Poser topic; Show hier je helm #3

Mooi!

Voorheen was ik geen liefhebber van matte helmen, maar nu met mijn eigen matte helm begin ik het warempel mooi te vinden ☺
Ook kan ik, hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer waarderen (en knap vinden) dat het geen effen kleur is.
De combinatie van zwart, donkergrijs en fluogeel accenten gaat ook wel goed samen vind ik.

Maar ik heb een vraagje. Hoe poets/onderhoud je dat het beste?
Ik dacht altijd dat matte kleuren makkelijker te poetsen waren, maar ik wilde net mijn helm even schoonmaken, en merkte dat vliegenresten blijkbaar moeilijker weg te nemen zijn op matte lak?

Ik poets de helm eigenlijk heel simpel, gewoon met een keukensponsje en dreft afwasmiddel.
Even laten drogen en dan met een droge doek erover. Klaar!
Ook het vizier en de 'spoiler' gewoon met dreft.
 
Shoei nxr. Erg blij mee. Meteen een getint vizier erbij gekocht. Staat natuurlijk beter :D
 

Bijlagen

  • IMG-20190413-WA0061.jpeg
    IMG-20190413-WA0061.jpeg
    100,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG-20190413-WA0063.jpeg
    IMG-20190413-WA0063.jpeg
    61 KB · Weergaven: 23
Shoei nxr. Erg blij mee. Meteen een getint vizier erbij gekocht. Staat natuurlijk beter :D
fijne dop :tik ben aan m n tweede begonnen ,precies dezelfde als de helm die ik op de grond gelegd hebt , top de NXR!
 
Ik poets de helm eigenlijk heel simpel, gewoon met een keukensponsje en dreft afwasmiddel.
Even laten drogen en dan met een droge doek erover. Klaar!
Ook het vizier en de 'spoiler' gewoon met dreft.

Ik leg na het rijden altijd een oude natte theedoek over de helm en laat die een kwartiertje liggen, alle kadavertjes zijn dan ingeweekt en zijn met één veeg weg.
Gebruik nooit de zogenaamde helm en vizier reinigers in die makkelijke spuitbusje enzo, dit zijn in 99 van de 100 gevallen middeltjes voor autoruiten en bevatten verdunningen die de "weekmakers " in kunststof zoals een vizier laten verdwijnen en deze broos maken.
Afwas middel en water zijn aan te bevelen.
 
Shoei Neotec II
Met Sena SRL

Zo blij met de jaren in mijn Neotec 1, zonder twijfel gekozen voor de 2, hoop deze net zo min nodig te hebben als de vorige.

1389129
 
Ik mag ook eindelijk posen hier! *O*
Gisteren de HJC R-PHA 11 gekocht.
Helm zonder intern zonnevizier en met dubbel D sluiting was een eis. Ging eigenlijk voor een ICON voor de looks, maar wat zat dat ding oncomfortabel zeg.
IMG_20190427_072903.jpg
 
Laatst bewerkt:
1389528


Mijn nieuwe botsmuts; een Shoei GT Air 2!

Alleen ben ik er niet echt tevreden over, de pasvorm en het zonnenvizier zijn voor mij niet ideaal.

Hij staat hier en op mp in de etalage, voorlopig doe ik het met mijn good old XR1000 en schaf ik later toch (mijn 2e keus) een HJC Rpha 11 aan.
 
Bekijk bijlage 1389528

Mijn nieuwe botsmuts; een Shoei GT Air 2!

Alleen ben ik er niet echt tevreden over, de pasvorm en het zonnenvizier zijn voor mij niet ideaal.

Hij staat hier en op mp in de etalage, voorlopig doe ik het met mijn good old XR1000 en schaf ik later toch (mijn 2e keus) een HJC Rpha 11 aan.
de nxr is een betere vervanger voor de xr 1000 vindt ik, de gt-air vond ik helemaal niets,de nxr zit veel fijner en weegt niet veel,
een hjc kan ik niet op mijn kop hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan