dit was wel met een alu isolatiematje eronder. (zo'n iso matje leg ik er trouwens het hele jaar onder ter bescherming en niet voor extra isolatie)
 
Zoals gezegd had ik de Exped Synmat 9 en ook de LW versie. Ik vond het een onding. Rolde er steeds af en van enige isolatie merkte ik weinig. Nu denk ik dat gevoeligheid voor kou ook erg persoonlijk is. Heb het zelf snel koud. Heb het ding na een aantal jaren verkocht. De Megamat 10 is gevuld met schuim (en een klein beetje lucht). Comfort is geweldig. Dit jaar moet bewijzen hoe die zich bij kou (0 graden) gedraagt. Tot 5 graden tot nu toe geslaagd. Pakmaat is erg groot. Gewicht valt weer mee.
 
Samen met mijn vriendin midweek Luxemburg paar jaar terug. We verbleven in een hotel, dus niet zo heel veel mee te nemen.
Iphone 886.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan